beantwoord

Ov fiets aanmelden

Reputatie 1
Ik heb gister geprobeerd de ov fiets aan te melden op m’n ov persoonlijke ov chipkaart. Alles gaat goed tot ik bij ingangsdatum kom. Als ik hier een datum invul geeft hij aan dat je een persoonlijke ov nodig hebt. Terwijl ik bij stap 1 en twee al heb aangegeven deze te hebben? wat moet ik doen?
Heb al een twitter bericht gedaan maar nog geen antwoord
icon

Beste antwoord door Denice NS 25 januari 2018, 17:16

Helaas was met het activeren van Reizen op Saldo het probleem niet opgelost. Ik heb het nagevraagd bij mijn collega's van OV-Fiets en het komt er helaas op neer dat Kayleighdb een nieuwe OV-chipkaart dient te kopen. Deze kosten mag ze uiteraard bij ons terugvragen.

Bekijk origineel

14 reacties

Welkom op het Serviceforum, Kayleighdb.

Vervelend dat het aanmelden voor OV-Fiets niet lukt 😞 Heb je inmiddels reactie/een oplossing gehad via Twitter?
Reputatie 1
Nee nog niet. Heb nu met iemand anders twee fietsen op een kaart geregeld maar wil het voor een volgende keer wel graag hebben
Fijn dat je nu in elk geval een tijdelijke oplossing hebt gevonden. Je kan proberen de aanvraag via een andere browser te doen (Bijvoorbeeld Google Chrome, Internet Explorer of Firefox) of even de cookies en browserhistorie verwijderen en het opnieuw proberen. Probeer je aanvraag wel via een PC/Laptop? Een smartphone/tablet wil wel eens problemen geven. Laat je het weten of het gelukt is?
Reputatie 1
Ik heb het op alle drie die browsers geprobeerd en heb het op laptop en telefoon en iPad geprobeerd. Maar werkt allemaal niet
Reputatie 1
Maar vind het vooral raar dat hij zegt dat ik een persoonlijke ov nodig heb voor de ingangsdatum terwijl in stap 1 en 2 die vraag al beantwoord is over persoonlijke ov
Dat is inderdaad vreemd. Wat is je Twitter gebruikersnaam (@....) dan zoek ik daar je bericht even op en zorg ik dat mijn collega's van OV-Fiets je verder helpen 🙂 Je hebt je bericht overigens wel gestuurd naar @NS_online (aangezien er een aantal fake profielen op Twitter zijn).
Reputatie 1
Heb het naar de goeie gedaan. M’n twitter is @kayleighdebruin
Ik heb even gekeken maar ik zie geen Tweets van jou naar @NS_online staan. Heb je je account wellicht afgeschermd (gebruikers die je niet volgen kunnen je tweets niet zien)? Je mag mij eventueel ook een privébericht sturen met daarin je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaartnummer. Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'. Dan overleg ik intern even met een collega van OV-Fiets.
Reputatie 1
Heb het gestuurd
Ik heb via een privébericht inmiddels contact met Kayleighdb. De kaart is niet voorzien van Reizen op Saldo. Dit zou mogelijk het probleem kunnen zijn dat het aanmelden voor OV-Fiets niet lukt. Inmiddels heeft Kayleighdb Reizen op Saldo aangevraagd. Dit dient nog geactiveerd te worden. Hopelijk is hiermee het probleem opgelost. Ik wacht nog even in spanning af op een reactie 🙂
Helaas was met het activeren van Reizen op Saldo het probleem niet opgelost. Ik heb het nagevraagd bij mijn collega's van OV-Fiets en het komt er helaas op neer dat Kayleighdb een nieuwe OV-chipkaart dient te kopen. Deze kosten mag ze uiteraard bij ons terugvragen.
Reputatie 7
Badge +3
De persoonlijke kaart was niet toevallig een 'gerecyclede' Business Card (met een einddatum in het verleden, maar die in principe nog gewoon werkt) :?
@Robert, nope 🙂 Op dit moment staat er alleen een Studentenreisproduct op en Reizen op Saldo. Op de 1 of andere manier zijn de kaartdetails (waaruit dus blijkt dat het een persoonlijke kaart is) bij ons niet zichtbaar. Lijkt me een technisch issue. Is vast en zeker op te lossen echter de ervaring is dat daar weken overheen gaat. Dan is het bestellen van een nieuwe kaart sneller 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Ik snap het. Diegene zou nog langs een balie kunnen gaan met de kaart om hem te laten 'resetten' maar dat zal het probleem ook niet oplossen waarschijnlijk.

Reageer