Home

Vraag: Treinen nu al gesloopt?

• KVV Auteur

Je kunt hier zien hoeveel waardering KVV heeft ontvangen van andere leden.

Intercity
    Reacties: 69

20 februari 2017, 14:15

Zat dit weekend voor de tweede keer in een FLIRT tussen Gouda en Alphen a/d Rijn. Ik merkte op dat de deur van de eerste klasse niet meer gesloten kan worden door op de knop te drukken. Is dit nu al kapot of een bewuste keuze? Ik vond het wel lekker geen last van dat geschreeuw uit de tweede klasse.
  • Erryt NSErryt NS
    Moderator
    Reacties: 1519

20 februari 2017, 16:53

Ik durf nog niet te bevestigen of dit een bewuste keuze is. Zou je ook kunnen aangeven wanneer en hoe laat je de trein vanuit Gouda nam? Weet je ook nog heel toevallig het treinstelnummer KVV?
  • Jan-Mark

Je kunt hier zien hoeveel waardering Jan-Mark heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider*
    Reacties: 648

20 februari 2017, 17:01

Leuke vraag Erryt, want de R-net Flirts hebben nou juist géén treinstelnummer aan boord. Misschien even handig om dat even op te plakken, vanuit het HGB ben je binnen een halfuurtje in Gouda ;-)
  • Erryt NSErryt NS
    Moderator

20 februari 2017, 17:03

Klopt is ook zo, scherp Jan-Mark!
  • KVV Auteur

Je kunt hier zien hoeveel waardering KVV heeft ontvangen van andere leden.

Intercity
    Reacties: 69

20 februari 2017, 17:05

Erryt NS schreef:

Ik durf nog niet te bevestigen of dit een bewuste keuze is. Zou je ook kunnen aangeven wanneer en hoe laat je de trein vanuit Gouda nam? Weet je ook nog heel toevallig het treinstelnummer KVV?

Niet opgelet en blijkbaar zoals hierboven aangegeven is dat niet te zien. Ik kan je enkel de informatie van OVtijden geven.

https://www.ovtijden.com/arnu/rl/8672/2017-02-18T21:32:00+0100
  • Erryt NSErryt NS
    Moderator

20 februari 2017, 18:54

Ik zal dit voor je uitzoeken.
  • mcn1995

Je kunt hier zien hoeveel waardering mcn1995 heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider*
    Reacties: 92

20 februari 2017, 19:13

Weet niet hoe het bij r-net flirts zat, maar ergens in mijn geheugen staat bij dat van de ns flirt (zelfde fabrikant) deze deuren idd de automatisch afwerking wordt geblokkeerd als de deur drie keer geforceerd is door iemand (om de techniek van de deur te beschermen). Moet dan weer door de werkplaats hersteld/gereset worden. Deur is in dit geval alleen handmatig te openen en sluiten.
    Machinist
  • Slidestops

Je kunt hier zien hoeveel waardering Slidestops heeft ontvangen van andere leden.

NS Hoofdconducteur
    Reacties: 3320
    Verkenner

Verkenner

Abonnementen wijze(r)

Abonnementen wijze(r)

21 februari 2017, 09:05

mcn1995 schreef:

Weet niet hoe het bij r-net flirts zat, maar ergens in mijn geheugen staat bij dat van de ns flirt (zelfde fabrikant) deze deuren idd de automatisch afwerking wordt geblokkeerd als de deur drie keer geforceerd is door iemand (om de techniek van de deur te beschermen). Moet dan weer door de werkplaats hersteld/gereset worden. Deur is in dit geval alleen handmatig te openen en sluiten.

Bij de SLT gaat ie naar 3x forceren inderdaad in een storing en doet hij niets meer. Maar met een keer ontgrendelen van de machinist en opnieuw sleutelen is het meestal opgelost. Voor de Flirt heb ik eerlijk gezegd geen idee, nog niet meegemaakt. Lijkt me wel heel erg vreemd dat je voor zo'n stomme storing gelijk naar de werkplaats moet (Maar we werken voor hetzelfde bedrijf en dingen die vreemd lijken zijn soms heel normaal haha ;))
    Mijn inbreng op het forum is altijd persoonlijk en komt dus niet vanuit de NS of klantenservice.
  • mcn1995

