Even kennismaken.. | NS Community
Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61414 Bekeken

Reputatie 2
Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

578 reacties

Reputatie 7
Hallo Dawerner en welkom op het NS Serviceforum.

Dit forum is nog steeds, na al die jaren, bruisend en levendig. Ik ben benieuwd of jij met jouw kennis wat kunt betekenen voor de andere forumleden. Succes! 🙂
Hallo. Mijn naam is Jennie en ik reis vier dagen per week van hoogeveen naar Zwolle voor mijn werk. Ik reis graag met de trein. Leuk dat er een ns forum is. Hiermee kan ik de actuele onderwerpen die spelen bij de ns volgen.
Reputatie 2
Hallo. Mijn naam is Marco. Geboren en getogen op het station. (ouders vanaf geboorte exploitant fietsenstalling op het station dus letterlijk in ledikant op het station) Ik werk op papier 7 jaar op de fietsenstalling. Niet direct ns maar ns is niet uit mijn leven weg te denken. Ik zet graag die 10 stappen extra om reizigers een treinreis een goede en plezierige ervaring te laten zijn. Daarnaast hou ik ook van pizza's.
Reputatie 2
Goedenavond,

Mijn naam is Dominic. Ik reis meerdere dagen per week (minimaal 2) met de trein van Zwolle naar Almere Centrum. Daarnaast af en toe een dagje weg meestal richting de Randstad.
Ik lees al een tijdje zo nu en dan mee hier en wilde nu ook weleens kunnen reageren vandaar een account aangemaakt.
Reputatie 7
Welkom Marco en Driftmoon op dit NS Serviceforum.
Ik ben benieuwd wat jullie van het forum vinden en wat voor een kennis jullie zullen tonen om dit forum nog informatiever te maken.
Reputatie 1
Ook ik heb mij aangemeld, na al een poos mee gelezen te hebben.
Ervaring met NS: 15 jaar woon-werk op het traject Apeldoorn-Gouda, daarvoor 5 jaar studenten-OV. Dus inmiddels al 20 jaar in de trein. Gemiddeld genomen, weinig problemen, maar soms is het fijn om bepaalde zaken onder de aandacht te kunnen brengen, hetzij via twitter, hetzij via dit forum.
Reputatie 7
Hallo Jth079 en welkom op het NS Serviceforum. Wat leuk om te lezen dat je al een tijdje meeleest en nu de beslissing maakt om mee te doen. Behoorlijk traject van Apeldoorn naar Gouda, ook een bijzonder traject. Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zullen zijn op het forum en of je er veel plezier van zult beleven.
Ik heb me gisteren aangemeld op dit forum. Mijn vrouw en ik zijn beide gestopt met werken en hebben alle tijd om regelmatig musea, tentoonstellingen en andere leuke dingen te bezoeken. In Nederland doen we dit met de trein. We hebben beide een dalvoordeel abonnement en natuurlijk de keuzedagen:D
Reputatie 7
Badge +4
Verstandige keuze. Wat extra wijsheid kan nooit kwaad. Zelf reis ik met Dalvrij maar heb ook nog een setje keuzedagen. Het mooie van Dalvrij is dat u zonder verdere kosten reist bij inchecken in de daluren. Voor 65 plus zijn de prijzen ook lager. Welkom hier! Het spoor is ideaal in combinatie met een Museumjaarkaart, zeker nu u de tijd meer heeft. Ook voor alle recreatie, zoals wandelen in een mooie omgeving. Zelf ben ik in ieder geval heel blij met de trein!
Ik ben ook nieuwig. Wordt goed reageert meteen op vragen. Ik reis soms, met 1e klas-ticket van Spoordeelwinkel naar Amsterdam (vanaf Groningen) voor leuke dingen, vrienden en familie die er wonen. Heb ook voordeelurenkaart maar die gebruik ik minder sinds actie-tickets.

Ik vroeg me af hoe ik de nieuwste bericht bovenaan krijg (via dekstop site). Nog niet kunnen vinden. Thanks
Reputatie 7
Badge
Aparte naam.:$
Reputatie 7
Badge +4
NS maakt voor het technische beheer van het forum gebruik van een extern bedrijf. Alle verzoeken om verbetering, zelfs de eenvoudige die u noemt, worden genegeerd. Onderlinge privémails verwijderen kan ook niet, met als gevolg dat er soms helemaal geen berichten meer overkomen. De moderatoren doen hun best wel, het bedrijf beweegt niet zo makkelijk. Het verwijderen van een hoeveelheid privémails is secondenwerk.

