Home

Beantwoord: Duivendrecht vs Rai

  • Klaas-Jan NSKlaas-Jan NS
    moderator
    Reacties: 6683

    13 februari 2018, 17:56

    Er is goed gekeken naar eventuele opties, maar alleen het huidige plan valt binnen de richtlijnen van ProRail.
  • Robert B
    Reacties: 3483
    Verkenner

    Verkenner

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    13 februari 2018, 19:16

    Bob schreef:

    Waarschijnlijk zullen er ook wel weer treintoegang kaartjes worden verkocht. Station Rai moet straks evenveel reizigers verwerken, levensgevaarlijke toestanden...


    Uiteraard, die tickets zijn er natuurlijk. Het goede nieuws is dat ik er geen gebruik van zal maken. :P
    Alles hier post ik op persoonlijke titel, dus niet namens NS.
  • Tamzin

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Tamzin heeft ontvangen van andere leden.

    Koploper***
    Reacties: 6346
    Verkenner

    Verkenner

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    13 februari 2018, 19:27

    @info nummer 2
    Naar Duivedrecht kun je ook met de metro. Lood om oud ijzer.
  • iMark

    Je kunt hier zien hoeveel waardering iMark heeft ontvangen van andere leden.

    Koploper**
    Reacties: 3724
    Verkenner

    Verkenner

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    13 februari 2018, 19:53

    Klaas-Jan NS schreef:

    Er is goed gekeken naar eventuele opties, maar alleen het huidige plan valt binnen de richtlijnen van ProRail.


    Dan heeft NS een heel slechte jaardienst bedacht als daarin geen ruimte is voor evenementenstops in Amsterdam RAI. En in de volgende jaardienst zal dit uiteraard niet anders zijn want van fouten wordt nauwelijks geleerd.
  • Bob
    Reacties: 661

    13 februari 2018, 20:00

    Typisch NS, het ligt altijd aan een ander. Nu dus Prorail die een 10 minuten dienstregeling mogelijk moest maken. Gevolg geen uitwijk mogelijkheden meer en geen ruimte en tijd voor onderhoud aan infra en materieel.
    Het is typisch Nederlands om iets typisch Nederlands te vinden.
  • gvgestel

    Je kunt hier zien hoeveel waardering gvgestel heeft ontvangen van andere leden.

    Intercity
    Reacties: 13

    16 februari 2018, 10:12

    De huishoudbeurs gaat volgens mij pas om 11:00 open. Waarom kan NS tijdens de ochtendspits niet gewoon op Duivendrecht stoppen. Ik vermoed dat er tussen 07:00 en 09:00 erg weinig bezoekers voor de huishoudbeurs in deze treinen zullen zitten. Ik denk dat ik volgend week maar een weekje met de auto moet gaan :(
  • Tamzin

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Tamzin heeft ontvangen van andere leden.

    Koploper***
    Reacties: 6346
    Verkenner

    Verkenner

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    16 februari 2018, 10:17

    Dat had gekund maar NS wilde de hele dag dezelfde dienstregeling rijden omdat dat duidelijker zou zijn voor de reiziger.
  • Arjan1 Auteur

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Arjan1 heeft ontvangen van andere leden.

    Reisadviseur**
    Reacties: 134

    16 februari 2018, 10:27

    Tamzin schreef:

    Dat had gekund maar NS wilde de hele dag dezelfde dienstregeling rijden omdat dat duidelijker zou zijn voor de reiziger.



    Ok logische reden, maar de vorig keer 8-11 januari was de dienstregeling alleen aangepast (lees RAI ingeruild voor Duivendrecht) tussen 10.00-12.30 en 16.30 -19.00 uur. Blijkbaar niet goed bevallen?
  • Arjan1 Auteur

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Arjan1 heeft ontvangen van andere leden.

    Reisadviseur**
    Reacties: 134

    16 februari 2018, 10:34

    Sycorax schreef:

    Inmiddels is mijn voorgestelde oplossing in reactie #25 zo te zien voor bijna een kwart overgenomen: alleen de ICs vanaf Schiphol naar Enschede stoppen op zowel RAI als Duivendrecht, dus 1x per uur in 1 richting, alleen op ma t/m vr, en niet in de middaguren (?). Kan de rest van het voorstel niet ook overgenomen worden?



    Dat verbaasd mij ook. Waarom wel voor de 1600 serie (Schiphol Enschede) en niet voor de 11600 serie (Schiphol-Amersfoort Schothorst). Dat zou geen verschil uit moeten maken?
  • Tamzin

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Tamzin heeft ontvangen van andere leden.

    Koploper***
    Reacties: 6346
    Verkenner

    Verkenner

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    16 februari 2018, 10:55

    Omdat de paden voor het goederenvervoer vaak maar af en toe worden gepland. Dat kan betekenen dat er bij de ene trein wel een probleem is en bij de andere niet.

    Verder was het natuurlijk beter geweest pas na 9.30 op RAI te stoppen en voor die tijd de normale dienstregeling te rijden aangezien de huishoudbeurs pas om 11.00.uur open gaat.
  • Sycorax

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Sycorax heeft ontvangen van andere leden.

    Reisadviseur**
    Reacties: 90

    16 februari 2018, 11:12

    Als de 11600 op dezelfde manier wordt gepland als de 1600 (dus met stops te RAI en Duivendrecht), dan verandert er ten oosten van Duivendrecht niks aan de dienstregeling. Hierdoor kan er geen conflict met een goederentrein zijn, anders zou dat in de normale dienstregeling ook het geval zijn.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)