Home

Beantwoord: Boete voor geen kaartje en geen id, maar ik had een kaartje en id

  • TADO Auteur

    Je kunt hier zien hoeveel waardering TADO heeft ontvangen van andere leden.

    Op het juiste spoor
    Reacties: 0

    13 februari 2018, 17:20

    Ik heb twee weken geleden een boete gekregen voor geen geldig kaartje, terwijl ik die wel had. Maar ik kwam van een feest had een beetje gedronken en was in slaap gevallen. Uiteindelijk werd ik wakker voor mijn bestemming en was k omringd door politie...ik was een beetje verbaasd en duf door dat ik schrok en niet echt helder was. Er werd mij gezegd dat er om een kaartje was gevraagd, maar ik het niet op tijd had laten zien en daarom hadden ze een boete uitgeschreven. Uiteindelijk toonde ik mijn kaartje maar het was al te laat, ze hadden mijn portemonnee gepakt en daar zat mijn id kaart in. Daar hebben ze de bon mee uit geschreven en zeiden dat ik het maar eerst moest betalen en het uiteindelijk zou terug krijgen na het vertonen van mijn kaartje en een brief die ik naar de NS moest sturen. Mij is niet gezegd dat ik een boete kreeg voor het niet tonen van mijn id kaart. En hoe konden ze alles op schrijven als ze mijn id niet hadden. Word hier een beetje warrig van, want ik had alles in orde, id kaart en mijn vervoersbewijs...
    Gemarkeerd als antwoord: Klaas-Jan NS op 15 februari 2018, 19:29

    Ik heb geen privébericht ontvangen van de topicstarter. Dat mag natuurlijk alsnog.

    Samengevat: Wat er ook gebeurd is, we kunnen altijd naar een 'Uitstel van Betaling' kijken en intern overleggen of coulance mogelijk is. Let op: dit is geen enkele garantie.
    Andere boetes gaan via het CJIB en hebben wij geen enkele invloed op als NS Klantenservice.

    Bekijk origineel
  • Thom

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Thom heeft ontvangen van andere leden.

    Koploper***
    Reacties: 13853
    Verkenner

    Verkenner

    Sfeerkoning

    Sfeerkoning

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    13 februari 2018, 17:25

    Tja, het is allemaal gebeurd terwijl u wat gedronken had. Het is speculeren waarom de politie er bij gehaald is, dat is niet gebruikelijk en gebeurt ook niet zo maar. Als u een boete heeft gekregen en het is de eerste, dan wordt het nog wel eens kwijtgescholden, maar of dat nog zal gebeuren, is de vraag. Te veel gedronken hebben is wel geen excuus maar al met al is het ook niet duidelijk wat er echt plaatsgevonden heeft. U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. Handig is als u het boetekenmerk heeft, een letter met zes cijfers. Klantenservice kan u vertellen wat de mogelijkheden zijn.


    Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.

    Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Ze werken doorgaans ook sneller dan bellen. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
    Ik reis met veel plezier met NS, doorgaans rustig en met weinig incidenten. Dalvrij is heerlijk! De betalende reiziger op 1, 2 en 3 en we kiezen na alle geweld voor de conducteur en dus zeker niet voor de overlastgevende zwartrijder, die niet met een geldig kaartje maar met een domme rotsmoes en/of agressie reist. De reiziger op 1, 2 en 3 is de theorie. De hufter op 1, 2 en 3 maar al te vaak de praktijk. Facebook is kapot, nu nog meer controle en vooral handhaving. Veel fraude kun je makkelijk voorkomen.
  • Tamzin

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Tamzin heeft ontvangen van andere leden.

