Home

Beantwoord: Morgen jubileum IC Direct 07:41

  • sanderr88 Auteur

    Je kunt hier zien hoeveel waardering sanderr88 heeft ontvangen van andere leden.

    Op het juiste spoor
    Reacties: 2

    7 december 2017, 07:51

    Morgen is het dan eindelijk weer zo ver. Ondanks een NS-Business Card eerste klas toch weer de volle vijf dagen mogen staan in de IC Direct Rotterdam - Schiphol 07.41. Graag wil ik iedereen bij NS die dit mede mogelijkheid heeft gemaakt bedanken! Vandaag was nog even spannend. Het leek minder druk te worden, maar gelukkig viel de trein van 7:28 uit, zodat wij toch weer konden stapelen. Proficiat.
    Gemarkeerd als antwoord: DDietzen op 7 december 2017, 11:01

    Vanaf zondag a.s. wordt ICd toeslagvrij in de daluren. Met wat geluk verlicht dat de grootste drukte in de spits.

    Bekijk origineel
  • stree001

    Je kunt hier zien hoeveel waardering stree001 heeft ontvangen van andere leden.

    Intercity
    Reacties: 7

    7 december 2017, 10:36

    Ervaring leert dat 2e klas reizigers, bij een volle trein, de plaatsen van 1e klas reizigers innemen. Klopt natuurlijk niet helemaal, maar kan het die reizigers niet kwalijk nemen. NS zou -op afroep- een restitutie moeten geven zoals bij "geld terug bij vertraging" ook gebruikelijk is. In de reisplanner app. wordt al aangegeven of het al dan niet druk is, dus ze weten precies wanneer ze kunnen honoreren. Probleem is een controle of u inderdaad hebt gestaan. Bij vertraging kijken ze naar uw in- en uitlog gegevens. Wel of niet staan is oncontroleerbaar. In deze situatie is het spreekwoord "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten" van toepassing, maar daar hebben ze vast nog nooit van gehoord bij de NS.
  • DDietzen Antwoord

    Je kunt hier zien hoeveel waardering DDietzen heeft ontvangen van andere leden.

    Reisleider*
    Reacties: 463

    7 december 2017, 11:01

    Vanaf zondag a.s. wordt ICd toeslagvrij in de daluren. Met wat geluk verlicht dat de grootste drukte in de spits.
    "If you try to design something that's idiot-proof, the universe will design a better idiot" - Simon Birch
  • corkarel

    Je kunt hier zien hoeveel waardering corkarel heeft ontvangen van andere leden.

    Nieuw
    Reacties: 26

    7 december 2017, 13:42

    Een paar wagons erbij voor een probleem wat een half jaar geleden al dreigde is natuurlijk onmogelijk en de conducteurs die zich door de menigte moet wurmen, die signaleren niks? Opnieuw loopt NS achter de feiten aan en zet extra mensen in... om wat te doen? In te grijpen bij uw, druk en vechtpartijen? De reizigers zijn echt wel in staat om een rustiger plekje op te zoeken.. nl. Thuis!
  • corkarel

    Je kunt hier zien hoeveel waardering corkarel heeft ontvangen van andere leden.

    Nieuw
    Reacties: 26

    7 december 2017, 13:46

    Bedankt voor uw advies, ik staak mijn actie om 1e klas te gaan.reizen, dan sta je dus nog. Misschien partime conducteur worden en kaartjes controleren om zwartrijders weg te sturen ....
  • Erryt NSErryt NS
    Moderator
    Reacties: 2552

    7 december 2017, 14:26

    Fijn dat je dit komt melden, sanderr88. Ook al is het negatief zien wij deze signalen alsnog graag binnenkomen. Ik zet je bevindingen door. Zoals DDietzen al aangeeft is er een grote kans dat er veel zal veranderen vanaf zondag.
  • DDietzen

    Je kunt hier zien hoeveel waardering DDietzen heeft ontvangen van andere leden.

    Reisleider*
    Reacties: 463

    7 december 2017, 15:10

    Ho ho, @Erryt: niet zo hard van stapel lopen hè, even goed lezen!

