Feedback over het Serviceforum | NS Community

Feedback over het Serviceforum

  • 10 February 2014
  • 458 reacties
  • 16273 Bekeken


Toon eerste bericht

458 reacties

Vanmiddag = middag

Nogmaals, het forum is voor een serieus bedrijfsforum veel te veel gevuld met off-topic geleuter tussen de forumleden onderling.
Echt onbegrijpelijk dat hier niet veel strenger de hand aan gehouden wordt en geveegd wordt.
Vele topics hebben hierdoor een hoog kleuterschoolgehalte, veroorzaakt door enkele welke hier alleen voor de "gezelligheid" telkens maar weer moeten reageren op elkaar.
Ah, okay, helder. Ik vertaalde het naar fanmiddag idd 🙂
Reputatie 7
Badge
Mijn bescheiden mening over het forum is dat het weinig professioneel is. De moderatie is niet sterk, de kennis en vooral daadkracht is laag. Het zou veel meer de vorm van een echte serieuse klantenservice moeten uitstralen. En dus ook zichtbare beslissingen en oplossingen moeten tonen.
Wordt het maar één beetje ingewikkeld, dan kan de klant zijn probleem bij Moderator of alsnog Klantenservice neerleggen.


Dat ben ik echt totaal niet met je eens. De moderators leveren een hartstikke goede bijdrage aan het forum hoor. Heb je ooit wel eens op andere forums gekeken?
En hoe vaak ben jij hier dan met een bijdrage?
Aantal bijdrages op een forum zegt niets over de kwaliteit van de bijdrages......

(en daar wilde ik het maar bij laten in dit topic)
@Spoor 2,
Daarom kan het nuttig zijn om dit een keer op een middag te bespreken. Punt is alleen dat medewerkers van de NS niet kunnen, mogen of willen deelnemen.
Reputatie 7
Badge
Net als alle andere sociale media valt en staat dit medium met de aantrekkelijkheid voor anoniem contact, omdat NS ook anoniem acteert.
Pas wanneer er voordeel in euro's valt te behalen (met GTBV, korting, coulance, o i d) offert men noodgedwongen z'n anonimiteit op.
Dus verwacht niet dat dit een "volwassen medium" gaat worden.
Reputatie 7
Badge +3

Dus verwacht niet dat dit een "volwassen medium" gaat worden.

Zeker niet met de hoeveelheid spam die er soms gedumpt worden en vooral op een zondagavond lang blijft staan.
Een serieus forum neemt maatregelen hiertegen.
Reputatie 7
Badge +3
Het forum zou een stuk opknappen wanneer veel meer NS-ers rechtstreeks zouden reageren in topics. Nu zit er steeds een filter tussen van de moderators. Daar is op zich niets mis mee maar waarom zou bijvoorbeeld de stationsmanager van Hilversum niet zelf kunnen reageren in het topic over de rookzone onder de overkapping bij de bushaltes?

NS moet veel transparanter worden zodat de dienstverlening verbetert. Het begrip over en weer wordt dan ook veel groter. Een goed voorbeeld zijn de topics over de nieuwe dienstregeling waarin door NS-ers rechtstreeks gereageerd wordt. Het forum heeft de potentie om het een fantastisch medium te worden. Maar dan moet er binnen NS wel een slag gemaakt worden zodat NS-ers rechtstreeks het gesprek mogen en durven aangaan met de klanten.
Sivan heeft krap een jaar geleden zelfs nog een poging gedaan door in het interne blaadje er aandacht aan te besteden, maar de response lijkt zeer beperkt.

Ik heb er overigens niet aan meegedaan, for obvious reasons. Welke mensen verder allemaal gevraagd zijn weet ik niet.

De discussie over professionaliteit op dit forum wordt inmiddels op meerdere plekken in stukjes gevoerd, dit screenshot van een Twitter-opmerking van vanavond vind ik een grappige toevoeging voor de beeldvorming. De discussie ging over de geldigheid van het boekenweekgeschenk naar stations als Glanerbrug en Eijsden. Verderop in het gesprek gaf men aan dat het een grapje was.

Reputatie 7
Badge +3
Ach, al ruim 2 jaar geleden stonden hier al een aantal bijdehante Tweets van NS verzameld:
https://www.thebestsocial.media/nl/de-bijdehante-ns-op-social-media-stiekem-best-grappig/

Ik vind persoonlijk die van KJ over mensen die toch instappen als er staat "niet instappen" erg leuk. (Die mensen worden nooit meer terug gevonden).

