beantwoord

E-ticket naar andere naam overzetten ivm begrafenis

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Mijn broer en vader zouden vrijdag 16-1-15 naar de vakantiebeurs gaan, icm een eersteklas e-ticket. Helaas is er iets ernstigs tussen gekomen en moet mijn vader een begrafenis leiden. Nu ga ik met mijn broer naar de vakantiebeurs. Is het mogelijk om het e-ticket alsnog op mijn naam te krijgen of kan ik evt het paspoort met een begeleidend briefje van mijn vader meenemen om de conducteur te laten zien? Een nieuw eersteklas ticket zou me €73 gaan kosten en dat geld heb ik helaas niet. Mijn broer alleen laten gaan is ook geen optie. Wat is een oplossing?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 13 januari 2015, 14:30

Gaat het om een ticket wat je bij de spoordeelwinkel hebt gekocht? Of gaat het om een ticket dat je rechtsstreeks op NS.nl hebt gekocht? Als je een ticket hebt gekocht op NS.nl, kun je me dan even een privébericht met je NAW-gegevens en ordernummer van het eticket sturen? Als je het ticket van de spoordeelwinkel hebt gekocht kun je het beste daarmee contact opnemen.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat is helaas niet mogelijk. Een e-ticket is erg fraudegevoelig en NS staat wat u wilt niet toe. Het is naar in uw omstandigheden maar uitzonderingen worden niet gemaakt. De naam op het e-ticket en die van uw legitimatiebewijs moeten strikt overeenkomen. U reist zonder geldig kaartje met de e-ticket van uw vader. Doorgaans is er ook geen sprake van coulance.
Reputatie 4
Badge
Een nieuw eerste klas dagretour e-ticket vanaf elk station in Nederland naar Utrecht inclusief entree bij de Vakantiebeurs kost geen 73 euro maar slechts 37,50.

http://www.spoordeelwinkel.nl/product/december/vakantiebeurs

Mocht je al entreekaarten voor de beurs hebben dan koop je een eerste klas dagretour voor slechts 31,50 en krijg je er ook nog een bioscoopkaartje bij cadeau.

http://www.spoordeelwinkel.nl/product/januari/pathe
Gaat het om een ticket wat je bij de spoordeelwinkel hebt gekocht? Of gaat het om een ticket dat je rechtsstreeks op NS.nl hebt gekocht? Als je een ticket hebt gekocht op NS.nl, kun je me dan even een privébericht met je NAW-gegevens en ordernummer van het eticket sturen? Als je het ticket van de spoordeelwinkel hebt gekocht kun je het beste daarmee contact opnemen.
Thijs NS schreef:

is via de spoordeelwinkel gekocht, maar bedankt voor je antwoord.
ik heb dus een probleem dat ik naar de huishoudbeurs zou gaan met een vriendin, we hebben de kaartjes en het e ticket al, nu is haar man gisteren met spoed opgenomen in het ziekenhuis en kan ze dus niet mee, heb de ns net gevraagd of ik haar ticket op een andere naam over kan laten zetten zodat bv mijn zus met me mee kan, maar dit is niet mogelijk, ik kan het ticket gewoon weggooien want je hebt er niks aan, ik vind dit echt heel erg jammer en had gehoopt dat ze het zouden begrijpen......
Welkom op het NS Serviceforum Diana. Je mag mij even een privébericht sturen met NAW-gegevens en het mailadres waar je de etickets op hebt besteld. Dan kijk ik even wat mogelijk is.
heb u een bericht gestuurd
Echt super opgelost Klaas-Jan dank u wel
Ik zit met een zelfde geval als de andere mensen in deze post. Door ziekte kan degene voor wie ik etickets (voor vandaag en morgen) had gekocht niet mee. Daarom zou ik deze etickets graag op een andere naam zetten. Is dat mogelijk?
Reputatie 7
Badge +4
Het wordt onoverzichtelijk als u uw vraag op twee verschillende plaatsen neer zet. In het andere topic is uw vraag beantwoord. In erg nare situaties wil het nog wel eens mogelijk zijn maar standaard is dat niet

Reageer