Mag ik op doorreis uitgebreid ontbijten op het station, zonder dat ik verplicht moet uitchecken? | NS Community
beantwoord

Mag ik op doorreis uitgebreid ontbijten op het station, zonder dat ik verplicht moet uitchecken?



Toon eerste bericht

365 reacties

Ik speel niet op de man, met jij en we bedoel ik NS. Ik besef ook heel goed dat KJ de boodschapper is.

Het gaat niet of NS de regel gaat veranderen, het gaat erom wat er nu staat, zolang dat er staat heeft NS geen gelijk.

En ja ik wordt inderdaad kwaad als NS een dergelijke reactie geeft na weken wachten . Begrippen staan niet voor niets omschreven, het staat HEEL DUIDELIJK wat ONDERBREKEN is, daar is geen discussie over mogelijk.

Laat NS dan gewoon zeggen, ok het staat er niet goed, we gaan het aanpassen en zolang dat niet is gebeurt is het toegestaan wat TS zegt.

En met alle respect, met een dergelijke aanpassing die beslist of een klant een geldig vervoersbewijs heeft ja of nee kan je niet wachten, dat moet bovenaan de lijst staan.
Reputatie 7
Badge


En met alle respect, met een dergelijke aanpassing die beslist of een klant een geldig vervoersbewijs heeft ja of nee kan je niet wachten, dat moet bovenaan de lijst staan.


Ja maar in de praktijk zal je daar echt niet snel een boete voor krijgen hoor. Waarom denk jij dat steeds?
Er wordt niet op de man gespeeld.

Het probleem is dat NS zich beroept op voorwaarden die nog niet bestaan.
Dat kan niet, dus dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Je verandert per direct de voorwaarden. Maar aangezien dat praktisch niet uitvoerbaar is, kom je eigenlijk automatisch uit bij de andere mogelijkheid.
2, Je beroept je niet meer op de nog niet bestaande voorwaarden. In dit draadje betekent dat dat Klaas Jan namens NS zijn antwoord op de initiële vraag weer intrekt en alsnog toegeeft dat wat de topic starter vraagt, inderdaad is toegestaan. En wat excuses voor de onduidelijkheid die is veroorzaakt, zou dan ook wel op zijn plaats zijn.
Precies.
Reputatie 7
Badge

2, Je beroept je niet meer op de nog niet bestaande voorwaarden. In dit draadje betekent dat dat Klaas Jan namens NS zijn antwoord op de initiële vraag weer intrekt en alsnog toegeeft dat wat de topic starter vraagt, inderdaad is toegestaan. En wat excuses voor de onduidelijkheid die is veroorzaakt, zou dan ook wel op zijn plaats zijn.


Klaas-Jan heeft al vaak genoeg zijn excuses aangeboden, en hoezo zou hij zijn excuses moeten aanbieden aan jou?
Hij heeft die regels toch ook niet zelf gemaakt?

En wat betreft de onduidelijkheid over deze regel.... zo onduidelijk is dit helemaal niet. De regel is ´´ je mag je reis niet langer onderbreken dan 35 minuten´´ hoezo is dat onduidelijk? zelfs ik snap het.
Hij heeft die regels toch ook niet zelf gemaakt?

Wat begrijp je niet aan "namens NS"?
Reputatie 7
Badge
Precies.

Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van jou op mijn vraag.
Waarom citeer je dan ook niet wat onderbreken is ? Dat snapt iedereen toch ?

Ik lees nergens excuses, ik lees alleen dat NS star vast houdt aan hun gelijk en daardoor zelfs de begrippenlijst straal negeert.
Precies.

Ik had je nog een vraag gesteld maar ik krijg er maar geen antwoord op.


Wij ook niet, dan weet je hoe de klant zich voelt.

NS stelt duidelijk mensen geen geldig vervoersbewijs hebben en dus een boete kunnen krijgen.
Reputatie 7
Badge


Wij ook niet, dan weet je hoe de klant zich voelt.



Are you kidding me right now?
[quote=Trein-NS.]

En wat betreft de onduidelijkheid over deze regel.... zo onduidelijk is dit helemaal niet. De regels is ´´ je mag je reis niet langer onderbreken dan 53 minuten´´ hoezo is dat onduidelijk? zelfs ik snap het.


Wat is dan onduidelijk aan het begrip onderbreken ? Ondebreekt TS zijn reis dan op basis van onderstaande ?

Voorwaarden Reizen op saldo bij NS
Onderbreken/onderbroken: De situaties waarbij u de laatste NSkaartlezer(s) passeert om het station te verlaten of om gebruik te maken van een voorziening binnen het station die BUITEN (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) het door de NS-kaartlezers omsloten gebied ligt.
Reputatie 7
Badge


Ik lees nergens excuses, ik lees alleen dat NS star vast houdt aan hun gelijk en daardoor zelfs de begrippenlijst straal negeert.


