Home

Beantwoord: Utrecht cs Onduidelijk : euro 10 berekend voor boodschappen

  • khourib Auteur

    Je kunt hier zien hoeveel waardering khourib heeft ontvangen van andere leden.

    Sprinter
    Reacties: 3

    15 juli 2017, 13:20

    Gisteren aangekomen van amsterdam op Utrecht cs: uitgecheckt bij paaltje
    Vervolgens boodschappen in hoog caterijnen: moest weer door poortje, dus ( weer) uitgecheckt
    Dan bus nemen , ingecheckt
    Nu blijkt Ns mij instaptarief te hebben betekend voor het " passeren door stationshal" ( instaptarief terwijl ik nergens heen ging)
    Geld terugvragen via app lukt niet
    Er is natuurlijk weer geen nummer dat we kunnen bellen.
    Dit heet diefstal
    Diefstal.
    Gemarkeerd als antwoord: Stijn NS op 15 juli 2017, 13:57

    Hallo khourib en welkom op het NS Serviceforum. Goed dat je ons hebt gevonden.

    Wat ik begrijp is dat je na aankomst op Utrecht CS tweemaal hebt uitgecheckt. Hierdoor is er tweemaal het instaptarief van je OV-chipkaart afgehaald. Je kunt dit eventueel zelf corrigeren via de 'uitcheck gemist' service van de OV-Chipkaart, of je kunt daarvoor contact op nemen met onze Klantenservice. Dat kan via Twitter, Facebook, Chat (knop 'Chat met NS' rechtsboven) of je kunt ons telefonisch bereiken via 030-7515155.

    Bekijk origineel
  • Stijn NSStijn NS Antwoord
    Moderator
    Reacties: 749

    15 juli 2017, 13:57

    Hallo khourib en welkom op het NS Serviceforum. Goed dat je ons hebt gevonden.

    Wat ik begrijp is dat je na aankomst op Utrecht CS tweemaal hebt uitgecheckt. Hierdoor is er tweemaal het instaptarief van je OV-chipkaart afgehaald. Je kunt dit eventueel zelf corrigeren via de 'uitcheck gemist' service van de OV-Chipkaart, of je kunt daarvoor contact op nemen met onze Klantenservice. Dat kan via Twitter, Facebook, Chat (knop 'Chat met NS' rechtsboven) of je kunt ons telefonisch bereiken via 030-7515155.
  • hb-ngn
    Reacties: 411

    15 juli 2017, 15:05

    Utrecht is een station met poortjes, dan kan het toch nooit zo zijn dat je twee keer uitcheckt, als je eerst uitcheckt bij een paaltje en vervolgens door het poortje gaat? Het lijkt me namelijk vrij logisch dat incidenteel reizende klanten uitchecken zodra ze een paaltje zien.
  • Dennis

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Dennis heeft ontvangen van andere leden.

    Koploper*
    Reacties: 5287
    Verkenner

    Verkenner

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    15 juli 2017, 16:03

    Volgens http://www.ns.nl/binaries/_ht_1457423857324/content/assets/ns-nl/reisinformatie/webdemopalenenpoorten.pdf gaat het goed, maar er staat niet bij hoeveel tijd er maximaal tussen mag zitten.
    code voor verborgen zoekterm is [color=#FFFFFF]bijdragevandennis[/color]
  • Slidestops

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Slidestops heeft ontvangen van andere leden.

    Medewerker Veiligheid en Service NS
    Reacties: 5847
    Verkenner

    Verkenner

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    15 juli 2017, 18:27

    Als je uitcheckt bij een paaltje en bij dezelfde vervoerder weer uitcheckt bij een poortje, kun je normaal gezien zonder extra kosten het station verlaten, hoe lang dat precies mag duren weet ik ook zo 1-2-3 , niet, maar je hebt zeker genoeg tijd als je in een keer doorloopt.
    Mijn inbreng op het forum is altijd persoonlijk en komt dus niet vanuit de NS of klantenservice.
  • khourib Auteur

    Je kunt hier zien hoeveel waardering khourib heeft ontvangen van andere leden.

    Sprinter
    Reacties: 3

    15 juli 2017, 23:36

    Hartelijk dank allemaal.
    Ik had inderdaad blijkbaar 2 keer uitgecheckt.
    Via " uitcheck gemist" lukt het helaas niet :-(
    ik ga morgen helpdesk bellen.
    Dank Stijn voor de nummers. Fijn dat NS zo prompt reageert!
    Hoop dat ik het op kan lossen ( en dan gaat het geld naar een goed doel, dan is al die moeite niet voor niets).
    Mvg
  • Miriam NSMiriam NS

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Miriam NS heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    Reacties: 2688
    Verkenner

    Verkenner

    16 juli 2017, 12:17

    Hallo khourib, is het gelukt om contact te leggen met onze klantenservice?
  • khourib Auteur

    Je kunt hier zien hoeveel waardering khourib heeft ontvangen van andere leden.

    Sprinter
    Reacties: 3

    17 juli 2017, 15:40

    Net gebeld: super goed en snel geholpen door hele aardige medewerker. Echt fijn . DANK!
    Geld gaat naar goed doel !
  • khourib Auteur

    Je kunt hier zien hoeveel waardering khourib heeft ontvangen van andere leden.

