beantwoord

is voor gebruik van een e-ticket een OV-chipkaart nodig?

NS verkondigt dat alléén nog met de OV-chipkaart kan worden gereisd.

Maar verkoopt ook nog e-tickets..

Moet ik voor het gebruik van het e-ticket ook een OV-chipkaart hebben dan???
icon

Beste antwoord door Loes 10 juli 2014, 11:44

Hans Lesmeister schreef:

Nee, die heb je niet nodig. Anders betaal je dubbel namelijk. Op het E-ticket zit een Aztec-code en daarmee kan je altijd 1 poortje in de rij mee openen. In deze link staat het voor een internationaal ticket, geldt ook grotendeel voor de nationale E-tickets.

Bekijk origineel

5 reacties

Hans Lesmeister schreef:

Nee, die heb je niet nodig. Anders betaal je dubbel namelijk. Op het E-ticket zit een Aztec-code en daarmee kan je altijd 1 poortje in de rij mee openen. In deze link staat het voor een internationaal ticket, geldt ook grotendeel voor de nationale E-tickets.
Loes schreef:

Hans Lesmeister schreef:

Loes, bedankt voor het antwoord. Had ik dat kunnen weten? Ik schrik van de zin:"per 8 juli kan alléén nog mer OV-chipkaart worden gereisd".
Hans Lesmeister schreef:

Loes, bedankt voor het antwoord. Had ik dat kunnen weten? Ik schrik van de zin:"per 8 juli kan alléén nog mer OV-chipkaart worden gereisd".

Graag gedaan Hans, er wordt nogal ongenuanceerd gecommuniceerd via de media en die schrijven simpelweg: "de papieren kaartjes verdwijnen". Ik kwam gisteren nog twee reizigers tegen met een nog geldend papieren maand trajectkaart en die dachten dat die ook ineens niet meer geldig zouden zijn. Het is wel te vinden op de site overigens, maar aan het soort vragen dat ik tegenkom, wordt er teveel tegenstrijdig gecommuniceerd helaas. Vandaar dat we dit forum hebben en daar achter kunnen komen. Scheelt mij ook als ik dienst heb, ik weet wat er kan spelen en kan daar dan op inspelen, in het voordeel van de reiziger.
Nog één laatste reactie dan.

Dank voor dit laatste antwoord. Tóch denk ik dat NS iets expliciter kan aangeven dat papieren kaartjes met barcode geldig blijven. Ook oop de eigen site van NS wordt nadrukkelijk aangegeven dat alleen nog gereisd kan worden met OV-chipkaart. En er zal vast wel ergens een nuancering staan, maar ik kon het echt niet vinden vandaar dat ik uitweek naar dit forum. Mooi dat het er is, maar dit kost me veel tijd en ergernis over onvolledige informatie. De ergernis betreft NS, niet jullie hier van het forum.

Uit
Hallo Hans,

Dit wordt wel aangegeven op onze site. Dit kun je vinden onder veelgestelde vragen. Vind hier meer info. Ook op de pagina waar je het e-ticket kunt bestellen, zie je dat het gewoon nog mogelijk is. Alleen de e-tickets met 40% korting zijn niet meer aan te schaffen, als je dat wilt zou je echt met de OV-chipkaart moeten reizen.

Reageer