beantwoord

Graffiti station Waddinxveen Triangel

• RVH
  • Intercity
  • 39 reacties
Op het traject Alphen aan den Rijn - Gouda is op donderdag 15 februari jl. (6 dagen geleden) het nieuwe station Waddinxveen Triangel geopend. Het is een schitterend station, waarvoor hulde voor alle partijen die hebben geholpen met de realisatie daarvan.

Ik stapte daarnet uit de trein en constateerde dat een of andere lamlul graffiti op het bankje in het wachthokje langs het spoor heeft gespoten. Dit soort uitschot zou in aanmerking moeten komen voor een lijfstraf...

Voorts hangen er nu al in de avond blowende hangjongeren in en rond het station...

Kunnen jullie dit melden bij ProRail en/of de stationbeheerder?

Schandalig...mijn bloed kookt.
icon

Beste antwoord door Iris NS 21 februari 2018, 19:06

Wat zonde, inderdaad! Ik heb het meteen doorgegeven, dankjewel RVH.

Bekijk origineel

14 reacties

Je moet wat als jongere tegenwoordig. En je bent nogal iemand als je het met een spuitbus tegen een bankje opneemt.

Wat betreft de blowende jeugd. Het handhaven van het rokerverbod op het perron heeft geen prioriteit.

Iris NS schreef:

Boel is ook onder gekotst vanacht en voorzien van een tag, zie foto.
Spijtig dit te zien. Voor de zekerheid heb ik het even doorgegeven, zodat we dit kunnen schoonmaken.
Wordt het niet eens tijd voor avond toezicht en een 360 graden camera op het perron? Inmiddels ook het glazen hokje vernield, alle beglazing bekrast met een scherp voorwerp.
Jeetje, wat ontzettend jammer weer. Ik heb weer een melding gedaan. Als het goed is wordt de graffiti deze week verwijderd overigens.
Iris NS schreef:

Jeetje, wat ontzettend jammer weer. Ik heb weer een melding gedaan. Als het goed is wordt de graffiti deze week verwijderd overigens.

Goedmorgen Iris, bedankt. Hebben jullie dit ook al doorgegeven aan de gemeente Waddinxveen, de provincie Zuid-Holland en/of de politie? Ik opteer voor een 360 graden camera op het perron...

De grafitti tag “KTL”, zie eerdere foto, wordt ook vaak geklad in de R-net treinen op dit traject. De daders dienen op heterdaad te worden gepakt om deze vernielingen te stoppen...
Hallo RVH,

We zijn op de hoogte van het vandalisme en we zijn de mogelijkheden aan het bekijken om dit aan te kunnen pakken. Of hierbij ook contact opgenomen wordt met de gemeente, provincie en/of de politie heb ik niet inzichtelijk. Om er zeker van te zijn dat dit onder de aandacht komt, kun je hier bij deze instanties uiteraard ook zelf actie in ondernemen 🙂.
Ik zie dat er zeer recent op station Gouda (spoor 11, aankomst vanuit en vertrek naar Alphen aan den Rijn) verschillende observatiecamera’s en een 360-graden camera zijn geplaatst. Zeer goed, kan dit ook geregeld worden op station Waddinxveen en Waddinxveen Triangel?
Lastig te zeggen voor mij; ik heb dit in ieder geval doorgespeeld naar ProRail RVH!
Iris NS schreef:

Inmiddels ruim 3 weken verder, alle grafiti en vernielingen zijn nog aanwezig en niet verwijderd en/of hersteld, sterker nog er zijn nieuwe bekladdingen bijgekomen...

Het zou 3 weken geleden toch hersteld worden?
Goed dat je het aangeeft, RVH. Dankjewel! Ik ben er nog eens achteraan gegaan. Doordat het station nieuw is in het systeem wat gehanteerd wordt voor dit soort meldingen, zijn de meldingen helaas tussen wal en schip geraakt. Dat dit fout kan gaan is inmiddels opgelost en ik heb ervoor gezorgd dat de melding er nu wel goed in is komen te staan via mijn collega. Excuses hiervoor! Binnen 2 weken zou alles weer hersteld moeten zijn. Houd je me op de hoogte?
Iris NS schreef:

Goed dat je het aangeeft, RVH. Dankjewel! Ik ben er nog eens achteraan gegaan. Doordat het station nieuw is in het systeem wat gehanteerd wordt voor dit soort meldingen, zijn de meldingen helaas tussen wal en schip geraakt. Dat dit fout kan gaan is inmiddels opgelost en ik heb ervoor gezorgd dat de melding er nu wel goed in is komen te staan via mijn collega. Excuses hiervoor! Binnen 2 weken zou alles weer hersteld moeten zijn. Houd je me op de hoogte?

Ook de kaartautomaat heeft het moeten ontgelden vannacht. Een camera verdient zich inmiddels wel terug..van een nieuw station naar een gesloopt station in een maand tijd...
Hoi RVH,

Excuses. We hebben je laatste post over het hoofd gezien. Is dit inmiddels al schoongemaakt?

Reageer