Home

Valse emails

Trefwoorden:
  • rjbeun Auteur

Je kunt hier zien hoeveel waardering rjbeun heeft ontvangen van andere leden.

Sprinter
    Reacties: 4

21 april 2017, 09:35

Ik wilde even doorgeven dat het de laatste tijd de spuigaten uitloopt met valse ns-emails. De NS kan in ieder geval twee dingen doen. Het adres valse.email@ns.nl toegankelijk maken (dat is nu onbereikbaar om welke reden dan ook) en prominenter deze informatie op haar website zetten (je moet nu eerst een heel traject aflopen voordat je er bent).
  • Sivan NSSivan NS
    Moderator
    Reacties: 7023

21 april 2017, 09:38

Hoi Rjbeun, en welkom op het forum.

Wat is er mis met het mailadres valse.email@ns.nl? Ik kan er nog naartoe mailen. Krijg je een foutmelding?
    Verder hebben we twee pagina's met informatie:
    - http://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/waarschuwing-phishingmails.html
    - https://forum.ns.nl/acties-uitjes-10/let-op-valse-e-mails-omloop-18513
  • Nooduitgang
    Reacties: 2177

21 april 2017, 10:15

U kunt er zelf ook wat aan doen door een goed spamfilter te gebruiken. Zelf maak ik gebruik van een betaalde variant en kan u zeggen dat ik eigenlijk nooit phisingmails ontvang.
  • Martin7182

Je kunt hier zien hoeveel waardering Martin7182 heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider*
    Reacties: 535

21 april 2017, 12:33

Sterker nog, de NS kan er helemaal niets aan doen dat je zulke mails ontvangt. Wat betreft het mailadres, als je per ongeluk naar het webadres valse.email@ns.nl gaat, dan krijg je de volgende waarschuwing in FF:

Ik vind dat de NS er genoeg aan doet om klanten uit de wind te houden. Als de NS deze info prominenter in beeld zet dan hebben mensen met spamfilter daar weer last van. (of zou dat spamfilter ook die info kunnen afschermen ;))

1 Bijlage

• rjbeun Auteur

Sprinter

21 april 2017, 12:55

Beste mensen, het is heel fijn dat jullie de NS beschermen, maar ik ben heus niet de enige die hier last van heeft. Er zijn zo veel redenen dat deze spam door de mazen van een filter komt. Denk aan ouderen en heel veel anderen die minder verstand van computers hebben. Mijn dochter ontvangt ook dit soort berichten. De NS heeft gewoon een taak dat als haar naam vals wordt gebruikt hier zoveel mogelijk aan te doen, prominenter op haar website te zetten en niet achter een link te zitten waar je vrijwel nooit komt.
    Het email-adres werkt trouwens weer, bedankt.
  • Sivan NSSivan NS
    Moderator

21 april 2017, 13:12

Hoi Rjbeun.

Ook wij vinden dit heel vervelend, maar zoals Martin al aangeeft, komen deze berichten niet van ons, en is het heel lastig om dit te voorkomen. Ook andere bedrijven hebben steeds vaker last van deze vorm van criminaliteit. Onze fraudemanagers doen er alles aan om de berichten uit te zoeken en de afzender te traceren. Dit is echter niet altijd mogelijk. Daarom proberen we onze klanten zo goed mogelijk te informeren. Als je twijfelt over een bericht, mag je dit altijd op het forum navragen. We helpen je graag.

De pagina op ns.nl betreft een Uitgelicht pagina. Ik zal echter vragen of dit ook op de startpagina extra aandacht kan krijgen.
  • rjbeun Auteur

Sprinter

21 april 2017, 13:52

Dag Sivan,
    Fijn dat je de boodschap wat extra aandacht kunt geven. Die verantwoordelijkheid geldt overigens evengoed voor al die andere organisaties die minstens zo bekend zijn als de NS.
    Groet,
    rj
  • Momo

Je kunt hier zien hoeveel waardering Momo heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider*
    Reacties: 1046
    Verkenner

Verkenner

22 april 2017, 12:38

Sivan NS schreef:

De pagina op ns.nl betreft een Uitgelicht pagina. Ik zal echter vragen of dit ook op de startpagina extra aandacht kan krijgen.

Dat zou heel mooi zijn, want nu moet je eerst maar bedenken dat zo'n waarschuwing onder "Uitgelicht" zou kunnen staat. Zelf zou ik dit niet bedenken en mensen die niet veel met NS reizen of van de NS gebruik maken zullen dit misschien ook niet bedenken. En op die Uitgelicht pagina staat het echt helemaal onderaan.

Het zou veel duidelijker zijn wanneer erop de beginpagina een waarschuwing zou staan, het liefst bovenaan een balk in een opvallende kleur. Iets dergelijks heb ik wel eens gezien op de websites van bv de Jumbo of AH.
  • rjbeun Auteur

Sprinter

23 april 2017, 19:32

Fijn dat anderen dit ook vinden.
    Bedankt Momo.
    RJ
  • Sivan NSSivan NS
    Moderator

24 april 2017, 13:40

De pagina wordt toegevoegd op de homepage.
  • rjbeun Auteur

Sprinter

24 april 2017, 17:11

Top Sivan!

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)