Wanneer gaat de NS handhaven op het rookbeleid?

Toon eerste bericht

1064 reacties

In dit specifieke geval ging het om treinstel 4094, deze heeft een HC verblijfsruimte.
Momo schreef:

VIRM volgens mij en ICM

De oude VIRM treinstellen, volgens mij worden ze er bij de renovatie van de stellen uitgehaald zoals ik gehoord heb. Ik kom er nml. nooit 😃
Reputatie 5
Momo schreef:

Pejeka schreef:

Maar je gezondheid lijdt er geen schade van.

En waar zeg ik dat dat wel zo is? Nergens volgens mij.

Nou, wat is het probleem dan? Je ruikt tabaksgebruik en je vindt dat niet lekker. Net zoals honderden of duizenden andere mensen heel veel andere geurtjes die ze van medemensen ruiken soms niet lekker vinden. Maar dat is de consequentie van in een dichtbevolkt land wonen. Dat je soms iets merkt van gedrag van een medemens dat niet jouw keuze is. Maar de enige manier om dat leefbaar te houden, is er niet over te gaan zeuren tegen elkaar, maar te leven en laten leven, en anderen dezelfde tolerantie te schenken die je zelf ook graag hebt.
@Pejeka,
"Wanneer gaat de NS handhaven op het rookbeleid?"
Oh 4094, ICM3'tje. Zelfde verhaal in ieder geval inderdaad 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Dank voor de info over HC ruimte in VIRM en ICM, dacht dat die allemaal al wel verwijderd waren want al lang niet meer gezien.

Reis nooit met ICM eigenlijk, en als het een VIRM is dan meestal wel 6/8/10/12 bakken en zoek ik een zitplaats en geen HC ruimte of balkon 😉

Terug on topic, mijn buren hebben ook een balkon, en als ze roken ruik ik dat ja...
Ah, ja, ik al aardig wat jaren vanuit hier ri. Utrecht 😉
Reputatie 7
Badge
@Pejeka,
ver even een sigarettenlucht in een lift zeur ik niet, ja dat is even niet lekker, maar waar het het hier in dit topic om gaat zijn de rokers op het perron die roken op een plek waar dat niet mag en dat blijkbaar gewoon ongestraft kunnen blijven doen.
Zolang die rokers netjes in de rookzone hun peukje oproken heb ik er geen problemen mee, ik blijf daar weg. Helaas is het andersom niet zo.
Reputatie 7
Badge
JBa schreef:

Momo schreef:

VIRM volgens mij en ICM

De oude VIRM treinstellen, volgens mij worden ze er bij de renovatie van de stellen uitgehaald zoals ik gehoord heb. Ik kom er nml. nooit :D

Ik zit wel regelmatig in een VIRMm maar meestal in de achterse bak. En de HC ruimte is/was volgens mij meer naar het midden.
Reputatie 2
@Momo; klopt, de HC ruimte zit bij een VIRM6 precies in het midden tegenover de fietsplaats, maar ontbreekt op de VIRMm6.

Wat betreft roken buiten de rookzone; nee het mag niet maar zo lang niemand er hinder van ondervind zie ik persoonlijk geen probleem. Beetje het verhaal van Schrödingers kat.
Reputatie 7
Badge
Maar het punt is, mensen hebben er wel hinder van. En als je er wat van zegt, kun je een grote bek krijgen.

En zijn er dan intussen al meer 6jes gereviseerd behalve de 8637?
Precies

Bovendien weet je niet of iemand er wel of niet hinder van heeft en er kunnen altijd mensen voorbij willen lopen.
Reputatie 5
klant-peter schreef:

Als ik de berichten van Pekela even er tussenuit filter blijven er maar ongeveer 500 over van de ruim 1000 in dit topic.
Waarom een bericht met bijna letterlijke dezelfde inhoud / inzichten zo vaak opnieuw plaatsen ?

Ik ken de standpunten en berichten van Pekela niet (Oude of Nieuwe?). Maar ben er benieuwd naar.
https://www.ad.nl/binnenland/meerderheid-nederlanders-wil-tabak-stuk-duurder-maken~ad603ade/

Echte verslaafden betalen toch wel het volle pond. Het aantal verkooppunten reduceren lijkt mij een beter plan.

Reageer