Jammer en onbegrijpelijk, maar kennelijk een fact of life. Er zal bij iedere handeling wel een rekening naar NS gaan.
Aparte naam.:$ Iets te spontaan misschien haha. Het betekent sowieso vrolijk. En dat ben ik. Meestal 😛
Badge +3
Ik ben ook nieuwig. Wordt goed reageert meteen op vragen. Ik reis soms, met 1e klas-ticket van Spoordeelwinkel naar Amsterdam (vanaf Groningen) voor leuke dingen, vrienden en familie die er wonen. Heb ook voordeelurenkaart maar die gebruik ik minder sinds actie-tickets.

Ik vroeg me af hoe ik de nieuwste bericht bovenaan krijg (via dekstop site). Nog niet kunnen vinden. Thanks

Leuk dat je er bent gay!

Voor de meest recente topics als eerste kan je natuurlijk bovenaan elke pagina in de blauwe balk klikken op "Recente topics" of je gaat naar https://forum.ns.nl/search/activity/recent?&sort=date_added&order=desc

Daarna op het tandwieltje kiezen voor Datum. Die keuze wordt onthouden, en is inderdaad erg handig om te checken wat er zoal 'nieuw' is. Uiteraard gelden ook reacties op oudere topics als nieuw...

Thanks
Reputatie 7
Badge
Iets te spontaan misschien haha. Het betekent sowieso vrolijk. En dat ben ik. Meestal :P

Nee joh. Zolang je maar lekker jezelf bent he. 🙂
Reputatie 4
Hoi! Ik ben Edwin, softwareontwikkelaar bij NS, waarbij ik werk aan het e-ticketingsysteem op NS.nl. Ik had me al een tijd geleden aangemeld, maar ben niet zo actief geweest de afgelopen tijd. Daar hoop ik verandering in aan te kunnen brengen.
@RailRunner15

Edwin, welkom op dit forum en goede zaak dat jij als software ontwikkelaar bij NS ook een kijkje hier komt nemen en wellicht wat kunt betekenen voor de wensen/ergernissen van de NS klanten.

Ik denk dat met kortere lijnen meer frustratie bij klanten weg te nemen is en dat wil je natuurlijk als je aangeeft de klant op 1,2 en 3 te zetten.
Reputatie 7
Badge +4
Eh, de betalende klant op 1,2 en 3!
Eh, de betalende klant op 1,2 en 3!
Die zwart rijdende klanten toch ook ???

Bij o.a. Slidestop op plek 1,2 en 3 ! Anders heeft die geen klanten 😉
Reputatie 7
Badge +4
Nee, want het zijn geen klanten. Je bent alleen klant als je betaalt. Maar goed, in overdrachtelijke zin heb je uiteraard wel gelijk. 😉
Reputatie 4
Nee, want het zijn geen klanten. Je bent alleen klant als je betaalt. Maar goed, in overdrachtelijke zin heb je uiteraard wel gelijk. ;-)

Ik ga voor frauderende "klanten" ook altijd mijn best doen... ...om het ze zo moeilijk mogelijk te maken 😉
Reputatie 7
Badge +4
Het heeft mijn zegen, en zelfs meer dan dat. Al dat domme treitergeklets in een uiteraard niet bedreigende sfeer, waar je als normale passagier ongevraagd getuige moet zijn, is alleen al om doodziek van te worden.

Als je bij kunt dragen om deze 'slimme' mensen een poot dwars te zetten, dan is dat al mooi. Nu nog een fatsoenlijk controle- en handhavingsbeleid waar jouw inzet daadwerkelijk benut wordt.
Reputatie 7
Badge +3

Eh, de betalende klant op 1,2 en 3!Die zwart rijdende klanten toch ook ???

Bij o.a. Slidestop op plek 1,2 en 3 ! Anders heeft die geen klanten ;)


Ik kwam dit tegen.
https://degladiool.nl/zwartrijden/
@Slidestops en @Loes hebben vast nog wel meer smoesjes gehoord in de loop van de tijd.
@Momo Jazeker, in de tijd dat ik nog conducteur was een dame gehad helemaal in paniek die naar het ziekenhuis moest ivm een reden. Ze was echt overtuigend en ik heb haar meegenomen.
Volgende dag kwam ze weer, herkende me niet, met exact hetzelfde verhaal. Toen heeft ze er gelijk 2 gekregen (ook die van de dag ervoor) 🙂

Reageer