Ik heb de moderators al heel vaak hun excuses aan zien bieden in meerdere topics.
Misschien niet in dit topic....maar eigenlijk snap ik dat ook wel.

Mag ik je verder nog een fijne dag wensen beste MvanGelden.
Ik heb al eerder gezegd dat moderators de boodschappers zijn en ik geen excuses van hun verwacht. Dat ze het in andere topics doen lijkt me niet heel relevant trouwens maar ik zal voortaan alle topics doorlezen.:D

Hopelijk reageer je nog op mijn vraag hierboven, want het lijkt mij vrij duidelijk wat onderbreken betekent.
Vandaag nogmaals een conducteur dit voorgelegd en zolang je binnen de poortjes blijft is het geen probleem, zegt hij. Wel gaf hij aan dat er vast en zeker conducteurs zijn die ervoor zouden schrijven, maar dat je dan contact met de NS zou moeten opnemen om gebruik te maken van de coulanceregeling.
Dat slaat natuurlijk nergens op, conducteurs moeten gewoon de regels kennen, onwetendheid is geen excuus :D

Jammer dat NS dit niet serieus neemt en niet reageert waarom ze bv hun eigen begrippenlijst aan hun laars lappen.
1 dat kan nog steeds. Met een los kaartje of e-ticket.

2 omdat de prijzen gelijk zijn getrokken, een retourtje uit de automaat halen is net zo duur als de ov-chipkaart gebruiken (exclusief 1 Euro toeslag voor 't kaartje)


Dit zou niet uit mogen maken! Een los kaartje = 100 % gelijkwaardig aan een incheck met OVstudentenkaart of OV chip. Tenslotte is mijn vervoersbewijs geldig en mag ik onderweg reis evenzo onderbreken. Het feit dat het een papierenkaartje betreft of zo maakt niet conform het doel van het ticket en is anders in strijd met de geest van de wet.
Ik weet niet anders, of met een papieren kaartje was het al sinds jaar en dag mogelijk om je reis op iedere plaats op de route zo lang te onderbreken als je zelf wilde. Logisch ook, want je betaalde NS voor vervoer van A naar B, en dat je onderweg in plaats C een paar uur bleef hangen, betekende voor NS geen extra kosten, want die hoefde je nog steeds maar alleen van A naar B te vervoeren. Niet dat je dan meer gebruik maakte van de trein, zeg maar.

Dus waarom is dat nu opeens, sinds de invoering van de OV-chipkaart, niet meer mogelijk zonder extra kosten?
NS heeft ook nooit geargumenteerd of met bewijzen gekomen waarbij je je reis niet zou mogen onderbreken zonder het OV Chipkaart gebied te verlaten. De begrippenlijst van NS zelf werd daarbij compleet genegeerd zoals al eerder is gezegd.

Hetzelfde geval als later met de OV Fiets voorwaarden.
Badge +3
Het is gewoon erg lastig om bij reizen met een ov-chipkaart te bepalen of je op doorreis bent of twee aparte reizen maakt. Verlaat je het station (door poortjes), dan heb je 35 minuten dus of anders is het een nieuwe reis.

Ben je dat van plan? Dan niet uitchecken (in geval van paaltjes) of koop een e-ticket.
Moet je per sé door poortjes? Dan koop een € 1,08 e-ticket enkeltje Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom en open daarmee alle poortjes in Nederland.

Huur ik in Utrecht een OV-fiets en lever ik die een paar uur later weer in, en dan naar Amsterdam ga en daar ook voor een paar uurtjes een OV-fiets huur, dan heb ik minder dan 24 gebruik gemaakt van een OV-fiets maar ik betaal voor twee keer huren...
Reputatie 7
Badge
waarom is dat nu opeens, sinds de invoering van de OV-chipkaart, niet meer mogelijk zonder extra kosten?NS heeft een nieuwe inkomstenbron gevonden. Fyra fiasco moet ergens op verhaald worden.
Het is gewoon erg lastig om bij reizen met een ov-chipkaart te bepalen of je op doorreis bent of twee aparte reizen maakt. Verlaat je het station (door poortjes), dan heb je 35 minuten dus of anders is het een nieuwe reis.

Ben je dat van plan? Dan niet uitchecken (in geval van paaltjes) of koop een e-ticket.
Moet je per sé door poortjes? Dan koop een € 1,08 e-ticket enkeltje Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom en open daarmee alle poortjes in Nederland.

