Home

Beantwoord: Week 42: van Zaandam naar Tilburg

• Chris A.J. van Koppen Auteur

Je kunt hier zien hoeveel waardering Chris A.J. van Koppen heeft ontvangen van andere leden.

Op het juiste spoor
    Reacties: 2

12 oktober 2017, 21:28

Ik reis dagelijks van Zaandam naar Tilburg, en terug. Volgende week levert dat via de reguliere route langs Den Bosch een langere reistijd en een busrit op. Is de Intercity Direct die week toeslagvrij zodat ik zonder extra kosten met veel minder vertraging via Breda kan reizen?
    Gemarkeerd als antwoord: Richaaaard op 12 oktober 2017, 22:00

Hoi Chris,

Volgens de reisplanner is de IC Direct volgende week niet toeslagvrij.

Overigens zie ik dat de reis van Zaandam naar Tilburg met de IC direct 1:46 duurt. En met de bus: 1:52

Reisadvies met de IC Direct: https://goo.gl/R6jLmX

Reisadvies met de vervangende bus: https://goo.gl/cYyUin

Bekijk origineel
  • Richaaaard Antwoord

Je kunt hier zien hoeveel waardering Richaaaard heeft ontvangen van andere leden.

Intercity
    Reacties: 124

12 oktober 2017, 22:00

Hoi Chris,

Volgens de reisplanner is de IC Direct volgende week niet toeslagvrij.

Overigens zie ik dat de reis van Zaandam naar Tilburg met de IC direct 1:46 duurt. En met de bus: 1:52

Reisadvies met de IC Direct: https://goo.gl/R6jLmX

Reisadvies met de vervangende bus: https://goo.gl/cYyUin

1 Bijlage

Ik leef van de samenreiskorting ;P

Je kunt hier zien hoeveel waardering Chris A.J. van Koppen heeft ontvangen van andere leden.

Op het juiste spoor

12 oktober 2017, 22:14

In de bus kan ik niet werken, in de trein wel. Intercity Direct bij dit soort ontregelingen niet toeslagvrij is dus weinig klantvriendelijk.
  • Richaaaard

Je kunt hier zien hoeveel waardering Richaaaard heeft ontvangen van andere leden.

Intercity
    Reacties: 124

12 oktober 2017, 22:17

Chris A.J. van Koppen schreef:

In de bus kan ik niet werken, in de trein wel. Intercity Direct bij dit soort ontregelingen niet toeslagvrij is dus weinig klantvriendelijk.

IC direct is volgens mij alleen toeslagvrij wanneer er aanbevolen wordt om er gebruik van te maken. En wanneer er werkzaamheden zijn op trajecten die er direct mee te maken hebben zoals Amsterdam Rotterdam op het normale spoor.
    Ik leef van de samenreiskorting ;P

Op het juiste spoor

13 oktober 2017, 08:54

Het is niet waar (bij incidentele ontregelingen tussen Amsterdam en Eindhoven wordt Intercity Direct vaak wel toeslagvrij gemaakt) en als het waar zou zijn blijft het klantonvriendelijk en dus dom. NS wekt zo de indruk ontregelingen ook te gebruiken als verdienmodel.
  • Arnold NSArnold NS
    Moderator
    Reacties: 452

13 oktober 2017, 13:57

Hallo Chris A.J. van Koppen en welkom op het NS Forum!

Ik begrijp dat het een ongemak voor jou en vele anderen is. Ik denk dat je wel begrijpt dat een investering in een beter spoor natuurlijk niet ingezet wordt als een manier om meer geld te verdienen aan de ontregelingen die daarbij ontstaan. De Intercity Direct is soms inderdaad toeslagvrij. Dit is bijvoorbeeld het geval als een Intercitytraject tussen Rotterdam en Schiphol Airport (niet HSL logischerwijs) met een storing te kampen heeft of hier werkzaamheden zijn. Omdat daar hier geen sprake van is, is er gekozen voor een andere wijze van alternatief vervoer (bus). Het klopt dus wat Richaaaard aangeeft. Feit blijft natuurlijk wel dat dit vervelend voor jou (en anderen) is.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)