    Koploper***
    Reacties: 6346
    Verkenner

    Verkenner

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    13 februari 2018, 19:28

    Wat gedronken? Waarschijnlijk heel erg veel gedronken.
  • Nooduitgang
    Reacties: 2892

    13 februari 2018, 19:48

    Ik vind het een raar verhaal. Ervan uitgaande dat de politie erbij gehaald is lijkt het mij dat er meer aan de hand was. Waren het geen medewerkers van V&S van de NS? Er is namelijk enige gelijkenis qua uitrusting en kleur van het uniform. Dat ze uw portemonnee van u afgenomen hebben zonder dat u het wist, klink mij vreemd in de oren en ik vraag me af of dat de juiste wijze van handelen is. Ik was er helaas niet bij. Nouja helaas...
  • Klaas-Jan NSKlaas-Jan NS
    moderator
    Reacties: 6683

    13 februari 2018, 20:32

    Welkom op het NS Serviceforum TADO. Mooi dat je toch je verhaal durft te doen. Ik wil wel even nakijken wat er gebeurd is. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht naar mij toesturen. Wil je daarin NAW-gegevens, geboortedatum, ov-chipkaartnummer en boetekenmerk noteren?
  • Slidestops

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Slidestops heeft ontvangen van andere leden.

    Medewerker Veiligheid en Service NS
    Reacties: 6547
    Verkenner

    Verkenner

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    13 februari 2018, 21:10

    Ook als je een ID bij hebt, maar hem niet toont op eerste vordering, kun je bekeurd worden.
    Mijn inbreng op het forum is altijd persoonlijk en komt dus niet vanuit de NS of klantenservice.
  • Nooduitgang
    Reacties: 2892

    13 februari 2018, 21:22

    Slidestops schreef:

    Ook als je een ID bij hebt, maar hem niet toont op eerste vordering, kun je bekeurd worden.



    Dat blijkt mij logisch, maar dan is de bekeuring toch 95 euro?
  • Slidestops

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Slidestops heeft ontvangen van andere leden.

    Medewerker Veiligheid en Service NS
    Reacties: 6547
    Verkenner

    Verkenner

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    13 februari 2018, 21:25

    Ja klopt. Die heeft TS als het goed is gehad.
    Mijn inbreng op het forum is altijd persoonlijk en komt dus niet vanuit de NS of klantenservice.
  • Nooduitgang
    Reacties: 2892

    13 februari 2018, 21:30

    Maar een boete van 95 euro kan je toch niet terugkrijgen?
  • Klaas-Jan NSKlaas-Jan NS
    moderator
    Reacties: 6683

    13 februari 2018, 21:56

    Dat klopt. Niet bij NS in ieder geval.
  • Robert B
    Reacties: 3483
    Verkenner

    Verkenner

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    13 februari 2018, 23:02

    Die gaat via CJIB toch, en is geen UVB met een K×××××× kenmerk?

    Vreemd verhaal..

    Je ID (af)pakken omdat je sliep en op je bestemming wakker worden met 'politie' om je heen? En dat er niet een kaartje in jouw bezit was?
    Alles hier post ik op persoonlijke titel, dus niet namens NS.
  • Slidestops

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Slidestops heeft ontvangen van andere leden.

    Medewerker Veiligheid en Service NS
    Reacties: 6547
    Verkenner

    Verkenner

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    13 februari 2018, 23:06

    Voor een bekeuring voor niet tonen ID kun je sowieso niet in bezwaar gaan ;)
    Mijn inbreng op het forum is altijd persoonlijk en komt dus niet vanuit de NS of klantenservice.
  • Henk_NL
    Reacties: 3741

    13 februari 2018, 23:12

    Nee, maar wel in verzet (strafbeschikking) of simpelweg niet betalen (transactievoorstel).
    https://www.theregister.co.uk/2018/02/09/bofh_2018_episode_2/
  • Klaas-Jan NSKlaas-Jan NS Antwoord
    moderator
    Reacties: 6683

    15 februari 2018, 19:29

    Ik heb geen privébericht ontvangen van de topicstarter. Dat mag natuurlijk alsnog.

    Samengevat: Wat er ook gebeurd is, we kunnen altijd naar een 'Uitstel van Betaling' kijken en intern overleggen of coulance mogelijk is. Let op: dit is geen enkele garantie.
    Andere boetes gaan via het CJIB en hebben wij geen enkele invloed op als NS Klantenservice.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)