beantwoord

Buitenlands pinpas

  • 1 May 2024
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Is het mogelijk  in de fietsenstalling met een buitenlandse pinpas/creditcard te betalen? Als ik 4 fietsen wil stallen moet ik dan 4 pinpassen hebben?

icon

Beste antwoord door MoDe 1 May 2024, 13:26

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Voor stallen in een NS stalling heb je een OV chipkaart met stallen op rekening nodig. Je kunt een pasje lenen bij een aantal stallingen, maar of dat voor 4 fietsen kan? Betalen kan met 1 bankpas voor meerdere fietsen.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe Dat was in eerste instantie niet het volledige antwoord. 

Op sommige locaties met personeel kun je stallen met een leenpas en betalen met pinpas. Geen OV-chipkaart nodig. Er is helaas geen overzicht van alle locaties waar dit mogelijk is. Ik weet in ieder geval dat dit in Hilversum en Tilburg mogelijk is.

Dit staat bijvoorbeeld bij Hilversum:

Je kunt het per locatie nagaan via deze pagina: 
https://www.ns.nl/fietsenstallingen

Bij een kleine steekproef zag ik dat het bij bewaakte fietsenstallingen mogelijk is om een leenpas te krijgen. In bewaakte fietsenstallingen waar je de eerste 24 uur gratis mag stallen is het eenvoudig. Als je binnen 24 uur de stallingsperiode beëindigt lever je de leenpas weer in en hoef je niet te betalen. Op andere locaties moet je de stallingsperiode altijd afrekenen met pinpas.

Op stations met zelfbediening kun je niet stallen zonder OV-chipkaart.

Reageer