beantwoord

Sprinter met verkeerde GPS

  • 30 April 2024
  • 7 reacties
  • 156 Bekeken

Reputatie 3

Vandaag was ik aan het gluren waar mijn volgende trein op dat moment stond, bleek ie helemaal in Dordrecht te staan terwijl hij eigenlijk in Vlissingen Souburg hoorde te staan de GPS beweegt wel gewoon en de sprinter waar ik nu inzit (3022) is niet zichtbaar op het traject waar hij rijdt... Ik denk dat er een andere sprinter met de GPS van 3022 van door is gegaan 🤣

 

Gaat om sprinter Vlissingen - Breda van 12:45

De sprinter die hier gevolgd wordt is sprinter 2738 Dordrecht - Breda van 12:58

En als ik die wil volgen staat ie stil in Dordrecht 🤣

 

 

icon

Beste antwoord door Melissa NS 30 April 2024, 13:59

Bekijk origineel

7 reacties

Goedemiddag Gorott,

Dat is erg frappant en scherp gezien van jou! 

Ik zie dat beide treinen de 2738 en 3200 op dit moment in Roosendaal zijn.

De 3200 vertrekt nu richting Breda en de 2738 gaat vertrekken richting Dordrecht.

Actuele treinposities.

Badge +3

Zie https://treinposities.nl/voertuig/ns_sng_3022/historie

Klik op een blauwe pin voor de tijden (en ritnummers) wanneer hat stel op een bepaald station was.

Rit 6155 om 12:54 vanuit Vlissingen lijkt pas ergens na Goes opgepikt te zijn door de GPS ❓

ZIe ook https://treinposities.nl/ritinfo/20240430/6155 die heeft dus gewoon gereden, maar het vorige GPS signaal was 09:33 in Dordrecht, rit (70)6625.

Die 6625 zou eigenlijk een trein van Arnhem naar Dordrecht zijn, maar die vertrok dus uit Breda (als 706625).

Maar dan de doorkomsttijden… 13:15 Goes geloof ik wel, maar dan niet 4 minuten later in Breda-Prinsenbeek natuurlijk 😅

 

Reputatie 3

 

Rit 6155 om 12:54 vanuit Vlissingen lijkt pas ergens na Goes opgepikt te zijn door de GPS ❓

 

Ik heb ook voor die tijd een melding gemaakt dus het zou best kunnen zijn dat het gewoon vergeten was 😂

 

Maakt opzich ook niet uit, het was vooral even grappig om te zien.

Badge +3

 

Rit 6155 om 12:54 vanuit Vlissingen lijkt pas ergens na Goes opgepikt te zijn door de GPS ❓

 

Ik heb ook voor die tijd een melding gemaakt dus het zou best kunnen zijn dat het gewoon vergeten was 😂

Was er wel een trein vanuit Souburg om die tijd, en was dat treinstel 3022?

Lijkt er inderdaad wel op dat er twee stellen gereden hebben met dezelfde transponder code (zoals de squawk code voor vliegtuigen). Geen idee of dat ingevoerd moet worden (op ritnummer of zo, want treinstelnummer is natuurlijk een vast gegeven).

Verder inderdaad wel grappig, als er gewoon iets reed.

Reputatie 3

 

Rit 6155 om 12:54 vanuit Vlissingen lijkt pas ergens na Goes opgepikt te zijn door de GPS ❓

 

Ik heb ook voor die tijd een melding gemaakt dus het zou best kunnen zijn dat het gewoon vergeten was 😂

Was er wel een trein vanuit Souburg om die tijd, en was dat treinstel 3022?

Ja zeker, daarom vond ik het zo gek dat de GPS toonde dat ie op Dordrecht - Breda reed, zat zelfs nog zelf in de sprinter en daar stond ook duidelijk 3022...

Reputatie 5

De 3200 vertrekt nu richting Breda

Heel frappant inderdaad, want treinstel 3200 bestaat niet.

ICM 4011 zou het hele afgelopen weekend in Enschede hebben gestaan volgens de GPS, nou daar was hij echt niet......

Reputatie 3

De 3200 vertrekt nu richting Breda

Heel frappant inderdaad, want treinstel 3200 bestaat niet.......

Ik denk dat @Melissa NS de 3022 bedoelt 😉😂

Reageer