Home

Beantwoord: Sinds zeer kort niet meer mogelijk om €100,- bij te laden bij NS-automaat?

Trefwoorden:
  • bpenris Auteur

Je kunt hier zien hoeveel waardering bpenris heeft ontvangen van andere leden.

Intercity
    Reacties: 24

2 oktober 2015, 20:09

Vorige week heb ik €100,- opgeladen, totaalbedrag kwam net onder de €125,-. Vandaag voor €64,- gereisd en had een tientje over ongeveer dus ik wilde weer opladen maar wat schetst mijn verbazing? Ik kan maximaal bijladen €40,- of aanvullen tot €50,-. Gelukkig kon het bij het loket wel maar dit is echt heel erg onhandig aangezien die praktisch overal wegbezuinigd zijn. Is dit nieuw beleid? Waarom is dit niet gecommuniceerd? En als het nieuw beleid is, draai dat eens zo spoedig mogelijk terug, ik baal er al van dat ik niet tot €300,- kan laden...

En kom niet aan met automatisch opladen, dat is voor mij geen optie.
    Gemarkeerd als antwoord: Sivan NS op 5 oktober 2015, 10:58

Ik vind het ook erg onduidelijk, want online is de informatie over dit onderwerp ook erg beperkt. Ik ga TLS benaderen, evenals onze eigen contentmanagers. Zodra ik duidelijkheid heb post ik dat op het forum én vraag ik of dit op onze site en die van ov-chipkaart geplaatst kan worden.

Bekijk origineel
  • De Luchmacht 2

Je kunt hier zien hoeveel waardering De Luchmacht 2 heeft ontvangen van andere leden.

User inactief
    Reacties: 1374
    Verkenner

Verkenner

2 oktober 2015, 20:19

Dit recente topic behandelt dezelfde vraag.
  • Pe_pe
    Reacties: 8685

3 oktober 2015, 13:23

Opvallend dat in korte tijd twee reizigers hetzelfde melden, terwijl vanuit NS in dat andere topic wordt geantwoord met een ontkenning van het geconstateerde:
    Sivan NS schreef:

Bij de kaartautomaat kun zelf je wél hogere bedragen op de kaart laden, maar daar ben je wel gebonden aan een maximum op jouw OV-chipkaart

• srt

Je kunt hier zien hoeveel waardering srt heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider*
    Reacties: 1723
    Verkenner

Verkenner

3 oktober 2015, 13:51

Als U echt 64 eur op 1 dag verreist, zou U toch echt eens moeten uitkijken naar veel goedkopere alternatieven-tenzij het 1e klas in de spits is. het MAX-saldo op 1 kaart is meen ik 150 eur, ikweet niet of er een check op zit die dat nagaat als U zelf bijlaadt.
    Het nog ontbrekende antw van NS zal zo zijn: kiest U voor automatisch bijladen, dan heeft U nergens last van. En als het allemaal klopt wat U schrijft, pakt dat uit in midner hoge bedragen op 1 dag-het wordt iets meer gespreid.
  • Toos55

Je kunt hier zien hoeveel waardering Toos55 heeft ontvangen van andere leden.

Intercity
    Reacties: 20

3 oktober 2015, 22:36

Het klopt niet. Ik kan echt maar max 50 opladen bij de kaartautomaten. Ns, doe er wat aan.
    Pe_pe schreef:

Opvallend dat in korte tijd twee reizigers hetzelfde melden, terwijl vanuit NS in dat andere topic wordt geantwoord met een ontkenning van het geconstateerde:

Sivan NS schreef:

Bij de kaartautomaat kun zelf je wél hogere bedragen op de kaart laden, maar daar ben je wel gebonden aan een maximum op jouw OV-chipkaart

• Sivan NSSivan NS Antwoord
    Moderator
    Reacties: 6994

5 oktober 2015, 10:58

Ik vind het ook erg onduidelijk, want online is de informatie over dit onderwerp ook erg beperkt. Ik ga TLS benaderen, evenals onze eigen contentmanagers. Zodra ik duidelijkheid heb post ik dat op het forum én vraag ik of dit op onze site en die van ov-chipkaart geplaatst kan worden.
  • Toos55

Intercity

5 oktober 2015, 17:43

Dank me wel, ik wacht af!
    Sivan NS schreef:

• Pe_pe

5 oktober 2015, 22:24

bpenris schreef:

Ik kan maximaal bijladen €40,- of aanvullen tot €50,-.