    Sprinter
    Reacties: 3

    17 juli 2017, 15:44

    Misschien wel aandachtspunt voor Utrecht Cs:
    reizigers die nog niet aan poortjes zijn gewend willen zsm uitchecken, dus doen dat zodra uit trein gestapt ... maar moeten weer uur checken als ze daadwerkelijk de hal veraten. Waardoor 2 Keer uitchecken dus dubbel betalen.
    Ik weet niet wat een oplossing zou kunnen zijn, maar misschien goed om erover na te denken voor de " stations beheerders".
    Ik heb in ieder geval mijn lesje geleerd.
    Bedankt vd reacties.
  • Klaas-Jan NSKlaas-Jan NS
    moderator
    Reacties: 6180

    17 juli 2017, 15:51

    En jij bedankt voor de feedback! Altijd nuttig ook eens de andere kant van het verhaal te lezen.
  • hb-ngn
    Reacties: 411

    17 juli 2017, 16:19

    Toch snap ik dit niet. Zoals khourib het aangeeft, zou er geen dubbele uitcheck gerekend mogen worden. Dat is ook wat NS zelf aangeeft op de website. Logisch, want je kunt zeker van incidentele reizigers niet verwachten dat ze a) weten dat een station poortjes heeft en b) weten dat in dat geval beslist niet eerder dan bij de poortjes mag worden uitgecheckt.
    Hoe kan het dan dat het hier wel is gebeurd?
  • Stijn NSStijn NS
    Moderator
    Reacties: 749

    17 juli 2017, 18:21

    Ik snap even niet helemaal hoe dit niet had mogen gebeuren in deze situatie hb-ngn. Bij aankomst op het station is er uitgecheckt bij een paaltje. Later is er nogmaals uitgecheckt bij het verlaten van het station toen khourib door de poortjes heen ging. Poortjes hebben eenrichtingsverkeer, dat wil zeggen dat het verlaten van het station altijd een uitcheck is, en het betreden van een station altijd een incheck. Vandaar dat er bij het nogmaals checken bij de poortjes een extra uitcheck is geregistreerd, waardoor er nogmaals het instaptarief is afgeschreven.
  • hb-ngn
    Reacties: 411

    17 juli 2017, 18:25

    Uit de link van reactie 3 van Dennis:
    " Ga verder U heeft al uitgecheckt bij een paal, maar moet nog de poort passeren Op sommige stations staan er paaltjes op het perron om te kunnen overstappen naar een andere vervoerder (bv. GVB). Heeft u al bij een paaltje op het perron uitgecheckt, dan kunt u alsnog bij de poorten uitchecken. Er wordt dan het gepresenteerde scherm getoond en niet het reguliere scherm voor check-uit. Er wordt geen (extra) saldo afgeschreven. "
  • Robert B

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Robert B heeft ontvangen van andere leden.

    Reacties: 2346
    Verkenner

    Verkenner

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    17 juli 2017, 18:29

    Ik denk dat er bij terugkomst uit Hoog Catharijne niet ingecheckt is, en bij de Jaarbeurszijde (bussen) wél uitgecheckt is. Dit is goed mogelijk, vooral als er poortjes open staan (wat op Utrecht nog deels het geval is).

    Je had vanaf Hoog Catharijne ook buitenom kunnen lopen over de promenade, dan was je geen poortjes tegen gekomen. Maar goed, het is opgelost via klantenservice.
    Alles hier post ik op persoonlijke titel, dus niet namens NS.
  • hb-ngn
    Reacties: 411

    17 juli 2017, 18:35

    Dat mag niet uitmaken, tenzij er een tijdslimiet is. Maar dan zou het wel netjes zijn om dat te vermelden. Utrecht Centraal is tenslotte een station waar je wel even kunt blijven hangen na aankomst.
  • Stijn NSStijn NS
    Moderator
    Reacties: 749

    17 juli 2017, 18:58

    Ah, ik zie het staan. Het zal dan inderdaad te maken hebben met een tijdslimiet, die vrije doorgang door een poortje zal zeker niet oneindig duren. Maar ik ben het er mee eens dat die limiet dan vermeld zou moeten worden. Ik zal dit doorgeven.
  • Robert B

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Robert B heeft ontvangen van andere leden.

    Reacties: 2346
    Verkenner

    Verkenner

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    17 juli 2017, 19:11

    Nee, als je terug komt na shoppen op Hoog Catharijne en door het station naar Jaarbeurs wilt (voor de bus) dan moet je inchecken en weer uitchecken, ongeacht hoe lang je op Hoog Catharijne geweest bent. Of buitenom lopen.

    De tijdlimiet voor verblijf op een station is 60 minuten gratis (passage of uitzwaaien of even iets eten bij Smullers e.d.). Voor het passeren om een bus te halen aan de andere kant is dat natuulijk ruim voldoende.

    In dit geval is het mis gegaan bij het inchecken (Hoog Catharijne) en is er bij het uitchecken (Jaarbeurs) het instaptarief afgeschreven omdat die incheck miste.
    Alles hier post ik op persoonlijke titel, dus niet namens NS.
  • Stijn NSStijn NS
    Moderator
    Reacties: 749

    17 juli 2017, 19:16

    Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, daar heb je gelijk in. Utrecht heeft vrij veel locaties waar je door de poortjes kunt gaan, dus dat zou zeker invloed kunnen hebben gehad.
  • Robert B

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Robert B heeft ontvangen van andere leden.

    Reacties: 2346
    Verkenner

    Verkenner

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    17 juli 2017, 19:33

    De openings-posting is redelijk duidelijk. Iemand komt uit Amsterdam, checkt uit (Hoog Catharijne), gaat shoppen, en wil verder met de bus (Jaarbeurszijde).

    Daarvoor kan je (maar het moet niet per se) het station door (dus 1. inchecken Hoog Catharijne en 2. uitchecken Jaarbeurs) en dat eerste is mislukt of niet gebeurd. Dan krijg je dus precies de beschreven situatie. Maar nogmaals, het is al opgelost las ik.
    Alles hier post ik op persoonlijke titel, dus niet namens NS.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)