Huur ik in Utrecht een OV-fiets en lever ik die een paar uur later weer in, en dan naar Amsterdam ga en daar ook voor een paar uurtjes een OV-fiets huur, dan heb ik minder dan 24 gebruik gemaakt van een OV-fiets maar ik betaal voor twee keer huren...


Ik snap de redenatie nog steeds niet. Stel, ik reis van Venlo naar Utrecht. Of ik de reis nou onderbreek of niet in Eindhoven (ligt dus gewoon op de route), dat kost NS geen cent meer, immers, de prestatie die ze heeft geleverd, is: mij vervoeren van Venlo naar Utrecht. Ik maak voor geen stuiver méér gebruik van de diensten van NS. Dus waarom kon dat vroeger wel en nu niet meer met die poortjes (of ja, het kan nog wel, maar dan kost het me opeens extra geld)...
Het is gewoon erg lastig om bij reizen met een ov-chipkaart te bepalen of je op doorreis bent of twee aparte reizen maakt. Verlaat je het station (door poortjes), dan heb je 35 minuten dus of anders is het een nieuwe reis.

Ben je dat van plan? Dan niet uitchecken (in geval van paaltjes) of koop een e-ticket.
Moet je per sé door poortjes? Dan koop een € 1,08 e-ticket enkeltje Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom en open daarmee alle poortjes in Nederland.

Huur ik in Utrecht een OV-fiets en lever ik die een paar uur later weer in, en dan naar Amsterdam ga en daar ook voor een paar uurtjes een OV-fiets huur, dan heb ik minder dan 24 gebruik gemaakt van een OV-fiets maar ik betaal voor twee keer huren...


Alleen kan je je afvragen waar die 35 minuten vandaan komen. Dat is wel degelijk zo bepaald om meer geld te vangen lijkt het. Met een strippenkaart kon je je reis vroeger een uur of 1,5 uur onderbreken, nu opeens maar 35 min. Een verkapte prijsverhoging dus.

En een los kaartje kopen is duurder of bij een e-ticket te omslachtig.

En NS weet zelf niet eens wat onderbreken van een reis inhoudt.
Ben je dat van plan? Dan niet uitchecken (in geval van paaltjes) of koop een e-ticket.
Moet je per sé door poortjes? Dan koop een € 1,08 e-ticket enkeltje Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom en open daarmee alle poortjes in Nederland.


Op de creatieve toer? Wel goed gevonden trouwens 🙂 Maar volgens mij mag het officieel niet. Wat betreft niet uitchecken bij paaltjes, niemand kan vaststellen dat je langer dan 35 minuten bent weggeweest (je kunt op elk tussenstation een half uur rondgehangen hebben). Je bent volgens mij pas in overtreding op het exacte moment dat je het perron betreedt en al ingecheckt bent. Buiten de NS grenzen heeft de NS niets te zeggen en eenmaal op het perron ben je gewoon ingecheckt. Maar ja, juist bij paaltjes is de scheiding tussen stoep en perron meestal niet zo scherp.
Het is gewoon erg lastig om bij reizen met een ov-chipkaart te bepalen of je op doorreis bent of twee aparte reizen maakt. Verlaat je het station (door poortjes), dan heb je 35 minuten dus of anders is het een nieuwe reis.

Ben je dat van plan? Dan niet uitchecken (in geval van paaltjes) of koop een e-ticket.
Moet je per sé door poortjes? Dan koop een € 1,08 e-ticket enkeltje Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom en open daarmee alle poortjes in Nederland.

Huur ik in Utrecht een OV-fiets en lever ik die een paar uur later weer in, en dan naar Amsterdam ga en daar ook voor een paar uurtjes een OV-fiets huur, dan heb ik minder dan 24 gebruik gemaakt van een OV-fiets maar ik betaal voor twee keer huren...


Ik snap de redenatie nog steeds niet. Stel, ik reis van Venlo naar Utrecht. Of ik de reis nou onderbreek of niet in Eindhoven (ligt dus gewoon op de route), dat kost NS geen cent meer, immers, de prestatie die ze heeft geleverd, is: mij vervoeren van Venlo naar Utrecht. Ik maak voor geen stuiver méér gebruik van de diensten van NS. Dus waarom kon dat vroeger wel en nu niet meer met die poortjes (of ja, het kan nog wel, maar dan kost het me opeens extra geld)...


Ben nog steeds benieuwd naar de uitleg.
Volgens mij moet je er niet teveel achter zoeken. Het is gewoon een regel die de NS ingesteld heeft. Op lange reizen verdient de NS meer dan op korte, dus wordt het maken van lange reizen gestimuleerd d.m.v. een korting. Net als b.v. kwantum-korting in de supermarkt; 2e product voor de halve prijs krijg je ook alleen als je 2 producten tegelijk koopt.

Reageer