Toos55 schreef:

Het klopt niet. Ik kan echt maar max 50 opladen bij de kaartautomaten. Ns, doe er wat aan.

Ik heb vandaag uit nieuwsgierigheid ook gekeken. Vanmorgen was mijn saldo tussen 25 en 30 euro en kon ik bij een bolbuikige NS-kaartautomaat maximaal €50 bijladen of aanvullen tot €100. Vanavond was mijn saldo onder de 25 euro gezakt en mocht ik bij dezelfde automaat het saldo van dezelfde OV-chipkaart nog maar aanvullen tot €75. Deze automaat staat buiten de barricades, dus in beide gevallen was ik niet ingecheckt.
  • Toos55

Intercity

5 oktober 2015, 22:31

Dat is wel heel vreemd. Het wisselt per keer?
    Pe_pe schreef:

bpenris schreef:

Toos55 schreef:

Ik heb vandaag uit nieuwsgierigheid ook gekeken. Vanmorgen was mijn saldo tussen 25 en 30 euro en kon ik bij een bolbuikige NS-kaartautomaat maximaal €50 bijladen of aanvullen tot €100. Vanavond was mijn saldo onder de 25 euro gezakt en mocht ik bij dezelfde automaat het saldo van dezelfde OV-chipkaart nog maar aanvullen tot €75. Deze automaat staat buiten de barricades, dus in beide gevallen was ik niet ingecheckt.

• bpenris Auteur

Intercity

6 oktober 2015, 07:30

srt schreef:

Als U echt 64 eur op 1 dag verreist, zou U toch echt eens moeten uitkijken naar veel goedkopere alternatieven-tenzij het 1e klas in de spits is. het MAX-saldo op 1 kaart is meen ik 150 eur, ikweet niet of er een check op zit die dat nagaat als U zelf bijlaadt.
    Het nog ontbrekende antw van NS zal zo zijn: kiest U voor automatisch bijladen, dan heeft U nergens last van. En als het allemaal klopt wat U schrijft, pakt dat uit in midner hoge bedragen op 1 dag-het wordt iets meer gespreid.

Nee, dat is niet mogelijk. Ik laad op met een bedrijfscreditcard en ben niet in het bezit van een Nederlandse bankrekening. Retour 1e klas Zwolle-Oss is ruim €60,- in de spits.
  • bpenris Auteur

Intercity

6 oktober 2015, 07:50

Enthousiaste telefoon waardoor er een post als antwoord gemarkeerd werd zonder dat dat de bedoeling was. Kan een moderator deze weer weghalen?
  • Pe_pe

6 oktober 2015, 19:38

Pe_pe schreef:

bpenris schreef:

Toos55 schreef:

Vandaag met een saldo tussen 15 en 20 euro, taratatata: Aanvullen nog maar toegestaan tot €50. In plaats daarvan heb ik €10 bijgeladen. Daarna mocht ik weer tot €100 aanvullen. Het maximale bijlaadbedrag bleef bij mij in alle gevallen wel €50.
  • Sivan NSSivan NS
    Moderator

8 oktober 2015, 10:20

Aan de automaat kun je je saldo ophogen met bedragen vanaf € 5.00 tot een maximum van € 150. De bedragen die getoond worden zijn afhankelijk van het saldo dat op je kaart staat. Wanneer je dus € 0.00 op de kaart hebt, dan wordt er bedrag van € 150.00 getoond. Ditzelfde geldt voor de optie ‘saldo aanvullen tot’. Wanneer je niet bent ingecheckt, kun je aanvullen tot € 150.00. Ben je wel ingecheckt, dan kun je aanvullen tot € 130.00, omdat de automaat dan niet weet hoeveel van de initial fee nog wordt teruggestort bij het uitchecken.

Bij andere oplaadpunten kun je het saldo verhogen met € 10,00, € 20,00, € 50,00 opladen. Daarnaast is er nog de keuze om de OV-chipkaart op te laden tot het maximale bedrag van € 150,00.

