Service in de trein (1e klasse) | NS Community

Service in de trein (1e klasse)



Toon eerste bericht

119 reacties

Ik vind de eerste klas in het tegenwoordige sprintermaterieel gewoon beneden peil. Sprinters zijn niks anders dan de vroegere stoptreinen, die jarenlang door plan V en plan T werden gereden, nou, als je dan de 1e klasse vergelijkt is het tegenwoordig een soort kippenhok aan de kop van de trein waar je in kan gaan, zonder enig extra comfort, terwijl je op de (onlangs buiten gebruik gestelde) plan V treinen tenminste nog een serieuze eerste klasse had qua zitcomfort.

Maar als het dan over de IC gaat, zou je wat meer mogen verwachten in de 1e klasse. Meer dan een compartiment met rammelende deuren, te weinig bagageruimte, geen enkele extra service, anders dan dat je je zitvlak op reeds lang vervaalde kunstvezel mag vleien en hopen dat de trein niet zó vol is, dat je gangpad binnen de kortste keren een pandemonium is van elkaar verdringende tweedeklassereizigers, liefst met rugzakken om, die je om de haverklap in je gezicht of armen stoten... en daar heb je dan een forse meerprijs voor betaald...
Het verschil tussen de eerste en tweede klasse Is simpel gezegd..

1, iets luxere stoelen.
2, grotere kans op een zitplaats.


Meer gaat het waarschijnlijk vooralsnog niet worden.
Het verschil tussen de eerste en tweede klasse Is simpel gezegd..

1, iets luxere stoelen.
2, grotere kans op een zitplaats.



En daar mag je dan een forse meerprijs voor betalen, en dan alsnog worden geconfronteerd met een coupe waarvan het gangpad propvol staat en je dus nog niet relaxt kan zitten of werken...
Meer gaat het waarschijnlijk vooralsnog niet worden.
Reputatie 7
Badge
Ik vind de eerste klas in het tegenwoordige sprintermaterieel gewoon beneden peil. Sprinters zijn niks anders dan de vroegere stoptreinen, die jarenlang door plan V en plan T werden gereden, nou, als je dan de 1e klasse vergelijkt is het tegenwoordig een soort kippenhok aan de kop van de trein waar je in kan gaan, zonder enig extra comfort, terwijl je op de (onlangs buiten gebruik gestelde) plan V treinen tenminste nog een serieuze eerste klasse had qua zitcomfort.


Dit heb je volgens mij al 10 keer gezegd in dit topic. hoe vaak ga je het nog herhalen?
Ik vind de eerste klas in het tegenwoordige sprintermaterieel gewoon beneden peil. Sprinters zijn niks anders dan de vroegere stoptreinen, die jarenlang door plan V en plan T werden gereden, nou, als je dan de 1e klasse vergelijkt is het tegenwoordig een soort kippenhok aan de kop van de trein waar je in kan gaan, zonder enig extra comfort, terwijl je op de (onlangs buiten gebruik gestelde) plan V treinen tenminste nog een serieuze eerste klasse had qua zitcomfort.


Dit heb je volgens mij al 10 keer gezegd in dit topic. hoe vaak ga je het nog herhalen?


Tot het een keer serieus wordt genomen misschien, en niet wordt afgedaan als gezeur?
Reputatie 7
Badge


Tot het een keer serieus wordt genomen misschien, en niet wordt afgedaan als gezeur?


Ik zeg ook niet dat je zeurt, maar je verwacht wel een beetje te veel denk ik.

De 1e klas gaat echt niet veranderen hoor, sterker nog....het zal ooit in de verre toekomst eerder afgeschaft gaan worden denk ik. Het word namelijk steeds drukker in de trein en mensen klagen daar ook voortdurend over.
Reputatie 7

De 1e klas gaat echt niet veranderen hoor, sterker nog....het zal ooit in de verre toekomst eerder afgeschaft gaan worden denk ik. Het word namelijk steeds drukker in de trein en mensen klagen daar ook voortdurend over.

Dat komt omdat veel treinen te kort zijn. En omdat het grote publiek in het algemeen nog steeds van 8.00/9.00-17.00 uur werkt. En de vele duizenden studenten ook allemaal tegelijk "gratis" in de spits reizen. En omdat er veel verstoringen zijn waardoor andere treinen overvol raken. Ik vind niet dat de 1e klas daarvan de dupe zou moeten worden. Daar kan je (meestal) nog rustig reizen en werken en er zijn nog altijd veel mensen die daarvoor wel extra willen betalen. Andere oplossingen zijn nodig.
Studenten reizen heden ten dage in het leenstelsel niet gratis...
Reputatie 4


Tot het een keer serieus wordt genomen misschien, en niet wordt afgedaan als gezeur?


Ik zeg ook niet dat je zeurt, maar je verwacht wel een beetje te veel denk ik.

