Home

Wederom onterechte afkeuring van geld terug bij vertraging, wie van NS kan wel helpen en meedenken?

• Sivan NSSivan NS
    Moderator
    Reacties: 6939

10 juli 2017, 12:38

Hoi Nick.

Ik zie dat deze claim door meerdere collega's al is beoordeeld. Bij wijze van uitzondering heb ik dit topic samengevat en doorgestuurd naar mijn collega's bij de afdeling Claims, met het verzoek jouw casus even goed te bekijken en beoordelen. Ik kom erop terug.
  • nick1983 Auteur

Je kunt hier zien hoeveel waardering nick1983 heeft ontvangen van andere leden.

Intercity
    Reacties: 20

11 juli 2017, 09:04

Hi Sivan. dank voor je reactie, geef vooral door dat ik eea graag telefonisch toelicht om te voorkomen dat je collega's opnieuw op eigen houtje onjuiste conclusies trekken.

Ik wacht het weer af
  • Trein-D

Je kunt hier zien hoeveel waardering Trein-D heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider*
    Reacties: 1131

11 juli 2017, 09:18

nick1983 schreef:

Hi Sivan. dank voor je reactie, geef vooral door dat ik eea graag telefonisch toelicht om te voorkomen dat je collega's opnieuw op eigen houtje onjuiste conclusies trekken.

Ik wacht het weer af

Waarom had je eigenlijk geen toeslag gekocht? Je reisde toen toch met de intercity direct?
  • nick1983 Auteur

Intercity

11 juli 2017, 09:21

Omdat de vertraging vaak ontstaat op het traject tussen Breda en Rotterdam en we vaak dan niet eens over het traject rijden waar een toeslag verplicht is. Indien er geen vertraging is kan je makkelijk toeslag halen in Rotterdam.

Trein-D schreef:

nick1983 schreef:

Ik wacht het weer af

Waarom had je eigenlijk geen toeslag gekocht? Je reisde toen toch met de intercity direct?

• Trein-D

Reisleider*

11 juli 2017, 09:25

nick1983 schreef:

Omdat de vertraging vaak ontstaat op het traject tussen Breda en Rotterdam en we vaak dan niet eens over het traject rijden waar een toeslag verplicht is. Indien er geen vertraging is kan je makkelijk toeslag halen in Rotterdam.

Ooh is dat zo? Moet je dan sowieso overstappen in Rotterdam ofzo?
  • nick1983 Auteur

Intercity

11 juli 2017, 09:30

afhankelijk van welke trein ik neem wel ja
    Trein-D schreef:

nick1983 schreef:

Ooh is dat zo? Moet je dan sowieso overstappen in Rotterdam ofzo?

• Trein-D

Reisleider*

11 juli 2017, 09:36

nick1983 schreef:

Aah oke, dus van Breda tot Rotterdam reisde je helemaal niet eens met de intercity direct?
  • nick1983 Auteur

Intercity

11 juli 2017, 09:38

Trein-D schreef:

nick1983 schreef:

Wel met de Intercity Direct bij mijn weten, alleen is op dat traject geen toeslag verplicht

Aah oke, dus van Breda tot Rotterdam reisde je helemaal niet eens met de intercity direct?

• nick1983 Auteur

Intercity

12 juli 2017, 18:41

Hoe bedoel je reisde ik niet met de Intercity Direct? Nu wordt het helemaal mooi. De Intercity Direct is de trein tussen Breda en Amsterdam Centraal. Tussen Rotterdam en Schiphol heb je een extra toeslag nodig.

Als ik deze trein neem van Breda tot Rotterdam is het dan ineens een andere trein geworden en niet meer de Intercity Direct?

Trein-D schreef:

nick1983 schreef:

• nick1983 Auteur

Intercity

12 juli 2017, 18:53

Hai Sivan, vandaag een mail ontvangen van een collega. Ik viel weer bijna van mijn stoel. Ben ik nu echt in de twilight zone terecht gekomen?