Wil een ieder die ander ervaart dan zoals hierboven beschreven, mij een bericht sturen via forum@ns.nl, met daarin het kaartnummer en de situatie? Dan ga ik ermee aan de slag.
  • Pe_pe

8 oktober 2015, 22:12

Sorry Sivan NS, maar zoals je kunt lezen klopt die beschrijving totaal niet bij wat ik en andere reizigers ervaren bij de kaartautomaat. Het maximale aanvullen-tot-bedrag hangt duidelijk af van het beginsaldo. Als je al bent ingecheckt is de optie 'aanvullen tot' in tegenstelling tot wat je beweert zelfs helemaal niet beschikbaar, dan kun je alleen ophogen met een bepaald bedrag. Volgens jouw beschrijving zou je met een beginsaldo van minder dan €50 altijd het saldo met €100 moeten kunnen verhogen, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Misschien is het handiger als je het zelf binnenkort eens probeert, bij voorkeur vergezeld van de collega die je dit op de mouw heeft gespeld.
  • Sivan NSSivan NS
    Moderator

9 oktober 2015, 10:04

Goedemorgen iedereen. Ik ben even zelf een rondje door Utrecht station en Hoog Catherijne gelopen. Mijn bevindingen:

- Bij het loket kun je meteen tot 150 euro opladen.
    - Bij de NS-kaartautomaat kun je maximaal 50 euro per keer opladen. Je kunt wel meerdere keren achter elkaar opladen, tot je het maximum van 150 euro hebt bereikt op de kaart.
    - Bij het CCV-oplaadpunt (onder andere bij winkels op het station) kun je opladen met 50 euro of aanvullen tot 150 euro.
    - Bij de Scheidt & Bachmann-oplaadpunten (onder andere bij de Albert Heijn) kun je maximaal 50 euro per keer opladen.

Dit is op basis van een OV-chipkaart waar niet mee is ingecheckt.
  • Arceed

Je kunt hier zien hoeveel waardering Arceed heeft ontvangen van andere leden.

Op het juiste spoor
    Reacties: 1

11 oktober 2015, 15:58

Tot voor kort kon ik mijn kaart in een keer met 100 euro ophogen. Kort geleden was deze optie inderdaad verdwenen. Dit vind ik heel vervelend omdat ik ook een creditcard moet gebruiken en elke transactie 50 cent extra kost. Dus de optie om gewoon in meerdere stappen op te hogen vind ik geen optie. Breng gewoon weer de optie terug om aan de automaat 100 euro op te hogen (of meer).
  • kamcon

Je kunt hier zien hoeveel waardering kamcon heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider*
    Reacties: 690
    Verkenner

Verkenner

11 oktober 2015, 16:31

Het is vreemd dat je niet gewoon zelf het bedrag kan kiezen, dat zou nog handiger zijn. Bij een geldautomaat heb je normaal ook de keuze uit een aantal voorzetten en een optie om zelf het bedrag te kiezen.
  • marv87

Je kunt hier zien hoeveel waardering marv87 heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider**
    Reacties: 1237
    Verkenner

Verkenner

Abonnementen wijze(r)

Abonnementen wijze(r)

11 oktober 2015, 20:32

Sivan NS schreef:

Goedemorgen iedereen. Ik ben even zelf een rondje door Utrecht station en Hoog Catherijne gelopen. Mijn bevindingen:

- Bij de NS-kaartautomaat kun je maximaal 50 euro per keer opladen. Je kunt wel meerdere keren achter elkaar opladen, tot je het maximum van 150 euro hebt bereikt op de kaart.
    - Bij het CCV-oplaadpunt (onder andere bij winkels op het station) kun je opladen met 50 euro of aanvullen tot 150 euro.
    - Bij de Scheidt & Bachmann-oplaadpunten (onder andere bij de Albert Heijn) kun je maximaal 50 euro per keer opladen.

Nu we dus vastgesteld hebben dat het nu anders gaat als eerst, kan er alsnog antwoord gegeven worden op de eerste vraag: Waarom is dit aangepast?
  • Pe_pe

11 oktober 2015, 20:37

Dat antwoord is hier al te vinden.

Sivan NS schreef:

Zoals aangegeven is deze keuze echt gebaseerd op de wens van de reiziger, en efficiëntie.

