beantwoord

Mijn NS verkeerde gegevens

Goedenavond mijn naam is Truus Wirokromo. Ik heb een MIJN NS account aangemaakt en tot mijn verbazing zie ik de persoonsgegevens van mijn kleinzoon. Dit is toch vreemd. Ik heb gebeld naar de Klantenservice en gevraagd hoe dit kan. De medewerker vind het ook zeer vreemd en adviseer mij de persoonsgegevens via MIJN NS te wijzigen. Helaas is het niet mogelijk de naam gegevens en geboortedatum te wijzigen. Je kan alleen de adresgegevens en bankgegevens wel aanpassen. Hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 14 augustus 2017, 21:09

Voor de meelezers: Voor problemen met een Mijn NS account kun je het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Dan kunnen wij kijken wat er precies aan de hand is het probleem oplossen.

Bekijk origineel

38 reacties

Als het goed is moet u een link via je mail hebben gehad. Die moet je gaan activeren door middel op de muis te klikken. Het kan ook zijn dat Mijn NS niet altijd goed werkt. In dat geval raad de NS altijd dan aan om via Google Chrome te gaan werken als browser. Dan pakt hij in meeste gevallen wel.
Brantasdelta schreef:

Als het goed is moet u een link via je mail hebben gehad. Die moet je gaan activeren door middel op de muis te klikken. Het kan ook zijn dat Mijn NS niet altijd goed werkt. In dat geval raad de NS altijd dan aan om via Google Chrome te gaan werken als browser. Dan pakt hij in meeste gevallen wel.

Dank u wel. Heb de link verschillende malen zelfs ontvangen. Ik ga het probereb met Google Chrome
Je kan bij wijziging persoonsgegevens de naam en geboortedatum niet wijzigen via Mijn NS. Het is toch vreemd dat Mijn NS de persoonsgevens van mijn kleinzoon weergeeft en niet mijn persoonsgegevens?
Hoe los ik dit op?
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Wirokromo, vervelend dat dit niet helemaal goed gaat en dat mijn collega's je niet verder konden helpen. Ik kijk graag even of ik dit voor je op kan lossen. Wil je mij een privébericht sturen met je volledige naam en adres, geboortedatum en emailadres? Je kunt dit doen door te klikken op mijn naam en vervolgens op 'Stuur bericht'.
Reputatie 5
Badge +1
UPDATE: Ik heb nog geen bericht ontvangen. Mocht ik nog verder kunnen helpen dan hoor ik het graag.
Voor de meelezers: Voor problemen met een Mijn NS account kun je het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Dan kunnen wij kijken wat er precies aan de hand is het probleem oplossen.
sinds gisteren zie ik de persoongegevens van mijn broer in mijn account. zijn voorletters en geboortedatum en mijn adres, althans, bijna mijn adres, want in de postcode is 1 letter anders en het huisnummer is 1 nummer hoger. Ook zie ik wel mijn OV-chipkaart gekoppeld

Als mijn broer met zijn eigen account inlogt, ziet hij zijn eigen voorletters, geboortedatum en kaartnummer. Maar wel weer mijn bijna-adres.

Klantenservice gebeld. Zouden dit tijdens het gesprek online aanpassen, maar is niet gelukt. Ik wil de voorletters en geboortedatum aangepast hebben. De rest kan ik zelf wel via mijn NS
Erg vreemd, aheuvel. Zou je mij een privébericht met je postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum en e-mailadres willen sturen? Ik kijk het dan graag voor je na.
Ik heb een privébericht van aheuvel ontvangen en zijn probleem doorgezet. Hopelijk kan deze afdeling zijn probleem snel oplossen.
Ik had zojuist een terugkoppeling van onze IT-afdeling, maar het is nog niet helemaal opgelost. Ik heb meer gegevens doorgezet om het te bespoedigen. Hopelijk kan ik snel melden dat het is opgelost.
Reputatie 7
Badge
@Erryt NS
Is dit kennelijk hardnekkige manco in de database met persoonlijke gegevens al door NS aangemeld bij de AP, zoals wettelijk voorgeschreven?https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/beveiliging/meldplicht-datalekken
Ik heb het doorgezet naar diegene die dit hoort te weten, klant_Jac. Je mag ervan uitgaan dat wij handelen zoals het hoort.
We zijn er bijna, maar er dienen nog enkele gegevens te worden gewijzigd. DIt kan niet lang meer duren.
Helaas is het nog niet helemaal in orde gemaakt, maar de puntjes worden nu op de i gezet.
Ik probeer al weken lang in te loggen op Mijn NS. Of ik krijg de melding er is een fout opgetreden (in de meeste gevallen) of ik moet een code in vullen.Gebruik Mozilla als Browser. Diverse malen de klantenservice gebeld daar krijg ik de vreemste reacties vd week zei iemand dat ze de boel zou resetten en een nieuw wachtwoord moest aanmaken toen ik weer "er is een fout opgetreden kreeg nogmaals gebeld en toen vertelde een medewerkster dat ze niets kon doen omdat ze de site aan het verbeteren waren en dat ik het na een pasr dagen nog eens moest proberen. Nou niets dus!! Krijg nog steeds de melding "er is een fout opgetreden. Grrrrr!!
Moet je nagaan hoe fantastisch en onmisbaar jullie zijn! Zonder jullie is het voor ons als moderators onmogelijk om al deze zaken aan te kaarten en verandering teweeg te brengen en jullie hebben al een hoop voor elkaar gekregen, waarvoor mijn complimenten! Ondanks dat ik het met jullie eens ben dat het soms lang kan duren en NS als organisatie daarmee soms erg star lijkt, is daar vaak toch een (goede) reden voor (in de ogen van NS). Zo kan een ander belang in een kwestie bijvoorbeeld zwaarder wegen, een haalbare kostenefficiënte oplossing zich nog niet voorgedaan hebben of kwesties met een lage impact een lage(re) prioriteit hebben. Houd ons als moderators scherp en wij zullen alles binnen ons kunnen doen om te lobbyen voor jullie!
@Dinolog; Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je voorletters, achternaam, geboortedatum, e-mailadres, postcode en huisnummer? Je doet dit door op mijn naam te klikken en dan 'stuur privébericht'. Ik zal jouw situatie eens gaan bekijken voor je. Dit moet linksom of rechtsom op te lossen zijn 🙂.
Reputatie 7
Badge
Arnold NS schreef:

