beantwoord

Korting daluren 1e klas

  • 28 April 2024
  • 8 reacties
  • 150 Bekeken

Goedendag!

 

Ik probeer een treinkaartje te kopen: enkele reis Breda-Schiphol, intercity direct, 1e klas. Ik reis 's avonds, in de daluren. Dat zou 22,85 € moeten kosten, maar het kost 40,98 €, dwz het daluren-voordeel krijg ik niet. Wat doe ik verkeerd? Dank bij voorbaat

icon

Beste antwoord door Jan Haverkamp 28 April 2024, 11:34

Bekijk origineel

8 reacties

Met uw dalurenabonnement op uw OV-chipkaart kunt u gewoon inchecken. U hoeft geen los kaartje te kopen. Losse kaartjes met korting zijn niet verkrijgbaar.

Dank voor uw reactie.

Badge +3

Wat betreft het reizen in de eerste klas: u kunt bij NS Flex in Mijn NS of de NS-app aangeven dat u eerste klas wil reizen. Reist u op saldo? Dan regelt u dit voorafgaand aan uw reis bij de kaartautomaat.

Wat betreft de toeslag voor het reizen met Intercity direct tussen Rotterdam en Schiphol: daarvoor houdt u na het inchecken uw OV-chipkaart ook nog voor een van de rode toeslagzuilen op het perron in Breda.

Dank u wel. Ik heb geen abonnement en wil gewoon een kaartje kopen. Het lukt mij niet, een eerste klas enkeltje te kopen met daluren-korting.

Reputatie 7
Badge +3

Als je geen abonnement hebt, kun/mag je ook niet met korting reizen. Dalurenkorting krijg je alleen als je een daarvoor geschikt abonnement hebt, zoals Dal Voordeel.

Reputatie 3

Met het abonnement dal voordeel betaalt u enkele reis €22,85 + maandelijks €5,60= 28,45 ( exclusief €2,90 toeslag). Hierdoor bent u met abonoment gelijk voordeliger uit.

Bekijk https://www.ns.nl/abonnementen/ voor alle abonnementen.

Na 1 maand dagelijks opzegbaar.

Badge +3

De toeslag laden bij een rode toeslagzuil op het station kost buiten de spits € 1,74 i.p.v. € 2,90 en als je geen ov-chipkaart hebt kan dat ook met een bankpas.

Heb je nog geen persoonlijke ov-chipkaart, dan kan je NS Flex Dal Voordeel bestellen op een (gratis) nieuwe kaart, maar die heeft een levertijd van een week.

1e klas reizen met Dal Voordeel kost wel 70% meer dan 2e klas, dus als je in het weekend reist zou je ook nog kunnen overwegen om een maandje Flex Weekend Vrij te nemen (tijdelijk € 26,21 per maand, en dan 1e klas erbij voor € 9,00)

Dank aan allen voor de moeite!!

Reageer