Je kunt hier zien hoeveel waardering mcn1995 heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider*
    Reacties: 92

21 februari 2017, 19:49

Slidestops schreef:

mcn1995 schreef:

Bij de SLT gaat ie naar 3x forceren inderdaad in een storing en doet hij niets meer. Maar met een keer ontgrendelen van de machinist en opnieuw sleutelen is het meestal opgelost. Voor de Flirt heb ik eerlijk gezegd geen idee, nog niet meegemaakt. Lijkt me wel heel erg vreemd dat je voor zo'n stomme storing gelijk naar de werkplaats moet (Maar we werken voor hetzelfde bedrijf en dingen die vreemd lijken zijn soms heel normaal haha ;))

Collega, het gaat hier om de binnendeur van de flirt's, niet de buitendeur. Omdat we in de randstad ook geen flirt rijden, alleen mcn in het oosten, kon ik ook geen exact antwoord geven.
    Machinist
  • Aar

Je kunt hier zien hoeveel waardering Aar heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider*
    Reacties: 599

22 februari 2017, 19:22

mcn1995 schreef:

Volgens mij is die resetpoging ook handmatig uit te voeren door enkele keren op de knop te drukken met bepaalde tussenposes en een bepaald keer klikken. Dan gaat het lampje na een tijdje even uit- en aan en kan de deur weer schuiven.

Hoe en wat en hoevaak laat ik achterwege, maar dat zouden HC's of MCN wel weten, denk ik. Laat ik maar zeggen: "Het geheim van de Flirt" ;)
    Eigenaar van: Treinenweb.nl, twittert via @AarClay
  • Waddinxvener

Je kunt hier zien hoeveel waardering Waddinxvener heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider*
    Reacties: 131

23 februari 2017, 20:35

Nu is de eerste klasse deur in bijna elke trein defect :(
  • Aar

Reisleider*

26 februari 2017, 23:19

Waddinxvener schreef:

Defect niet, maar uitgeschakeld voor de veiligheid. Zoals ik al zei is het eenvoudig te resetten door monteurs en mogelijk ook door NS/R-NET personeel.
  • Erryt NSErryt NS
    Moderator

1 maart 2017, 15:06

Bedankt voor het gegeven antwoord Aar. Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen maar als ik deze krijg zal ik die hier delen.
  • Waddinxvener

Je kunt hier zien hoeveel waardering Waddinxvener heeft ontvangen van andere leden.

Reisleider*
    Reacties: 131

1 maart 2017, 19:05

Aar schreef:

Waddinxvener schreef:

Defect niet, maar uitgeschakeld voor de veiligheid. Zoals ik al zei is het eenvoudig te resetten door monteurs en mogelijk ook door NS/R-NET personeel.

Maakt mij verder niet uit, als dit maar opgelost wordt.
  • Aar

Reisleider*

3 maart 2017, 00:21

Waddinxvener schreef:

Aar schreef:

Waddinxvener schreef:

Maakt mij verder niet uit, als dit maar opgelost wordt.

Ik zou zeggen: "Meld het aan de machinist". Het is niet een fout van de trein naar mijn idee. ;)
  • Aar

Reisleider*

4 maart 2017, 22:36

Vandaag enkele keren in een Flirt gereisd, en alle tussendeuren functioneerden prima.
  • Erryt NSErryt NS
    Moderator

18 maart 2017, 11:33

Ik kan helaas nog niet bevestigen of dit probleem nou komt omdat er iets defect is of dat er iets is uitgeschakeld. Ik heb nogmaals een reminder gestuurd om dit uit te laten zoeken.
  • Erryt NSErryt NS
    Moderator

28 maart 2017, 12:40

Het contact met de afdeling die hierover gaat verloopt niet erg soepel. Graag verneem ik van jullie of dit probleem nog steeds speelt of dat deze al is opgelost zoals Aar aangeeft.
  • Erryt NSErryt NS
    Moderator

10 april 2017, 19:17

Ik heb nogmaals een reminder gestuurd, maar ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen. Zien jullie nog wel eens dat de deuren niet gesloten zijn?
  • Erryt NSErryt NS
    Moderator

21 april 2017, 10:35

Helaas is er weer een week voorbij gegaan zonder dat ik antwoord heb mogen ontvangen. Ik laat het niet los en ben er nog mee bezig.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)