Mag ik op doorreis uitgebreid ontbijten op het station, zonder dat ik verplicht moet uitchecken? | NS Community
beantwoord

Mag ik op doorreis uitgebreid ontbijten op het station, zonder dat ik verplicht moet uitchecken?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Om 06:34 uur (Dal Vrij) check ik in op. Ik reis 2 km mee en stap uit op Centraal Station.
Vanwege de goede voorzieningen aldaar, ga ik zeer uitgebreid ontbijten.
Kan ik vervolgens rond 08:30 uur zonder dat ik ben uitgecheckt, mijn reis vervolgen?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 6 June 2017, 08:44

Bekijk origineel

365 reacties

Nee, als je je reis langer als 35 minuten onderbreekt dien je uit te checken.
Hoe kan dat ? Je moet uitchecken bij de poortjes bij de meeste stations en vervolgens ga je binnen de poortjes weer ontbijten.

Dan moet je dus volgens de regels elke 35 minuten uit en inchecken, dat is natuurlijk geen doen.
Reputatie 4
Rare regel inderdaad met al die voorzieningen binnen de poortjes waar je iets kunt eten of drinken.
Tijd om deze regel aan te passen aan de actuele situatie.
Wat Michael wil riekt niet naar ontbijten maar naar misbruik om tegen daltarief in de spits te kunnen reizen. Dus logisch die 35 minuten regel.
Reputatie 7
Badge
Na je ontbijt uitchecken en vervolgens weer inchecken, dan reis je verder tegen daltarief.

Overigens ben ik van mening, dat conducteurs alleen naar een incheck kijken en niet naar het abonnementstype. Als dit klopt, kun je ook gewoon doorreizen.
Nee, als je je reis langer als 35 minuten onderbreekt dien je uit te checken.
Welk punt uit de voorwaarden is dit precies? Ik kan het namelijk niet terugvinden. In de algemene voorwaarden komt het getal 35 helemaal niet voor, in de voorwaarden van reizen op saldo wel maar alleen in de context van of een onderbroken reis als één rit of twee losse ritten gezien wordt, niet in de context dat het verplicht is uit en opnieuw in te checken. Enige verplichting die ik kan vinden is dat je binnen 30 minuten na inchecken moet beginnen aan je reis, en dat je moet uitchecken indien je het station verlaat. Maar niet dat je op een tussenstation (dus je hebt voldaan aan voorwaarde 1) binnen de poortjes mag rondhangen (dus voorwaarde twee is niet van toepassing).


De definitie van een onderbroken reis zoals deze in de voorwaarden staat:
Onderbreken/onderbroken:
De situaties waarbij u de laatste NSkaartlezer(s) passeert om het station te verlaten of om gebruik te maken van een voorziening binnen het station die buiten het door de NS-kaartlezers omsloten gebied ligt
Voorzieningen binnen het door kaartlezers omsloten gebied vallen dus niet onder een onderbroken reis.
Wat Michael wil riekt niet naar ontbijten maar naar misbruik om tegen daltarief in de spits te kunnen reizen. Dus logisch die 35 minuten regel.

Nee want Michiel moet binnen de poortjes ontbijten, moet uitchecken, moet dus weer inchecken aan de andere kant en dat gaat niet als je al uitgecheckt bent. Dat moet je dus meteen weer doen.

Al blijft Michiel 4 uur ontbijten, hij blijft tegen daltarief reizen, zowel bij uit en inchecken binnen 35 minuten als bij het niet uit en inchecken binnen 35 minuten.
Ik zie de verplichting ook niet staan in de voorwaarden. Je moet pas uitchecken als je het poortjesgebied verlaat en inderdaad binnen 30 minuten beginnen met je reis.

Blijf je binnen de poortjes onderbreek je je reis feitelijk niet.
5 mei is voorbij dus Michiel heeft weer een nieuw topic verzonnen. Ik zou zeggen get a life en ga je moeder pesten....
Reputatie 7
Iedereen heeft het recht op zijn eigen mening hlubbers, maar ik vind deze reactie ongepast en onnodig. Ieder forumlid heeft zijn eigen interesses, aandachtspunten en specialiteiten. Elkaar daarop veroordelen op de man af is niet de bedoeling, wil je daar a.u.b. op letten?
Off topic, want het heeft weinig met de intentie van TS te maken. 🆒

Is er überhaupt een voorziening, ergens in Nederland, binnen de poortjes waar je twee uur zou willen lunchen :?
Reputatie 7
Badge
Op Amsterdam CS, bij de brasserie wellicht. Maar goed, het zijn vaak proefballonnen die TS wil laten doen opstijgen...
Ik bedoel natuurlijk ontbijten. Excuses...:$ De brasserie is pas om 8:30 open.. Maar ik zal er eens gaan lunchen. :)

Moet ik wel uitchecken.
http://www.restaurant1eklas.nl/nl/home/
Reputatie 7
Badge
Als je 's middags daar aankomt, uiteraard tegen daltarief, dan kun je tussen 17.00 en 19.00 genieten van het happy hour en dan weer voordelig verder reizen..... 🙂
Reputatie 4
Het restaurant in Amersfoort zou ook kunnen.
Ontbijten in Amersfoort zit er ook niet in. Vroeger kwam ik er enkele malen per jaar en mocht ik daar weer eens belanden zal het zeker in de middag zijn. Zat zelf met de volgende zaken in mijn hoofd. http://retail.nsstations.nl/formules En om daar twee uur te ontbijten, zie ik zelf niet zo zitten. 😞
@hlubbers
Ik ben met je eens dat Michiel inderdaad alleen maar bezig is met onzin-topics te verzinnen.
Ik deel die mening
Waarom reageren jullie dan ?

Zie reactie 10 verder.
Ik deel die mening

Heb je die voorwaarde al gevonden overigens ? Van reactie 1 ?
Waarom reageren jullie dan ?

Zie reactie 10 verder.


Omdat mijn inziens TS de vraag ook directer kan formuleren.
Ja in mijn eerste post staat ie 😉
Als ik vroeger een kaartje kocht, kon ik, mits het op de route lag, op elk gewenst station de reis zolang onderbreken als ik zelf wilde. Al reisde ik pas na 4 of 5 uur verder, maakte niks uit. Waarom kan dat niet meer?

En waarom betaal ik tegenwoordig als ik heen en terug ga, eigenlijk twee enkeltjes? Een retourtje was vroeger zo'n 30 tot 40% goedkoper dan twee enkeltjes, dus waarom kan dát eigenlijk niet meer?
1 dat kan nog steeds. Met een los kaartje of e-ticket.

2 omdat de prijzen gelijk zijn getrokken, een retourtje uit de automaat halen is net zo duur als de ov-chipkaart gebruiken (exclusief 1 Euro toeslag voor 't kaartje)
Het mag nu niet meer, omdat de incheck bepaalt of je wel of niet in de spits reist en wel of geen korting krijg.

Het mag dus niet meer vanwege het verbeterde systeem...

Met een eenmalige chipkaart mag het overigens wel.

Reageer