beantwoord

slecht werkende NS app op telefoon

  • 4 December 2023
  • 8 reacties
  • 273 Bekeken

Al een tijd werkt de NS app niet goed. Er moet heel lang nagedacht wordt of ik krijg meteen een melding dat de app niet reageert en moet ik afsluiten. Soms lukt het één reis op te vragen, maar als ik dan alsnog een van/naar station wil wijzigen, kan dat niet meer. Want dan loopt ie vast. Ik heb de app al een keer gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb een android (versie 13) op een fairphone3 en ben echt afhankelijk van treinreizen en daarmee van de app. Soms kan ik het omzeilen door op de telefoon naar de website te gaan, maar soms schakelt die dan direct door naar de app en daar krijg ik dan meteen de cirkel zandlopen of melding dat de app niet reageert.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 5 December 2023, 10:16

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik heb dit ook sinds enige tijd, maar sporadisch en niet zo regelmatig als jij omschrijft. Naast dat de hele app niet reageert, komt het ook voor dat hij zegt dat er geen reisadviezen beschikbaar zijn, terwijl die er na verversen dsn toch echt wel blijken te zijn.

Helaas herken ik dit ook sinds enige weken. De app werkt langzaam, laat vaak geen station informatie zien en moet elke keer opnieuw gesloten en geopend worden als je een station wijzigd in je reisplanneranders toont hij alleen de info van het eerste station. 

Reputatie 6
Badge +2

Hey Hannekejns en welkom op de NS Community! 

Ik zie dat je niet de enige bent met dit probleem. Ik wil jullie vragen om dit probleem ook even via de app te melden bij de app support (‘Meer’ > ‘Hulp’ > ‘NS-app’). Ik zal jullie meldingen ook doorgeven. Wellicht is het nog een oplossing om de cache van de app te verwijderen. Hopelijk maakt dit het weer wat sneller en voorkomt het foutmeldingen.

Dankjewel Lorena, ik heb cache verwijderd (hopelijk doet dat al iets) en ik heb de melding gedaan met verwijzing naar de community.

 

Groet,

Hanneke

Waarom geeft mijn NS app op de telefoon andere tijden dan de NS app op de IPad! Zeer ongunstige tijden met lange overstap op de telefoon. 

 

Badge +3

Hebt u in de app op uw telefoon bij Reisopties wellicht extra overstaptijd ingesteld?

Badge +3

Hebt u in de app op uw telefoon bij Reisopties wellicht extra overstaptijd ingesteld?

Dat moet haast wel, want via de app (Android) krijg ik gewoon het kortere advies. Als er in de app bij de knop Reisopties een blauw rondje staat zal het daar aan liggen.

Bedankt voor de reacties👍🏼 Dat stond inderdaad op 10 minuten. Opgelost!

Reageer