.... is daar vaak toch een (goede) reden voor (in de ogen van NS). Zo kan een ander belang in een kwestie bijvoorbeeld zwaarder wegen, een haalbare kostenefficiënte oplossing zich nog niet voorgedaan hebben of kwesties met lage impact een lage(re) prioriteit hebben.

@Arnold
Om te voorkomen dat wij ons dom stemvolk voelen - zoals bij de politiek - en afhaken, is het raadzaam dat NS - ondanks zijn starheid en geslotenheid - transparant inzicht van zaken en van argumenten achter beslissingen geeft. Zo dom zijn reizigers namelijk niet. Kom maar op, en vertel ons waarom het een zwaarder weegt dan het andere.
Het is niet dat ik deze informatie van jou (/jullie) onthoud @klant_Jac. Ik zou per situatie moeten uitvragen wat de reden is dat een geopperde suggestie afgewezen wordt. In het geval van Sloterdijk is het geloof ik zo dat we een oplossing willen waarbij het station middels poortjes afgesloten kan blijven bijvoorbeeld. Deze heeft zich nog niet gepresenteerd en als dit al wel het geval is, dan kan dit pas gecommuniceerd worden als er concrete plannen liggen om misinformatie te voorkomen. Het is niet altijd zwart/wit in zulke gevallen. Leg ik dit duidelijk uit (zonder ook hier een Sloterdijkdiscussie te krijgen)? 🙂
Ik ben de draad even kwijt in dit topic. Als ik het goed lees gaat het om problemen met Mijn NS. Op een enkele storing hier en daar na werkt Mijn NS prima. Waarom het bij sommige klanten niet lukt om in te loggen of een account aan te maken is mij ook niet duidelijk. Dit moeten we per geval bekijken. Waar we kunnen zullen we altijd transparant zijn.
Reputatie 7
Badge
Klaas-Jan NS schreef:

Ik ben de draad even kwijt in dit topic. Als ik het goed lees gaat het om problemen met Mijn NS. Op een enkele storing hier en daar na werkt Mijn NS prima. Waarom het bij sommige klanten niet lukt om in te loggen of een account aan te maken is mij ook niet duidelijk. Dit moeten we per geval bekijken. Waar we kunnen zullen we altijd transparant zijn.

@Klaas-Jan
Even opfrissen: een klant van NS signaleert ruim een half jaar geleden dat zij bij het openen en gebruiken van haar account van Mijn NS ook de gegevens van andere NS klanten ziet. Eerst werd het door NS ontkend, maar nadat ook anderen dit manco hebben gemeld, heeft NS het onderzocht en gaat NS het repareren. Dat duurt erg lang, en intussen is de databank van NS dus zo lek als een mandje, en ligt de privacy van NS klanten op straat..
Update; Dinolog heeft privé contact met me opgenomen en de situatie is inmiddels opgelost.
klant_Jac schreef:

Klaas-Jan NS schreef:

@Klaas-Jan
Even opfrissen: een klant van NS signaleert ruim een half jaar geleden dat zij bij het openen en gebruiken van haar account van Mijn NS ook de gegevens van andere NS klanten ziet. Eerst werd het door NS ontkend, maar nadat ook anderen dit manco hebben gemeld, heeft NS het onderzocht en gaat NS het repareren. Dat duurt erg lang, en intussen is de databank van NS dus zo lek als een mandje, en ligt de privacy van NS klanten op straat..

Het probleem kon helaas niet snel worden opgelost, maar alsnog breng ik dit tot een goed einde. Om aan te geven dat de privacy op straat ligt vind ik best ver gaan. Desbetreffende zag de gegevens van zijn broer via Mijn NS. Dat hoort natuurlijk niet zo en vandaar dat ik dit topic nog niet loslaat.
Mijn probleem is naar tevredenheid opgelost. ? Wel jammer dat dit niet via het Callcenter ging. Een verbeterpuntje. Stay positive ?
Ondanks dat ik al een lange tijd niets meer van aheuvel heb vernomen wil ik aangeven dat de zaak nog niet helemaal is afgerond. Wel zie ik al licht aan het einde van de tunnel.

Reageer