Ik citeer:
    'Graag reageer ik op uw verzoek om herziening van de afhandeling van uw claim met nummer 600021446. U geeft aan dat u geen gebruik heeft gemaakt van de Intercity Direct. Wel heeft u meer dan 30 minuten vertraging gehad. U vraagt om een vergoeding van uw reis'.

Nee, ik geef aan dat ik WEL met de Intercity Direct heb gereisd, alleen geen toeslag had op het traject tot Rotterdam, waar de vertraging ontstond. Die had ik kunnen halen waren we er gestopt. Ook had ik daar kunnen overstappen.

Verder geeft je collega aan:
    'Indien geen gebruik is gemaakt van de Intercity Direct of geen toeslag heeft aangeschaft geeft u dit aan door op de vraag of u met de Intercity Direct heeft gereisd op 'Nee' te klikken. Indien u wel gebruik heeft gemaakt van de Intercity Direct kunt u enkele via ons online formulier claimen. Indien u gebruik heeft gemaakt van de Intercity Direct en ook een toeslag heeft aangeschaft geeft u dit aan op het formulier door op 'Ja' te klikken'.

Nu is dat een interessant standpunt, maar ik moet maar als klant bedenken dat ik het formulier onjuist moet invullen. Ik ben ineens niet meer met de Intercity Direct gegaan. En wat nu als ik naar Rotterdam had gemoeten. Dan was ik ook met de Intercity Direct gegaan en had ik geen toeslag hoeven hebben. Dan had ik zeker nee moeten klikken?

Gevolg:
    -je krijgt een lagere vergoeding als je vertraging kleinere dan 1 uur is,
    -je voert de vertrekdatum van de Intercity Direct in en 'het systeem' ziet dat dat een Intercity Direct is en ik aangegeven heb daar niet in te zitten. Gevolg; afwijzen.
    Of is het de bedoeling dat ik maar een ander vertrek tijdstip kies?

Beste Sivan, druk je collega die dit gaat beoordelen alsjeblieft op het hart mij te bellen en dit niet per mail af te handelen. Dan leren jullie misschien ook nog wat van deze bug in jullie formulier.

Sivan NS schreef:

Hoi Nick.

Ik zie dat deze claim door meerdere collega's al is beoordeeld. Bij wijze van uitzondering heb ik dit topic samengevat en doorgestuurd naar mijn collega's bij de afdeling Claims, met het verzoek jouw casus even goed te bekijken en beoordelen. Ik kom erop terug.

• Robert B

Je kunt hier zien hoeveel waardering Robert B heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider**
    Reacties: 1173
    Verkenner

Verkenner

12 juli 2017, 19:07

nick1983 schreef:

Als ik deze trein neem van Breda tot Rotterdam is het dan ineens een andere trein geworden en niet meer de Intercity Direct?

Denk dat Trein-D het idee had dat je overstapte in Rotterdam en dus niet met ICD reisde, want dan heb je geen overstap.

Maar je bedoelt dus dat je (áls je al zo ver komt) in Rotterdam genoeg tijd hebt om even uit te stappen en bij een toeslagpaaltje op het perron die oplaadt voor het verdere traject?

Verstandig, maar in dit geval dodelijk voor een fatsoenlijke afwikkeling van jouw claim. :(
    Alles hier post ik op persoonlijke titel, dus niet namens NS.
  • MvanGelder

Je kunt hier zien hoeveel waardering MvanGelder heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider*
    Reacties: 1137

12 juli 2017, 19:47

Hoe doen ze het dan als je vertraging hebt op het stuk zonder toeslag ? Dat kan je dus niet indienen begrijp ik ? Alleen als gewone vertraging.
  • nick1983 Auteur

Intercity

14 juli 2017, 13:07

Hij is ondertussen goedgekeurd, maar met het uitbetaalschema van een gewone trein, niet van de Intercity Direct. Met andere woorden de helft minder dan zou moeten. Ik ben er klaar mee en ga er niet meer achteraan. Maar dat de NS hier een paar steken laat vallen is duidelijk.

