beantwoord

ns reisplanner laat bus niet zien

  • 9 January 2024
  • 8 reacties
  • 262 Bekeken

Hallo, sinds gister avond kan ik vanaf de bushaltes in mijn dorp geen reis meer plannen in de NS app. Als ik een bushalte invoer en dan de eindhalte zegt de app dat er geen mogelijke reis opties zijn. Dit klopt niet, want de bussen gaan wel. En bijvoorbeeld 9292 laat wel de reizen zien. Ik heb trouwens gewoon alle opties van OV aanstaan dus daar ligt het niet aan.

icon

Beste antwoord door Daniel 9 January 2024, 12:19

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Riva van der Voet,

Als ik het op dit moment probeer krijg ik gewoon bushaltes te zien en kan ik ook een reis plannen.
Mocht het bij jou nog niet werken, heb je een concreet voorbeeld van een reis die je niet kunt plannen?

Reputatie 7
Badge +2

De laatste tijd heeft Arriva problemen gehad met aanleveren van actuele data aan de apps en reisplanners. Gezien TS naar Leiden Centraal wilde reizen zal dat probleem ook in haar geval de oorzaak zijn.

Hoi Riva van der Voet,

Als ik het op dit moment probeer krijg ik gewoon bushaltes te zien en kan ik ook een reis plannen.
Mocht het bij jou nog niet werken, heb je een concreet voorbeeld van een reis die je niet kunt plannen?

Ik probeer een reis te plannen vanaf de bushalte bruggestraat oude wetering naar Leiden centraal, het lukt mij nog steeds niet.

Badge +3

In de app lukt het mij ook met geen mogelijkheid van (bushalte of huisnummer op) Bruggestraat Oude Wetering naar Leiden Centraal.

Via de website planner geen enkel probleem, al plant die naar Bushalte Leiden Centraal Westzijde en niet naar het treinstation, en zie ik ook andere tijden en prijzen dan jouw screenshot.

In de app plannen naar die bushalte ook geen resultaten.

Reputatie 7
Badge +3

Via de website planner geen enkel probleem, al plant die naar Bushalte Leiden Centraal Westzijde en niet naar het treinstation, en zie ik ook andere tijden en prijzen dan jouw screenshot.

 

Bushalte Leiden Centraal Westzijde is de achterzijde / LUMC zijde van het station en dat is voor bus 56 1 halte eerder dan tot aan het busstation aan de voorzijde, scheelt ook weer een minuut en net iets minder lopen naar de ingang van het station. 

Ik zie in jouw screenshot van de website de datum 2 januari. Zelf lukt het me een reisadvies te vinden t/m 6 januari. Vanaf 7 januari krijg ik alleen maar “Geen advies gevonden". Dat geldt trouwens ook voor andere buslijnen hier in de regio. Ook wanneer ik vanaf mijn huis naar Leiden Centraal en kies voor bus / geen trein, dan krijg ik geen advies sinds 7 januari.

 

Een dag eerder op de 6e nog geen enkel probleem, dan geeft de reisplanner netjes een bus die stopt recht voor mijn oude appartementje.

 

Reputatie 7
Badge +3

Issue lijkt verholpen nu. Bussen worden weer getoond.

@Riva van der Voet 

 

Badge +3

Gremlins dus, en is het echt maar 120 meter van je huidige adres naar de Anne Frankweg? 🤣

Reputatie 7
Badge +3

De problemen waar Daniel het over had zullen voorbij zin en de bussen worden weer getoond. Maar het is toch knap verwarrend als je ineens geen bussen meer ziet in de reisplanner. Zelf plan ik liever in 9292 voor een busreis.

Ja, ik hoef niet erg ver te lopen voor de bus, kan natuulijk ook naar station De Vink lopen, is een paar minuten meer en heb ik keuze uit 4 bussen. 

Reageer