beantwoord

Na 8 weken nog geen bericht.


Reputatie 2
  • ERL
  • Reisleider*
  • 76 reacties
N.a.v. onderstaande bericht van Miriam NS in een ander topic ook maar de vraag of gekeken kan worden naar mijn aanvraag die ik op 13 augustus (vandaag 8 weken geleden) heb ingediend.

Voor de meelezers: Er is een behoorlijke achterstand in de afhandeling van de Geld Terug bij Vertraging claims. We zijn hiervan op de hoogte en doen ons best dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Heb je een claim ingediend en na 8 weken nog geen reactie? Dan kijken wij altijd graag even of we wat meer informatie voor je kunnen achterhalen.
icon

Beste antwoord door Arnold NS 13 oktober 2017, 12:01

@ERL, je kunt dan inderdaad met motivatie weer reageren op de e-mail en hier zal weer enige tijd overheen gaan.

@MvanGelder, Er wordt hier onderaan de pagina vermeld dat het 6 weken duurt, maar in de praktijk duurt dit inderdaad helaas langer. Ik zal je suggestie doorgeven ter verbetering. Dit zou de onzekerheid er wat af kunnen halen ben ik met je eens. Bedankt!

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 1
Ik neem aan dat we op dit bericht mogen reageren, dus hierbij het verzoek om even na te kijken wat de status is van de volgende twee claimnummers.

Vriendin - Claimnr: 600125133 (ingediend op 13augustus = vandaag 8weken)
Ikzelf - Claimnr: 600134209 (ingediend op 24augustus = vandaag 6 1/2week)

Gaat over hetzelfde traject waarbij "Ikzelf" met een meereiskaart heb meegereisd op hetzelfde traject met m'n vriendin.
Reputatie 5
Badge +1
Ik begrijp dat het erg vervelend is als je lang moet wachten tot je een reactie hebt op je claim.

@Patrick9999 Ik ga even voor je kijken, zodra ik meer weet zal ik je een bericht sturen.
Reputatie 2
Hallo Miriam, wil je dan ook naar mijn aanvraag kijken?

Ik heb dit topic nl aangemaakt en de aanvraag ook ingediend op 13 augustus.

Mijn registratienummer 600125328
Reputatie 2
Na 8 en een halve week is mijn claim goedgekeurd! 😃

Alleen is de claim die ik indiende toegewezen op basis van 30-59 min vertraging, terwijl ik een claim heb ingediend van meer dan 60 min vertraging. 😞

Zoals in onderstaande topic is te lezen heb ik een trein moeten overslaan, omdat deze trein te vol was en dat ziet de computer die de claims verwerkt uiteraard niet.

https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/waarom-worden-de-treinen-van-rotterdam-groningen-leeuwarden-niet-verlengd-bij-werkzaamheden-elders-38531

Ik neem aan dat ik op de mail van NS kan reageren met bovenstaande onderbouwing aangevuld met de vertrek en aankomst tijden van ovtijden.com ?
Reputatie 1
ERL schreef:


Ik neem aan dat ik op de mail van NS kan reageren met bovenstaande onderbouwing aangevuld met de vertrek en aankomst tijden van ovtijden.com ?


Tuurlijk kan dat, vervolgens duurt het weer 8 1/2 week voordat je een reactie terugkrijgt, je komt immers weer achteraan de queue van 1000000en claims terecht....
Reputatie 2
Dat denk ik ook Patrick.

En ik denk gezien de overige topics over dit onderwerp dat 8 1/2 week nog optimistisch is helaas...
Reputatie 1
Wel knap dat 'ogenschijnlijk' (aan de hand van het registratienr) jouw claim eerder is behandeld dan die van ons (m'n vriendin in dit geval). We hebben de claim zondagochtend 13 Augustus @ 04:30 ingediend.
Vriendin...: 600 125 133
ERL..........: 600 125 328

Ben benieuwd hoelang de onze gaat duren ...
Reputatie 7
Badge +1
Misschien een idee om op de website te vermelden of in de e-mail dat de wachttijd 6-8 weken is.
@ERL, je kunt dan inderdaad met motivatie weer reageren op de e-mail en hier zal weer enige tijd overheen gaan.

@MvanGelder, Er wordt hier onderaan de pagina vermeld dat het 6 weken duurt, maar in de praktijk duurt dit inderdaad helaas langer. Ik zal je suggestie doorgeven ter verbetering. Dit zou de onzekerheid er wat af kunnen halen ben ik met je eens. Bedankt!
ERL schreef:

Dat denk ik ook Patrick.

En ik denk gezien de overige topics over dit onderwerp dat 8 1/2 week nog optimistisch is helaas...



10 weken gewacht, als je dan 5x belt (bijna dagelijks) gaan ze wel over tot snellere behandeling en extra coulance... dat mag ook wel.
Reputatie 5
Badge +1
@Patrick9999 Ik heb even gekeken en zie dat beide claims nog ter beoordeling staan. Ik kan dit proces niet versnellen dus wil je vragen nog even geduld te hebben. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 2
ERL schreef:

Dat denk ik ook Patrick.

En ik denk gezien de overige topics over dit onderwerp dat 8 1/2 week nog optimistisch is helaas...


Ik bleek pessimistisch te zijn in mijn geval.:)

Vorige week maandag gereageerd op de toewijzingsmail en vandaag een reactie gekregen dat mijn uitleg voldoende is om geld terug te krijgen voor 60 min of meer vertraging. Binnen een week dus!:D

Bedankt NS voor de snelle reactie en afhandeling!
Reputatie 5
Badge +1
Hallo ERL, dat is fijn om te lezen. Bedankt dat je dit met ons deelt 🙂
Hallo,
Nu er toch naar claims gekeken wordt, ik heb op 17 juli ruim een uur vertraging gehad en hiervoor op 19 juli een claim ingediend (claim 600108244). Op 22 juli is mijn claim afgewezen omdat ik niet "genoeg" vertraging zou hebben gehad. Ik heb daarom op 23 juli een mail gestuurd met de vraag wat er verkeerd is gegaan. Tot op heden heb ik nog geen antwoord gehad op deze mail. Nu lees ik hier dat de reactietijd voor mails al is opgelopen tot 10 weken maar ik wacht ondertussen al 14 weken. Is mijn mail ├╝berhaupt aangekomen? Als mijn mail nog op de stapel ligt is dat niet zo'n probleem maar als hij nooit is aangekomen kan ik waarschijnlijk tot Sint Juttemis wachten 😃. Alvast bedankt!

Reageer