NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam | NS Community

NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Sfeerkoning lijkt mij wel wat. Iemand enig idee hoe die status te bereiken is? 💋
Reputatie 7
Badge
Wauw, dit ziet er echt 2.0 uit in een verfrissend nieuw jasje. Ik ga direct kijken wat er nieuwe mogelijkheden zijn. 😃
Het zal even wennen zijn, maar ziet er goed uit 🙂
@Robert B Dat topic was inderdaad door de Spamfilter te grazen genomen. Heb hem weer even hersteld. Vreemd dat jij er wel een reactie in hebt kunnen plaatsen, aan de moderatiezijde kon ik die wel zien!

De Rich Tekst Editor is de plek waar je reacties kunt schrijven of de tekst van topics moet plaatsen. En dat werkt echt voor geen meter met spraaksoftware. Dit heb ik dacht ik al een halfjaar geleden aangekaart.

Wens voor deze Community: kieper de Rich Tekst Editor bij het oud vuil en maak een normaal invoerveld, zoals 99,9% van fora op het internet hebben.

Ah, oké. En kun je er nog wat extra's mee of wordt alleen je naam 'goudkleurig' i.p.v. blauw?
Nee nee, onderschat het niet. Je wordt thuis opgewacht door een team stoere V&S'ers, Paulette, Merel en Sivan komen hoogstpersoonlijk een bosje bloemen brengen, rondreisje door Nederland met NS, Superuser-avonden waarbij de stand van het forum wordt besproken met het beheer, et cetera. Kroegentochten door Groningen. Hartstikke tof!

Men heeft in het verleden wel eens een presentje naar een groep Superusers gezonden, toen werd op dit forum al gekscherend gesproken over een pet zodat tijdens je reizen altijd duidelijk is dat je vrijwillig klantenserviceje speelt. En iets met een cape enzo.

Edit, topic gevonden: https://community.ns.nl/op-het-station-17/verzoek-om-een-verklaring-voor-het-afwijzen-van-vervangend-vervoer-8989/index3.html#post57888
Wanneer wordt er iets gedaan om het liken van eigen berichten tegen te gaan of om dat hele lijstje rechts te verwijderen van het forum. Er blijken toch mensen te zijn die hun eigen berichten liken om hoog in dat rijtje te staan en ja dat is wel heel erg triest maar zolang ze beloond worden zullen deze individuen daar toch mee doorgaan.
Daarom, luister naar de vaste forummers NS.

En ruim gelijk die badges van de startpagina, die badges die er staan zijn maanden geleden uitgereikt.
Badge +3
Ja het is inderdaad meer een kleuterklas, oooh dan was ik net dus een kleuter die even een paar vaste forummers omhoog geliked heb 😃 : D :D
Oh, ik vroeg me al af waarom ik vandaag ineens twee keer zoveel likes heb als gisteren. Nou bedankt dan maar, krijg jij er ook eentje van mij 😛
Badge +3
Ik hoor van forumleden dat ze een mailtje krijgen wanneer ze een @mention ontvangen.

kon ik ze maar uitzetten
Ik wil graag nog eens opmerken hoe maf het is dat deze mails niet uit te zetten zijn. Ik heb zojuist maar een filter gemaakt in mijn mailprogramma dat deze berichten afvangt, maar dat zou volgens mij toch niet nodig hoeven zijn.
Ik heb nu ook inderdaad gerapporteerde reacties van jou ontvangen. Kortom, het komt wel aan maar aan de voorkant gaat het niet helemaal lekker... aldus deze schavuit 😛
Reputatie 7
Badge +3
de rank "Stapt net in"
Mag je dan niet meer posten wanneer er gefloten is?

Kan me overigens niet herinneren deze rank hier gezien te hebben. Of ik let gewoon niet goed op 😀
Ik hoor van forumleden dat ze een mailtje krijgen wanneer ze een @mention ontvangen. Ik krijg daar geen enkel bericht van en kan ook geen instelling vinden om het aan/uit te zetten. Mensen verwachten nu reactie 'want ik heb je gementioned' terwijl die nergens op het forum in een overzichtje terug te vinden zijn. Kan inSided dat oplossen?

