beantwoord

Reisplanner op laptop werkt niet

  • 2 October 2023
  • 12 reacties
  • 1662 Bekeken

Als ik in de reisplanner op mijn laptop beginlokatie en eindbestemming heb ingevuld en vervolgens op Plannen druk verdwijnt de beginlokatie uit het invoerveld en gebeurt er verder niets. Begrijp dit niet. Heeft altijd probleemloos gewerkt. 

icon

Beste antwoord door Robert B 2 October 2023, 21:26

Bekijk origineel

12 reacties

Goedenavond Jean Racine, welkom op de NS Community!

Wat vervelend dat de reisplanner het niet doet. Ik heb het voor je nagekeken er zijn op dit moment geen storingen bekend. Bij mij werkt de reisplanner. Wellicht helpt een andere browser of het verwijderen van de cookies.

Badge +3

Ook wel eens meegemaakt, pagina een keer hardhandig verversen (Shift+F5) of je ns.nl cookies verwijderen of een incognito venster helpt meestal wel.

Dat is 'm Robert. Dank. Had daar laatst ook al last mee toen ik via Mijn NS mijn bankrekeningnummer wilde wijzigen. Toen - na veel heen en weer bellen - was de oplossing ook : alle cookies verwijderen.  

Reputatie 4

Een vergelijkbaar probleem:
Invoeren van stations namen resulteerd steevast in een “Locatie is niet geldig”

Lijkt mij sterk dat dit met cookies te maken heeft, want dit werd in een “Incognito” browser sessie uitgevoerd.Cookies worden dan niet opgeslagen..

Ik ervaarde zojuist hetzelfde, maar door de input weg te halen en nogmaals in te typen werkte het alsnog. Werkt dat HenkK?

Reputatie 7
Badge +2

Uit ervaring weet ik dat dat werkt, maar zo hoort de website natuurlijk niet te functioneren.

Reputatie 2

Ik heb dit probleem ook al een paar weken. Een week of drie geleden (weet niet meer precies wanneer) stopte de reisplanner met functioneren in webbrowser Chrome. Na het invullen van de gewenste reis klik je op “Plannen”, en dan gebeurd er niets (of dat een van de ingevulde stations weer verdwijnt).

In webbrowser Edge werkte het nog wel. Ik probeer net weer wat in te vullen; via Edge is de reisplanner inmiddels ook overleden. 

De NS-app op de mobiele telefoon doet het nog, maar persoonlijk vind ik een computer prettiger werken.

 

Update: Cookies verwijderen uit de browser lost het voor mij op (in zowel Chrome als Edge). Ga in je browser naar de instellingen, zoek daar het scherm “Browsegegevens wissen”, en verwijder alle cookies die websites tegenwoordig bij je neerzetten. Daarna werkt het weer. 

Kennelijk vind de NS reisplanner Cookies niet lekker, dus als je er teveel hebt, weigert hij dienst.

Mijn ervaring is dat je altijd het station moet selecteren via de drop down menu. Als je dat niet doet dan krijg je soms de melding die Henk had of selecteert de planner het centrum van de stad in plaats van het station.

Badge +3

Mijn ervaring is dat je altijd het station moet selecteren via de drop down menu. Als je dat niet doet dan krijg je soms de melding die Henk had of selecteert de planner het centrum van de stad in plaats van het station.

Het drop-down menu is ook rot soms. Vind Amsterdam Zuid maar eens 😅

Reputatie 4

Mijn ervaring is dat je altijd het station moet selecteren via de drop down menu. Als je dat niet doet dan krijg je soms de melding die Henk had of selecteert de planner het centrum van de stad in plaats van het station.

De drop down menu’s werken niet goed, probeer maar eens een tijd te selecteren. Voor dat je het weet is je drop down menu verdwenen. 

Met Chrome werkt het bij mij ook na cookies verwijderen niet. Met Edge werkt het wel.

Wat werkt er precies niet bij jou, Marco0001?

Reageer