vraag

nieuwe voorwaarden ov-fiets?

Toon eerste bericht

40 reacties

Reputatie 7
Badge +2
De discussie hoeft natuurlijk niet opnieuw gevoerd te worden. De kritiekpunten zijn duidelijk en er kan altijd naar het oorspronkelijke topic verwezen worden. Het afsluiten van topics heeft geen enkel praktisch nut op een forum. Het maakt het hooguit een heel klein beetje moeilijker om het gesprek voort te zetten.
Reputatie 7
Badge

NS: We zijn blij om vast te stellen dat wij in de afgelopen anderhalf jaar geen vragen of klachten van onze klanten kregen over het niet meer verzenden van de factuur mail. De overgang is voor onze klanten soepel verlopen en het zelf inzien van de factuurgegevens roept verder geen vragen of klachten op.

Vanuit NS gezien kan dat best zo zijn: de klachten die de externe webcare van Klantenservice "doorzet" komen in bomvolle emailboxen terecht, en er zit voor een verantwoordelijke manager/productowner geen premie/bonus op het openen van die box. Wat niet weet, dat niet telt.
Reputatie 7
Badge +1
Daar kan de forum coördinator ze vriendelijk doch nadrukkelijk op wijzen dat dat niet zo is.

Los daarvan vind ik het meer dan kinderachtig dat een topic gesloten wordt, dan lijk je juist bang te zijn voor reacties van je zo gewaardeerde forumleden.
Reputatie 7
Badge +1
NS geeft ook aan dat ze het gaan afstemmen met consumentenorganisaties maar dat heeft natuurlijk geen zin meer na het eenzijdig wijzigen als dat al gebeurt is.
Reputatie 7
Badge +2
Dat "afstemmen" met de consumentenorganisaties is nog in onderzoek. Ik kom daar nog op terug.
Reputatie 4
Als je jezelf zo goed verstopt als NS krijg je inderdaad weinig klachten. Ik heb er ooit na lang zoeken één ingediend (zie ergens een topic over de poortjes op Sloterdijk) en kreeg vervolgens een compleet nietszeggend standaard antwoord dat inhoudelijk totaal niet op de klacht inging. Dat ontmoedigt natuurlijk zeer om ooit nog een klacht in te dienen. Voor veel commerciële bedrijven wordt een klacht gezien als een cadeautje (zo zie je nl waar het in je bedrijf echt aan schort) voor NS is dit duidelijk niet het geval.

Reputatie 7
Badge +1
Dus er is overleg geweest met de consumentenorganisaties voor 1 april 2018 ?

Dat is al in tegenspraak met wat collega Sivan eerder aangaf hier.
Reputatie 7
Badge +1
En ik heb mijn vergrootglas nog niet gepakt maar ik zie niets over het al dan niet versturen van facturen ?
Reputatie 7
Badge +2
@MvanGelder
Dat was artikel 16.2. Gewoon geschrapt.
Op 14 juni 2017 is aandacht gevraagd voor het feit dat NS niet meer conform de TOEN geldende productvoorwaarden geen facturen meer stuurde.
https://forum.ns.nl/ov-fiets-48/incasso-zonder-facturen-36496

In april 2018 zijn nieuwe Productvoorwaarden gepubliceerd waarin artikel 16.2 was verdwenen. NS werkte al 10 maanden in afwijking van het toen geldende artikel 16.2 en hield zich niet aan de eigen Productvoorwaarden. Daar is nooit een verklaring of een woord van excuses van de kant van NS over ontvangen.

Ik mis overigens artikel 22 in de opsomming.

Inhoudelijk klopt artikel 22 niet meer omdat de wijziging van de Productvoorwaarden in het vervolg wordt besproken in het LOCOV en niet langer met de ANWB en de Fietsersbond.
Reputatie 7
Badge +1
Ah dank je !
Reputatie 4
Ha na 8 maanden is het dan eindelijk gelukt. Beetje jammer maar totaal niet onverwacht dat alleen maar een tabel wordt geplaatst. Een woord van excuses over de veel te lange tijd van afhandeling alsmede een excuus voor het plompverloren invoeren had op zijn plaats geweest.

Ik krijg echt de indruk dat NS lak heeft aan zijn klanten. Jammer
Iets voor Radar?
Reputatie 5
Badge +1
Fijn de overzicht, erg jammer dat dit niet voor 1 april gecommuniceerd is zodat klanten dit tijdig konden raadplegen.

In de reactie mis nog steeds:
- de notulen of vermelding van de datum waarop het overleg met de reizigers organisaties plaats gevonden heeft.
- uitleg waarom sinds 2017 geen facturen verstuurd zijn terwijl dat wel in de voorwaarden staat.
- uitleg waarom een gewaardeerde service als het versturen van facturen geschrapt is. Het feit dat iets in mijn NS staat is natuurlijk geen reden.
- uitleg waarom in de mail over de voorwaarden 1 april als ingangsdatum geniemd wordt (zodat de mail op tijd zou zijn) en vervolgens later de voorwaarden nogmaals aangepast worden naar ingangsdatum 1 januari, 3 maanden eerder.
- uitleg of de Ns echt vind dat de communicatie over de wijziging echt dekkend was aangezien veel daadwerkelijke wijzigingen niet genoemd worden zoals: geen facturen per mail, niet meer toegestaan reparaties te laten uitvoeren (je moet nu altijd lopend terug naar de verhuur locatie....).

Verder eigenlijk niet opvallend dat alle wijzigingen die daadwerkelijk allemaal in het nadeel van de klant zijn.
Ik durf niet te zeggen of ik hier een antwoord op kan geven, maar ik ga mijn best doen, marv87.

Reageer