MvanGelder schreef:

Hoe doen ze het dan als je vertraging hebt op het stuk zonder toeslag ? Dat kan je dus niet indienen begrijp ik ? Alleen als gewone vertraging.

• Trein-D

Reisleider*

14 juli 2017, 13:27

nick1983 schreef:

Hoe bedoel je reisde ik niet met de Intercity Direct? Nu wordt het helemaal mooi. De Intercity Direct is de trein tussen Breda en Amsterdam Centraal. Tussen Rotterdam en Schiphol heb je een extra toeslag nodig.

Als je toch al in de intercity direct zat vanaf breda en je wist dat van te voren dan had je beter gewoon meteen de toeslag kunnen betalen.

Was dat niet gewoon een beter idee geweest? en handiger?
  • Trein-D

Reisleider*

14 juli 2017, 13:31

Robert B schreef:

Maar je bedoelt dus dat je (áls je al zo ver komt) in Rotterdam genoeg tijd hebt om even uit te stappen en bij een toeslagpaaltje op het perron die oplaadt voor het verdere traject?

Verstandig, maar in dit geval dodelijk voor een fatsoenlijke afwikkeling van jouw claim. :(

Ja precies dat lijkt mij ook. Nick had gewoon meteen een toeslag moeten kopen en dan waren er nu geen problemen geweest.
  • nick1983 Auteur

Intercity

14 juli 2017, 13:34

Trein-D, dat had misschien handiger geweest. Echter zoals ik aangaf stap ik ook regelmatig over in Rotterdam, dan neem ik bijvoorbeeld de stoptrein naar Oegstgeest. Dat is afhankelijk van de performance van de NS die dag.

Het feit blijft dat de NS het niet mogelijk maakt om via het formulier vertraging te declareren op het stuk tot rotterdam indien er geen toeslag is gehaald.

Trein-D schreef:

nick1983 schreef:

Als je toch al in de intercity direct zat vanaf breda en je wist dat van te voren dan had je beter gewoon meteen de toeslag kunnen betalen.

Was dat niet gewoon een beter idee geweest? en handiger?

• Trein-D

Reisleider*

14 juli 2017, 13:49

nick1983 schreef:

Trein-D, dat had misschien handiger geweest. Echter zoals ik aangaf stap ik ook regelmatig over in Rotterdam, dan neem ik bijvoorbeeld de stoptrein naar Oegstgeest. Dat is afhankelijk van de performance van de NS die dag.

Het feit blijft dat de NS het niet mogelijk maakt om via het formulier vertraging te declareren op het stuk tot rotterdam indien er geen toeslag is gehaald.

Aah oke, ja nu snap ik dus wel waarom je geen toeslag had gekocht in Breda.

Hoe dan ook, ik hoop natuurlijk wel voor je dat je het geld weer terug krijgt natuurlijk. Wacht het dus nog maar even af.
  • MvanGelder

Je kunt hier zien hoeveel waardering MvanGelder heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider*
    Reacties: 1137

14 juli 2017, 14:26

Hopelijk pakt een moderator het nog op.
  • Sivan NSSivan NS
    Moderator

11 augustus 2017, 12:02

In verband met mijn vakantie is dit blijven liggen. Excuses, Nick. Ik heb jouw reactie doorgezet en gevraagd of iemand alsnog contact met jou kan opnemen, liefst telefonisch.
  • Sivan NSSivan NS
    Moderator

14 augustus 2017, 15:21

Ik heb van mijn collega vernomen dat zij jou inmiddels telefonisch heeft gesproken, en dat er is toegezegd dat jouw claims voorlopig handmatig worden gecontroleerd, om te zien waar het misgaat.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)