Mijn voorkeur gaat naar een overzicht hier op het forum ergens, al die mailtjes hoeven wat mij betreft niet.
Nieuwe jasje is mooi, maar helaas kan je bij je eigen profiel nog steeds niet je e-mailadres aanpassen (gemiste kans), iets wat bij veel fora heel gemakkelijk te doen is...
Beetje flauw Thomas, je hebt iets goed te maken nu 😊
Verhip! Ga ik even achteraan.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is dan sinds kort. Mijn knipprogramma maakt er automatisch hoofdletters van bij 'Opslaan als'. "Vroeger" plaatste ik altijd PNG of JPG (met hoofdletters dus).

Maar ja:

Ziet er mooi uit echter de rubriek meest gewaardeerde forumleden en het gedeelte er onder met Badges mag van mij per direct vervallen, op een bedrijfsforum van een professioneel bedrijf vind ik dat niet gepast en het geeft mij het idee dat we op een algemeen forum voor tieners terecht zijn gekomen. Hopelijk worden er geen wedstrijden op social media geopend om de meeste likes te krijgen op forum.ns.nl 😃

Daarnaast zou in mijn ogen de vraagstelling/titeltopic moeten prevaleren boven de naam van de TS, welke nu het meest in het oog springt.

Zelf ervaar ik nog wel wat problemen bij het gebruik van dit forum vanuit Firefox met adblock, ublock en ghostery's zoals witte schermen, traag reagerende 'reageer' button. Wellicht dat hier komende dagen nog wat aandacht voor kan zijn om deze ongemakken te verhelpen.

En nu doorpakken samen met de moderators om er voor te zorgen dat de moderators hier en op andere social media kanalen de benodigde handvatten krijgen om sneller, accuraat en met de juiste informatie te reageren. (bv. inzien daadwerkelijke tijdslijn van treinen met gegevens als geplande samenstelling, werkelijke samenstelling, vertrek- en aankomsttijden, per ongeluk voorbij gereden haltes, ...)

Keep up the good work.

Over het algemeen ziet het er beter uit. :)

Vanuit toegankelijkheidsperspectief wel diverse opmerkingen:
  1. Inloggen blijft een crime. Dit moet via een extra venster dat 'bovenop' de huidige pagina wordt gelegd. Niet prettig met een schermlezer. Hier heb ik al eerder een oipmerking over gemaakt. Jammer dat daar niks mee is gedaan. Bij een doorsnee forum heb je bovenaan de pagina een knop met inloggen en registreren, en word je doorgeled naar een echte pagina.
  2. 2. Onder het veld waar je reacties kunt plaatsen krijg je een hele hoop dingen, zoals het invoeren van een URL, tekststijlen e.d. Best irritant om daar met een schermlezer doorheen te ploegen. Dit kan beter boven het invoerveld worden geplaatst. e inv
Vreemd, ik zie hem gewoon

Reputatie 7
De vormgeving is moderner en kleuriger, maar de leesbaarheid vind ik persoonlijk wel minder. Komt onoverzichtelijk op me over, maar goed dat is misschien even wennen. De vorige versie was eenvoudiger, simpeler/ to the point, zonder opsmuk (hoewel in die versie ook nog wel wat te verbeteren was op gebruiksgemak). Nu zie ik verschillende kleuren tekst en ook veel herhaling van tekst in iedere post van het zelfde forumlid (de grijze "disclaimers" of hoe je dat ook noemt). Alles lijkt ook veel meer ruimte op het scherm in beslag te nemen, zeker op de mobiele telefoon. Wat goochelen met de instellingen helpt misschien al? Likes, titels enz kunnen hadden wat mij betreft wel weg gekund.... zegt niet zoveel allemaal. Voegt niks toe aan de inhoud.
Reputatie 7
Badge +3
"Waar reizigers samen komen"

Zeer dubieuze titel.
Ik zou ervan maken: "Waar reizigers samenkomen"

😃
Superuser is inderdaad een van de ranks uit de oude tijd, Sivan wijst ze toe of haalt ze weg.

Is inSided weer met de layout aan het rommelen? Ik ben gek op compact mode, maar dit wordt wel ergcompact zo.

Reageer