Misschien niet professioneel, maar zo'n grapje moet toch kunnen?
Ligt wat mij betreft een beetje aan de timing. Middenin een serieuze discussie waar nog geen correct antwoord is gegeven, lastig :?
Badge +3
De timing is reuze, want boekenweekgeschenk op 18 maart.

Zelfs de HC's (sorry Bram!) weten het niet, en Hildebrand van de respectabele Treinreiziger website doet er nog een schepje bovenop :? Hatsekidee!

Nou ja, Momo kan op die zondag heel de dag lekker lezen in de trein dus, in plaats van De Vink - Delft doen met haar Traject Vrij. En dat scheelt... toch :?

Dat dus... de beste reizigers in onzekerheid en wellicht zaken doorzetten maar "verwacht geen terugkoppeling want die krijgen wij ook niet" :?
@Momo

En daarom... hebben we nu een spamfilter :D

Reputatie 7
Badge +3
En dat is helemaal top Denice .:)

Maar doe maar geen grapjes/bijdehante opmerkingen filter. Dit soort opmerkingen van Klaas-Jan kan ik wel waarderen:
https://forum.ns.nl/dienstregeling-59/intercity-rotterdam-naar-utrecht-46618/index1.html#post307540

Net als dat jullie me op Twitter vorige week met de kou ook kledingadvies (om warm te blijven) wilden geven

Haha, wij allemaal wel 😉
Reputatie 7
Badge +3
@Robert,
Momo gaat die dag lekker niet met de trein weg, veel te druk dan. Momo heeft niet eens het boekenweekgeschenk, zit niet bij de boeken die ik koop :$
En op een zondag heb ik niks in Delft te zoeken, maandag is weer vroeg genoeg.
Aantal bijdrages op een forum zegt niets over de kwaliteit van de bijdrages......

(en daar wilde ik het maar bij laten in dit topic)


Klopt als een bus https://forum.ns.nl/off-topic-32/contact-met-p-o-46808/index2.html#post309232

....In NL en daar buiten lopen tienduizenden getraumatiseerde asielzoekers rond, misschien een mooi doelgroep om je behandeling op los te laten ?......

Waarom doen moderators nou hier zo weinig aan? Ik begrijp dat Spoor 2 bij de NS werkt, maar dan verwacht ik niet dit soort opmerkingen.
Het gaat de laatste tijd wel erg hard achteruit inderdaad 🙂
Reputatie 7
Badge
Waarom doen moderators nou hier zo weinig aan? Ik begrijp dat Spoor 2 bij de NS werkt, maar dan verwacht ik niet dit soort opmerkingen.Zulke mollen en trollen horen bij het forum leven. Negeren is vooruitzien 🙂
Toch moeten moderators in dit soort topics wat eerder ingrijpen. Althans dat is mijn mening. ...

(Mag toch hopen dat Spoor 2 een kantoorbaantje heeft en niet met klanten in contact komt.)
Reputatie 7
Badge
Toch moeten moderators in dit soort topics wat eerder ingrijpen. Althans dat is mijn mening. ...(Mag toch hopen dat Spoor 2 een kantoorbaantje heeft en niet met klanten in contact komt.)
verwacht je dat ze een collega afvallen? Dan was probleem stiltecoupe-bezetten al opgelost.
Badge +3
@Robert,
Momo gaat die dag lekker niet met de trein weg, veel te druk dan. Momo heeft niet eens het boekenweekgeschenk, zit niet bij de boeken die ik koop :$
En op een zondag heb ik niks in Delft te zoeken, maandag is weer vroeg genoeg.

Goed plan maar ziet er toch wel gezellig uit..

https://twitter.com/oldschoolrobert/status/975356877692440576
Gelukkig, ook NS beantwoordt vragen op dit forum!

Reputatie 7
Badge +3
"Goede kans dus dat je jouw antwoord vindt door te zoeken met de zoekfunctie"

Euhm, nou nee 😃 De zoekfunctie op dit forum is echt hopeloos. Veel grotere kans dat je jouw antwoord vindt door te googelen met de toevoeging "site:forum.ns.nl" :)

"Aan de badges zie je bovendien snel welk forumlid dé expert is over jouw onderwerp!"

Jee, ik ben expert in "Verkenner" 😃

Reageer