Vanaf 27 juni 2016: NS Extra | NS Community

Vanaf 27 juni 2016: NS Extra


NS Extra: klantrelatieprogramma

Vanaf maandag 27 juni starten wij een nieuw klantrelatieprogramma. Je geeft ons - met jouw aanmelding voor het programma - toestemming om reis- en persoonsgegevens te gebruiken om jou diensten en extra's te bieden. Waar bestaan deze diensten en extra's uit:

1 Vergeten check-uit alert service
Als je vergeten bent uit te checken krijg je automatisch een e-mail van NS. Je kan dan zelf de vergeten check uit herstellen. Als we met 90% zekerheid denken te weten waar je heengegaan bent (bijvoorbeeld bij een Traject Vrij), dan doen we zelfs al een suggestie voor je. (Klantenservice kan deze suggestie altijd overrulen).

2 Het bieden van extra's als blijk van waardering
Vanaf het moment dat je je hebt aangemeld voor NS Extra kan jij gebruik maken van de check-uit alert service. Binnen een aantal weken na aanmelding ontvangen deelnemers aan NS Extra persoonlijke aanbiedingen voor treinreizen en andere extra's, zoals bijvoorbeeld een koffiebon of andere kleine attenties als een e-mail met verjaardagswensen.

Hoe kan een klant zich aanmelden?
Op https://www.ns.nl/nsextra/aanmelden kan je jezelf aanmelden met OV-chipkaartnummer en vervaldatum.

41 reacties

Vanmiddag zijn er 200.000 e-mails verstuurd over NS Extra. De problemen met onder andere de bevestigingsmail zouden nu opgelost moeten zijn. Eventuele feedback blijft welkom.
Ik krijg nu al mail van jullie, (NS), omdat ik steeds een kortingskaart koop. En nu mag ik eerst weer door een nieuw hoepeltje gaan springen? Voor dezelfde aanbiedingen? Ik weet jullie wel te vinden als ik geld kwijt geraakt ben door vergeten uit te checken. En stel dus geen prijs op een service die gewoon vervelend lijkt.
Als je er geen voordeel van inziet, is het zeker niet verplicht om er aan mee te doen.
Bij de volgende grootschalige actiemailing is het wellicht verstandig om eerst een sticky topic op het forum aan te maken. Met een beetje mazzel voorkomt dat dat er vervolgens honderd keer dezelfde vraag wordt gesteld.
Ik zie inderdaad dat er heel veel vragen over binnenkomen. Ik ga kijken of we nog z.s.m. met zo'n sticky topic kunnen komen, zodat er niet elke weer een topic wordt gestart met een vraag die al eerder beantwoord is.
Badge +3
Ik sluit me aan bij Neen. Dit forum is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen, maar dat kan natuurlijk alleen als die andere reizigers wel weten wat er speelt.

Bovendien vind ik het een ongelukkige keuze om tijdens de Spoordeelweken nog een andere actie te starten waarbij soortgelijke vervoerbewijzen (upgrades naar de 1e klas) vergeven worden. Twee upgradeacties met verschillende voorwaarden, dat is vragen om gedoe.
Eens, Tochjo. Ik ga alle vragen verzamelen, een sticky topic regelen en een evaluatie richting Marketing sturen. Mooi leermomentje.
Reputatie 7
Badge +3
Vanmiddag zijn er 200.000 e-mails verstuurd over NS Extra. De problemen met onder andere de bevestigingsmail zouden nu opgelost moeten zijn. Eventuele feedback blijft welkom. Ik heb mij op 23 juli 2016 aangemeld en geen actiemail ontvangen, ook niet op een 2e poging. ns_online zou aanmelding via ander email-adres in orde maken. Dat is dus blijkbaar niet gelukt. Vandaag weer een poging gedaan en nu wel gelukt.
Goed om dat te lezen MoDe. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht sturen. Noteer daarin NAW-gegevens, geboortedatum, mailadres en ov-chipkaartnummer. Dan kijk ik nog even wat ik voor je kan betekenen.
Ik heb zelf een weekend abonnement , als ik voor de NS extra aanmeld is dit dan erbij? Bij mijn abonnement
Badge +3
Ik heb zelf een weekend abonnement , als ik voor de NS extra aanmeld is dit dan erbij? Bij mijn abonnement
Ja, je krijgt dan binnen enkele weken een eenmalige upgrade van 2e naar 1e klasse toegestuurd.
@robert bedankt voor u bericht! Dus als ik het goed begrijp behoud ik wel gewoon mijn weekend abonnement naast de NS extra ?
Badge +3
@robert bedankt voor u bericht! Dus als ik het goed begrijp behoud ik wel gewoon mijn weekend abonnement naast de NS extra ?
Jazeker, NS Extra is een dienst die iedereen met een persoonlijke ov-chipkaart kan gebruiken los van welk abonnement dan ook.

Vergelijk het met de Bonus kaart van de Albert Heijn, of vaste klantenkaart van IKEA of zo. Door mee te doen geef je wel toestemming om je reisgegevens te gebruiken, en als dank daarvoor mag je een dagje 1e klas reizen.
Onlangs aangemeld. Echter wacht ik nu op een coupon code wat er voor zal zorgen dat ik tot en met 31 juli gratis 1e klas kan reizen met mijn abonnement. Tot op heden( 4 dagen verder) nog steeds niks ontvangen.
ENig idee hoe dat kan?..
Helaas bij mij hetzelfde probleem. Een aardige actie NS extra met een gratis eenmalige upgrade naar 1e klas. Maar misschien is het dan wel handig om van tevoren te communiceren hoe lang het duurt voordat je die ontvangt. Bij de Helpdesk is het kennelijk ook niet duidelijk. Gisteren belde ik en werd mij beloofd dat ik binnen een dag de upgrade ontvang en anders even opnieuw kon bellen voor een code zodat ik kan upgraden. Vandaag Koen Doece aan de telefoon van de helpdesk "het kan me niet schelen wat mijn collega gezegd heeft", het duurt zeker een aantal dagen voordat u de upgrade krijgt....
Jammer..
Helaas werkt dit niet. Ik krijg geen mail als ik vergeten ben uit te checken. Ook niet in mijn spambox

NS Extra: klantrelatieprogramma

Vanaf maandag 27 juni starten wij een nieuw klantrelatieprogramma. Je geeft ons - met jouw aanmelding voor het programma - toestemming om reis- en persoonsgegevens te gebruiken om jou diensten en extra's te bieden. Waar bestaan deze diensten en extra's uit:

1 Vergeten check-uit alert service
Als je vergeten bent uit te checken krijg je automatisch een e-mail van NS. Je kan dan zelf de vergeten check uit herstellen. Als we met 90% zekerheid denken te weten waar je heengegaan bent (bijvoorbeeld bij een Traject Vrij), dan doen we zelfs al een suggestie voor je. (Klantenservice kan deze suggestie altijd overrulen).

2 Het bieden van extra's als blijk van waardering
Vanaf het moment dat je je hebt aangemeld voor NS Extra kan jij gebruik maken van de check-uit alert service. Binnen een aantal weken na aanmelding ontvangen deelnemers aan NS Extra persoonlijke aanbiedingen voor treinreizen en andere extra's, zoals bijvoorbeeld een koffiebon of andere kleine attenties als een e-mail met verjaardagswensen.

Hoe kan een klant zich aanmelden?
Op https://www.ns.nl/nsextra/aanmelden kan je jezelf aanmelden met OV-chipkaartnummer en vervaldatum.

Reageer