Vandaar dus dat reizigers sinds de verandering klagen over de omslachtigheid van vaker of in meerdere stappen moeten opladen. :8
  • bpenris Auteur

Intercity

17 oktober 2015, 12:27

Sivan NS schreef:

Ik heb de optie om aan te vullen tot €150,- NIET. Gaarne functionaliteit TERUGBRENGEN. Serieus, dit kan je niet zomaar beslissen. Tevens is het NIET gebaseerd op voorgaande keuzes want ik laad altijd op met €100,-

Niet cool dit, echt totaal niet cool. NS is er voor de reiziger, de OVC is al een onding als het niet gaat om reizen op saldo, het aantal 'kaart'automaten is drastisch verminderd en dan nu ook nog dit, de reiziger kan de pleuris krijgen op 1, 2 en 3.
  • AstridG

Je kunt hier zien hoeveel waardering AstridG heeft ontvangen van andere leden.

Sprinter
    Reacties: 3

19 oktober 2015, 15:24

Vanochtend was het weer tijd om mijn saldo op te laden en dat ik geen €100,- ineens meer kon wist ik inmiddels (nog altijd niet blij mee, maar goed).
    Dus in plaats daarvan wilde ik de optie "Aanvullen tot" gebruiken, blijkt dat ik, met mijn huidige saldo van €11,- maar maximaal tot €40,- kan aanvullen (wel met alle mogelijke opties tussen de €15,- en €40,- in --> beetje overdreven?).

Als je elke dag meer dan €20,- verreist, moet je dus meerdere transacties achter elkaar doen wil je een beetje een fatsoenlijk saldo op je chipkaart krijgen.

Nadat ik overigens eerst met €50,- had bij geladen, ben ik nog eens naar "Aanvullen tot" gegaan. Nu kon ik kiezen uit de opties €75,- / €100,- en €125,-.

Erg raar en kost allemaal onnodig veel tijd...
  • Pe_pe

19 oktober 2015, 16:53

Wellicht wil Sivan NS naar aanleiding van posts #11 en #20 de onderstaande bewering over het 'aanvullen tot' vervangen door correcte informatie. Het maximale 'aanvullen tot'-bedrag is lager naar mate het huidige saldo lager is. Bovendien is 'aanvullen tot' niet mogelijk als er al is ingecheckt.

Sivan NS schreef:

Aan de automaat kun je je saldo ophogen met bedragen vanaf € 5.00 tot een maximum van € 150. De bedragen die getoond worden zijn afhankelijk van het saldo dat op je kaart staat. (...) Ditzelfde geldt voor de optie ‘saldo aanvullen tot’. Wanneer je niet bent ingecheckt, kun je aanvullen tot € 150.00. Ben je wel ingecheckt, dan kun je aanvullen tot € 130.00, omdat de automaat dan niet weet hoeveel van de initial fee nog wordt teruggestort bij het uitchecken.

• Sivan NSSivan NS
    Moderator

20 oktober 2015, 09:32

@bpenris: waar heb jij die optie niet?

Zoals aangegeven is de huidige situatie gebaseerd op de wens van de reiziger, en de efficiëntie en mogelijkheden van de apparatuur. Jullie suggesties en signalen heb ik echter doorgezet.
  • bpenris Auteur

Intercity

20 oktober 2015, 16:44

Sivan NS schreef:

Op de NS-automaten, 150,- staat daar niet bij. Als ik een probleem had met apparaten van een ander merk dan was ik daar wel naartoe gegaan.

Zoals aangegeven is de huidige situatie gebaseerd op de wens van de reiziger, en de efficiëntie en mogelijkheden van de apparatuur. Jullie suggesties en signalen heb ik echter doorgezet.

Mooi verhaal voor de bühne maar natuurlijk volledig onwaar. Als dat zo zou zijn dan zou die optie niet weg zijn namelijk.

Is er een keer een jaar waarin ik praktisch geen vertraging heb en bijna nooit hoef te staan, krijgen we dit weer.
  • marv87

Reisleider**
    Verkenner

Verkenner

Abonnementen wijze(r)

Abonnementen wijze(r)

20 oktober 2015, 18:12

Sivan NS schreef:

In welke reizigerswens is aangegeven dat het laden van 100euro moet verdwijnen? Bij het scherm voor keuze van bedragen is ruimte zat voor het vakje opladen met 100 euro te tonen. Daarbij zie ik ook geen link tussen het weghalen en de efficiëntie.
  • marv87

Reisleider**
    Verkenner

Verkenner

Abonnementen wijze(r)

Abonnementen wijze(r)

20 oktober 2015, 18:14

Ik denk trouwens dat de echt reizigers wens is om, net als bij pinautomaten, ook de optie te hebben om zelf een bedrag te kiezen.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)