De 1e klas gaat echt niet veranderen hoor, sterker nog....het zal ooit in de verre toekomst eerder afgeschaft gaan worden denk ik. Het word namelijk steeds drukker in de trein en mensen klagen daar ook voortdurend over.
De 1e klas blijft waarschijnlijk ook in de toekomst behouden, hij levert immers geld op vooral in de spits. De 1e klas in het sprintersegment zie ik eerder verdwijnen, zeker op solitaire sprinterlijnen.
Reputatie 7
Badge
Studenten reizen heden ten dage in het leenstelsel niet gratis...

Dat is niet helemaal waar. Studenten die MBO 1 of 2 doen hoeven niks te betalen. zelfs als ze hun studie niet hebben afgemaakt blijft het reisproduct nog steeds een gift.
Reputatie 7
Badge
. De 1e klas blijft waarschijnlijk ook in de toekomst behouden, hij levert immers geld op vooral in de spits. De 1e klas in het sprintersegment zie ik eerder verdwijnen, zeker op solitaire sprinterlijnen.[/quote]

Ik had het ook over de sprinter. 🙂
Reputatie 7
Badge

Dat komt omdat veel treinen te kort zijn. En omdat het grote publiek in het algemeen nog steeds van 8.00/9.00-17.00 uur werkt. En de vele duizenden studenten ook allemaal tegelijk "gratis" in de spits reizen. En omdat er veel verstoringen zijn waardoor andere treinen overvol raken. Ik vind niet dat de 1e klas daarvan de dupe zou moeten worden. Daar kan je (meestal) nog rustig reizen en werken en er zijn nog altijd veel mensen die daarvoor wel extra willen betalen. Andere oplossingen zijn nodig.


Een oplossing is er niet zomaar. Zeer vervelend voor de 1e klas reizigers dat ze niet genoeg rust hebben tijdens hun treinreis, maar het is nou eenmaal zo.
We leven nou eenmaal in een druk land en daarvan reizen er vele (ook) met de trein.
Studenten reizen heden ten dage in het leenstelsel niet gratis...

Dat is niet helemaal waar. Studenten die MBO 1 of 2 doen hoeven niks te betalen. zelfs als ze hun studie niet hebben afgemaakt blijft het reisproduct nog steeds een gift.


Studenten die MBO 1 of 2 doen?
Reputatie 7
Badge


Studenten die MBO 1 of 2 doen?


Ik spreek geen chinees toch?
Chinees spreek ik ook niet, al kan ik de keuken waarderen.

Maar als je je reactie wil toelichten?
Reputatie 7
Badge
Chinees spreek ik ook niet, al kan ik de keuken waarderen.

Maar als je je reactie wil toelichten?


Ja dat wil ik wel.

Wat ik daarnet bedoelde te zeggen is dat studenten die niveau 1 of 2 doen en daarvoor studiefinanciering ontvangen nooit geen geld terug hoeven te betalen. alles wat ze van het DUO krijgen is een gift. zelfs al zouden ze hun opleiding niet afmaken dan nog hoeven ze niks terug te betalen.

En dat geld dus ook voor het studentenreisproduct, ook dat hoeven studenten die niveau 1 of 2 doen, niet terug te betalen.

Begrijp je het nu?
Nee. Doe mijn best, maar ik heb het gevoel dat je het mij wel kan uitleggen.
Reputatie 7
Badge
Nee. Doe mijn best, maar ik heb het gevoel dat je het mij wel kan uitleggen.

Ik bedoel te zeggen dat MBO 1 en 2 laagdrempelige opleidingen zijn, en niet gelden als prestatiebeurs.
MBO 3 en 4 daarentegen gelden wel als prestatiebeurs en daar moet je soms wel voor terug betalen en word het geld wat je dan van het DUO hebt gekregen een lening.
Ik dacht je student was als je op het hbo of wo zat?
Reputatie 7
Badge
Ik dacht je student was als je op het hbo of wo zat?

Ooh op die manier. :8 Tja...het is maar hoe je het bekijkt he...

Maar hoe noem jij die mensen dan die gewoon MBO doen???
Leerlingen??? Of is dat verkeerd?? Al zijn we nu wel erg off topic.
Reputatie 7
Badge
Leerlingen??? Of is dat verkeerd?? Al zijn we nu wel erg off topic.

Ja klopt dit is wel een beetje off topic.

Maar begrijp je nu wat ik bedoel met MBO 1 en 2? 😉
Dat het geen studenten zijn? Of zeg ik nu iets verkeerds?
Nou, ik slaap er nog een nachtje over...

"Service in de trein (1e klasse)"

Volgens mij ging het daar over. 🙂
Reputatie 7
Badge
Nou, ik slaap er nog een nachtje over...

"Service in de trein (1e klasse)"

Volgens mij ging het daar over. :)


Ja, sorry ik was gisteren in slaap gevallen dus daarom reageerde ik niet meer. 😳

Reageer