beantwoord

Geld afgeschreven voor een fiets die ik nooit gehuurd heb


Beste NS,
Op 9 juli in de middag heb ik een OV fiets in Gorinchem gehuurd, deze heb ik op 10 juli in de ochtend weer teruggebracht. Toen ik deze terug wilde brengen, opende er eerst een kluis waar al een OV fiets in stond (de machine had deze dus als leeg geregistreerd). Vervolgens is blijkbaar geregistreerd dat ik de fiets uit die kluis heb gehuurd, waarna er €20,40 onterecht is afgeschreven, omdat ik deze fiets - die ik dus nooit gebruikt heb - niet ingeleverd zou hebben.
Ik heb al meerdere malen geprobeerd de klantenservice te bellen, maar na 15 minuten opgegeven. Ik hoop dat jullie me op deze manier kunnen helpen, ik zou namelijk graag dit geld terug krijgen.
icon

Beste antwoord door Thom 9 augustus 2017, 11:54

Probeert u het eens via Chat of Twitter of bel later op de avond.
Bij OV-fiets hebben ze veel mogelijkheden ergens achter te komen.


De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Probeert u het eens via Chat of Twitter of bel later op de avond.
Bij OV-fiets hebben ze veel mogelijkheden ergens achter te komen.


De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Hallo ilonkawahl. Welkom op het NS Serviceforum! 🙂

Wat een vervelende situatie zeg. Gelukkig zie ik dat Thom je al van een uitgebreide uitleg heeft voorzien hoe je contact kunt opnemen met onze Klantenservice. Ik hoop dat er een oplossing geboden kan worden 🙂
Reputatie 1
ilonkawahl schreef:

Beste NS,
Op 9 juli in de middag heb ik een OV fiets in Gorinchem gehuurd, deze heb ik op 10 juli in de ochtend weer teruggebracht. Toen ik deze terug wilde brengen, opende er eerst een kluis waar al een OV fiets in stond (de machine had deze dus als leeg geregistreerd). Vervolgens is blijkbaar geregistreerd dat ik de fiets uit die kluis heb gehuurd,


Gezien je omschrijving: weet je zeker dat je gekozen hebt voor inleveren en niet perongeluk het nummer voor huren gekozen hebt?

Ik heb zelf ook wel eens een situatie gehad waarbij bij het inleveren een volle kluis opende, maar toen hielp het gewoon de fiets even goed in de beugel te duwen. Het systeem registreerde vervolgens de kluis wel als vol, waarna ik opnieuw de inleverprocedure gevolgd heb en er wel een lege kluis opende. Daarmee kon die fiets alsnog correct ingeleverd worden. Extra kosten zijn daarbij ook niet in rekening gebracht.
Reputatie 7
Badge +3
Ik had laatst in Woerden een nieuwe medewerker die toen ik zei "kom voor een fiets" dacht dat ik een fiets kwam stallen (op rekening). Foutje, dus dat maakte hij weer ongedaan en zag dat het mij €1,30 zou kosten.

"Het is verder wel goed zo" zei zijn baas.. "Hoe lang heb je hem nodig?". Paar uurtjes... "pak maar een OV-fiets!" Scheelde mij mooi € 2,55 🙂

Netjes! Goede tip trouwens om bij een bezette kluis de fiets er goed in te drukken, want binnen 30 minuten kan je een OV-fiets gewoon terug brengen zonder kosten, en een andere huren (bijv. als er iets defect is aan de fiets).
Reputatie 1
Het was een kwartier toch? Al zijn ze bij bemenste fietsenstallingen vaak wel klantvriendelijker: het is één keer voorgekomen dat ik een lekke band kreeg met een OV-fiets en die heb ik toen (met dank aan een vriendelijke buschauffeur) per streekbus terug naar het station kunnen brengen.
Was uiteraard al ruim over de omruiltijd heen, maar de stallingsbeheerder scande 'm als ingeleverd en gaf een andere fiets mee zonder opnieuw te scannen zodat ik niet dubbel hoefde te betalen. Prima opgelost zo, al leverde het bij z'n collega wel wat verbazing op toen ik 'm weer kwam inleveren.

Reageer