beantwoord

flex dal kaaartje kopen lukt niet

  • 28 April 2024
  • 5 reacties
  • 68 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik heb een flex dal abonnement en probeer kaartje te kopen via app maar krijg alleen gewone tarieven te zien en niet het tarief voor flex dal.

Heb samenreis code gedeeld en de gebruiken betaald het tarief dat bij flex dal hoort

Wat doe ik fout?

icon

Beste antwoord door Tochjo 28 April 2024, 10:25

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

E-tickets met korting zijn alleen te koop voor personen zonder abonnement die met Samenreiskorting met een abonnementhouder meereizen.

Abonnementhouders kunnen niet reizen met e-tickets, maar moeten altijd inchecken met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat om van de korting te profiteren. Als u in de daluren incheckt, dan krijgt u met Dal Voordeel automatisch 40 procent korting op de ritprijs.

Aangezien u een NS Flex-abonnement hebt, krijgt u dan aan het eind van de maand een factuur waarop naast de abonnementskosten voor de volgende maand ook de gemaakte reiskosten staan. Deze worden tegelijk met de abonnementskosten van uw bankrekening afgeschreven via automatische incasso.

Reputatie 7
Badge +2

Je fout is dat je een kaartje probeert te kopen. Met DalVoordeel moet je in- en uitchecken om je korting te krijgen.

Abonnement heb ik ongeveer 3 jaar en heb altijd gewoon e-ticket voor mezelf en partner via de app met bijbehorende korting gekocht, nog nooit achteraf betaald, beetje vreemd allemaal maar ga het proberen zoals jullie aangeven

Bedankt voor reactie

Reputatie 7
Badge +3

Dan heb je al drie jaar geluk gehad 😉

Het verbaast me wel hoeveel soortgelijke vragen hier binnenkomen. Blijkbaar is het voor heel veel reizigers niet duidelijk (geweest) hoe het reizen met een OV-chipkaart en abonnement werkt.

Abonnement heb ik ongeveer 3 jaar en heb altijd gewoon e-ticket voor mezelf en partner via de app met bijbehorende korting gekocht, nog nooit achteraf betaald, beetje vreemd allemaal maar ga het proberen zoals jullie aangeven

Dan hebt u samenreistickets gekocht en dat mag helemaal niet omdat u zelf op eigen uw kortingabonnement reist.

Het meest verbazingwekkend is dat u in die drie jaar kennelijk nog nooit een boete hebt gekregen. 

Reageer