    DDietzen schreef:

    Vanaf zondag a.s. wordt ICd toeslagvrij in de daluren. Met wat geluk verlicht dat de grootste drukte in de spits.



    Niks te "grote kans" en "veel veranderen"! Het overgrote deel van de reizigers die in de treinen van 07.28 en 07.41 zitten, heeft echt niet zoveel speling dat ze ineens om 09.11 de trein kunnen pakken. Alleen aan het einde van de spits wordt het - hopelijk! - wat rustiger, en aan het begin van de daluren - vermoedelijk! - juist een stuk drukker.
    Geen woorden in de mond leggen aub :)
    "If you try to design something that's idiot-proof, the universe will design a better idiot" - Simon Birch
  • MarkM93

    Je kunt hier zien hoeveel waardering MarkM93 heeft ontvangen van andere leden.

    Reisleider**
    Reacties: 765

    9 december 2017, 18:31

    Geloof je werkelijk dat het "stapelen in de trein" weg gaat doordat ineens iedereen in de daluren gaat reizen? Leuk voor misschien 1 hap lucht extra, maar overdrijven is ook een vak. IC Direct is gewoon slecht, kort, alles. Gooi gewoon die rijtuigen van de IC Eindhoven naar de IC Direct en vice versa.
  • DDietzen

    Je kunt hier zien hoeveel waardering DDietzen heeft ontvangen van andere leden.

    Reisleider*
    Reacties: 463

    9 december 2017, 18:47

    Leuk idee, maar voor IC Direct zijn meer stammen nodig dan voor de 1100. Dus dat zal niet gaan.
    Daarnaast krijg je dan capaciteitsvermindering zodra IC Brussel wordt geïntegreerd in ICd (7-bak tussen de 9-bakjes) en dat is ook niet al te optimaal. Immers, vanwege de extra internationale reizigers moet IC Brussel juist méér capaciteit hebben dan de rest van ICd (of tenminste evenveel).
    "If you try to design something that's idiot-proof, the universe will design a better idiot" - Simon Birch
  • MarkM93

    Je kunt hier zien hoeveel waardering MarkM93 heeft ontvangen van andere leden.

    Reisleider**
    Reacties: 765

    12 december 2017, 08:24

    Of ze hadden direct na het fyra debacle gelijk vanaf minuut 1 nieuwe treinen moeten bestellen met urgentie. Nu zit je nog 4 jaar met afgedankte ICR-rijtuigen die gewoon niet uitbreidbaar zijn. Dus nog 4 jaar lang ellende op de HSL en dan is het voor jullie hopelijk voorbij.

    Zul je zien dat die afgedankte ICR treinen weer naar Twente gaan, want alles wat is afgedankt komt hier naar toe..
  • DDietzen

    Je kunt hier zien hoeveel waardering DDietzen heeft ontvangen van andere leden.

    Reisleider*
    Reacties: 463

    12 december 2017, 12:10

    "Afgedankt"? Sinds de modernisering omwille van ICd-inzet vind ik ICR zowat de fijnste materieelsoort van Nederland. Comfortabele stoelen, een fris interieur en het lijkt zowat over het spoor te glijden (natuurlijk omdat de rijtuigen tractieloos zijn). Alleen die smalle deuren zijn een issue.
    Als die dingen ooit naar Enschede gaan rijden, kijk ik blij op als Apeldoorner :) Jongens, vaste lengte van de treinen, dus nooit meer aftrappen/bijplaatsen in Deventer en capaciteitsgebrek richting Enschede! Feest!
    Maar nee, volgens de huidige berichtgeving gaan ze na instroom van ICNG voorgoed met pensioen. Of héél misschien nog inzet naar het buitenland.

    Het probleem met ICd is niet dat de treinen "afgedankt" zijn, het is dat ze te kort zijn. Wellicht had het inderdaad geholpen om de IC Den Haag - Eindhoven pas over de HSL te gaan sturen bij de instroom van ICNG. Of natuurlijk binnenlands materieel (VIRM of ICM) ombouwen voor inzet op de HSL, dat was nog beter geweest. (Maar wel duur.)
    "If you try to design something that's idiot-proof, the universe will design a better idiot" - Simon Birch

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)