beantwoord

Waarom is de "IC" Roosendaal-Breda niet gewoon een Sprinterdienst?

  • 9 May 2024
  • 8 reacties
  • 219 Bekeken

Reputatie 3

In principe is het geen Sprinter want er zijn geen stations in de dienst waar niet wordt gestopt met een Intercity, maar het is toch gek.

 

Bovendien wordt de dienst gereden met een sprinter en is het in de 'normale' dienstregeling ook gewoon een Sprinterdienst ipv een IC-dienst, het enige verschil is dat ie nu 2x per uur als Roosendaal - Breda ipv 1x per uur Vlissingen - Breda en Roosendaal - Breda.

 

Ik weet het, het maakt niet uit wat de dienst wordt genoemd, zolang ie maar rijdt is het goed. Maar ik raak er toch een beetje geirriteerd van 🙈.

icon

Beste antwoord door Edwin 9 May 2024, 20:27

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5

........Ik weet het, het maakt niet......

Helemaal met je eens, maakt allemaal niets uit hoe een trein nou heet.

Zolang deze maar rijdt, en liefst tot op de seconde op tijd.

Ik zal je suggestie doorzetten om het naampje te veranderen, maar gelukkig zie je in dat het weinig uitmaakt. Ik snap het enigszins wel.

Reputatie 7
Badge

Het is nu, met de werkzaamheden bij Tilburg, een sprinter. Zo gauw als men bij Tilburg klaar is, gaat die trein weer ‘gewoon’ door als Intercity richting Zwolle.

Reputatie 4

In principe is het geen Sprinter want er zijn geen stations in de dienst waar niet wordt gestopt met een Intercity, maar het is toch gek.

 

Bovendien wordt de dienst gereden met een sprinter en is het in de 'normale' dienstregeling ook gewoon een Sprinterdienst ipv een IC-dienst, het enige verschil is dat ie nu 2x per uur als Roosendaal - Breda ipv 1x per uur Vlissingen - Breda en Roosendaal - Breda.

 

Ik weet het, het maakt niet uit wat de dienst wordt genoemd, zolang ie maar rijdt is het goed. Maar ik raak er toch een beetje geirriteerd van 🙈.

Een warrig verhaal. Roosendaal-Breda is altijd een IC verbinding geweest als onderdeel van Roosendaal-Zwolle, er liggen naast Etten-Leur geen andere stations tussen dus is er maar één tussenstop. En rijdt altijd 2 maal per uur. Vlissingen-Breda is al jaren geleden en is dus al jaren Vlissingen-Amsterdam. Sprinters gaan vanuit Roosendaal naar Dordrecht en 1 maal per uur naar Vlissingen. Niet naar Breda dus.

Reputatie 5

Een warrig verhaal...........Niet naar Breda dus.

Beetje warrig antwoord, Deze periode wel naar Breda, ivm de werkzaamheden bij Tilburg.

Reputatie 6
Badge +1

Overigens reed deze “IC” alleen gisteren. Verder is/was het tijdens de werkzaamheden 1x per uur een sprinter Vlissingen - Breda en 1x per uur een sprinter Roosendaal - Breda. 

Reputatie 3

Overigens reed deze “IC” alleen gisteren. Verder is/was het tijdens de werkzaamheden 1x per uur een sprinter Vlissingen - Breda en 1x per uur een sprinter Roosendaal - Breda. 

Nee Nee, ook 's Weekends, want dan rijden er geen sprinters op het Zeeuwse Spoor ;)

 

Een warrig verhaal. Roosendaal-Breda is altijd een IC verbinding geweest als onderdeel van Roosendaal-Zwolle, er liggen naast Etten-Leur geen andere stations tussen dus is er maar één tussenstop. En rijdt altijd 2 maal per uur. Vlissingen-Breda is al jaren geleden en is dus al jaren Vlissingen-Amsterdam. Sprinters gaan vanuit Roosendaal naar Dordrecht en 1 maal per uur naar Vlissingen. Niet naar Breda dus.

Neen, er zijn nu werkzaamheden dus er is een sprinter Vlissingen - Breda die 1x per uur rijdt en een sprinter Roosendaal - Breda die 1x per uur rijdt. 'S Weekends is het opeens een "IC" Roosendaal - Breda die 2x per uur rijdt. (Die overigens gewoon met sprinter materiaal rijdt 😊)

 

Ach joh, Maandag is het allemaal weer normaal (tot zo ver het normaal kan gaan bij ns)

Maandag na 23:00 om precies te zijn, maandag overdag rijdt men nog wel de aangepaste dienstregeling met sprinters naar Roosendaal/Vlissingen.

Reageer