Home

Beantwoord: Waar worden de SGM van de Hoekselijn nu ingezet?

• klant_Jac

Je kunt hier zien hoeveel waardering klant_Jac heeft ontvangen van andere leden.

Intercity
    Reacties: 88

4 april 2017, 17:25

[quote=Beminedin de Randstad zijn diverse treinseries ongeschikt voor SGM vanwege te krappe rijtijden[/quote]

SGM is een erfenis van de mislukte Zoetermeerlijn. Als ze geen 1500 volt en maatwerk zouden zijn geweest, had NS ze allang kunnen verkopen. Nu is het schipperen om ze nog een bruikbare inzet te geven, tot ze Mat64 achterna mogen.
    voordat je klanten kunt begrijpen, moet je eerst klant worden
  • Bemined

Je kunt hier zien hoeveel waardering Bemined heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider*
    Reacties: 516

4 april 2017, 18:15

Er zijn nog genoeg treinseries waar ze wel prima op kunnen rijden hoor. SGM was trouwens niet exclusief voor de Hofplein en Zoetermeerlijn, daar reden voornamelijk de tweetjes rond, de drietjes reden al verspreid over het land. Die tweetjes zijn overigens vlotter in acceleratie dan de drietjes. Met een SGM tweetje ben je in theorie een minuut eerder van Den Haag in Dordrecht dan met een drietje.
  • landrsthrn Auteur

Je kunt hier zien hoeveel waardering landrsthrn heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider**
    Reacties: 1748

4 april 2017, 18:47

Een minuut eerder op Dordrecht. Wat een doorbraak.
    Ik gooi helemaal leeg blik, in de water.
  • mcn1995

Je kunt hier zien hoeveel waardering mcn1995 heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider*
    Reacties: 92

4 april 2017, 19:33

Het merendeel zal idd naar reserve gaan. Denk er dan wel bij na dat er bijna evenveel sgmm vrij komt van de hoekse lijn als het aantal dat de laatste tijd afgebrand (brandstichting in toilet) en voor herstel bij de werkplaats staat.
    Machinist
  • klant_Jac

Je kunt hier zien hoeveel waardering klant_Jac heeft ontvangen van andere leden.

Intercity
    Reacties: 88

4 april 2017, 19:45

Kan het helpen als de HC wat vaker door de trein heen en weer loopt? Zo lang is dat SGM niet. Dan passeert ie telkens de WC in het middenstel, en is de kans op voorkomen brandstichten en op brand signaleren heel wat sneller, dan als de HC in de cabine zit.
    voordat je klanten kunt begrijpen, moet je eerst klant worden
  • Bemined

Reisleider*

4 april 2017, 20:42

landrsthrn schreef:

Een minuut eerder op Dordrecht. Wat een doorbraak.

Het kan het verschil zijn tussen wel of geen overstap, dus ja, het kan zeker belangrijk zijn in bepaalde gevallen.

mcn1995 schreef:

Denk er dan wel bij na dat er bijna evenveel sgmm vrij komt van de hoekse lijn als het aantal dat de laatste tijd afgebrand (brandstichting in toilet) en voor herstel bij de werkplaats staat.

Alleen had SGM al een hoog reserve, want een groot deel van het SGM dat vervangen is door FLIRT staat ook nog altijd als reserve. Zelfs met die schadestellen eraf is het reserve nog bovengemiddeld hoog, en dan vooral onder de tweetjes.
  • Tamzin

Je kunt hier zien hoeveel waardering Tamzin heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider**
    Reacties: 3242
    Verkenner

Verkenner

6 april 2017, 10:10

Zojuist zag ik voor het eerst SGM in de dienst Dordrecht - Den Bosch.
  • landrsthrn Auteur

Je kunt hier zien hoeveel waardering landrsthrn heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider**
    Reacties: 1748

6 april 2017, 11:07

Ik heb ook DD-AR gezien.
    Ik gooi helemaal leeg blik, in de water.
  • Erryt NSErryt NS
    Moderator
    Reacties: 1519

10 april 2017, 19:52

De afdeling die ik hiervoor heb benaderd heeft mij een teleurstellend antwoord gegeven. Ik ga het nogmaals proberen, maar dan via een andere afdeling.
  • Erryt NSErryt NS Antwoord
    Moderator
    Reacties: 1519

21 april 2017, 11:01

Ik kan niet achterhalen waar deze treinen exact worden ingezet. Jullie hebben zelf al een aantal van deze gespot. Waar het mogelijk is zullen deze ingezet worden.
  • Bemined

Reisleider*

21 april 2017, 21:16

Volgens DVS (de datafeed van de NS met actuele vertrekinformatie) worden ze nog altijd vooral niet ingezet. Vandaag reden er 62 SGM stellen rond, waar er drie weken geleden op de laatste dag van de Hoekse Lijn 68 rondreden.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)