beantwoord

Wat betekent een witte kruis op bestrating van spoorwegovergang?


Let op ik bedoel niet het andreaskruis.
 

 

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 4 May 2024, 10:23

Bekijk origineel

43 reacties

https://www.wegenwiki.nl/Kruismarkering#:~:text=Op%20kruispuntvlakken%20wordt%20soms%20kruismarkering,verkeersregel%20niet%20van%20toepassing%20is.

Reputatie 5

Waar is deze overgang? En waarom staat dat bord ‘STILLERE TREINEN’ onder het stopbord? Nooit gezien.

Reputatie 2

Waar is deze overgang? En waarom staat dat bord ‘STILLERE TREINEN’ onder het stopbord? Nooit gezien.

Ik heb hem even door Google lens gegooid. De foto komt https://www.nicospilt.com/index_overwegen.htm vandaan, is uit 2007 in Barneveld Noord. In de toelichting staat dat het bordje slaat op de Protos trein

Reputatie 7
Badge +3

Als je dit soort kruizen ziet, betekent dat je daar niet mag staan. Je ziet ze ook op bruggen.

En waarom midden op een spoorwegovergang ?

gaat iemand daar z’n auto parkeren on aan gort te laten rijden door een trein? Mr bean misschien??

en waarom niet op elke spoorweg overgang dan??

Reputatie 7
Badge

Als je dit soort kruizen ziet, betekent dat je daar niet mag staan. Je ziet ze ook op bruggen.

Zoals de wegenwiki ook aangeeft is dat uiteraard puur ter herinnering daarvan en geldt dat ook als er geen kruis staat overigens.

Reputatie 7
Badge

En waarom midden op een spoorwegovergang ?

gaat iemand daar z’n auto parkeren on aan gort te laten rijden door een trein? Mr bean misschien??

en waarom niet op elke spoorweg overgang dan??

Volgens mij doen ze dit vaak op plekken waar vaak file staat omdat mensen dan relatief vaak de neiging hebben blind achter de bumper van hun voorganger aan te rijden en dus ook midden op een kruising stil te gaan staan.

Reputatie 4

Let op ik bedoel niet het andreaskruis.
 

 

Als je een foto "leent" van een ander moet je toestemming hebben voor gebruik elders ivm het copyright, heb je dat @jacob69 ?

Reputatie 7
Badge +1

Let op ik bedoel niet het andreaskruis.
 

 

Als je een foto "leent" van een ander moet je toestemming hebben voor gebruik elders ivm het copyright, heb je dat @jacob69 ?

 

Wat een ongelooflijk zielige opmerking is dit. Echt beneden alle peil.

Inderdaad, heb nog nooit gehoord dat je geen foto dat openbaar op internet staat niet mag gebruiken. Wil met dit zelden toch niet dan is kopieren meestal geblokkeerd.
Bovendien is er ergens product replacement te zien ofzo? reclame? Is een stopbord tegenwoordig een merk? (en dus reclame)

 

Maar don’t feed de trol, laat ik maar zeggen, bovendien vraagt Re.tep vast wel altijd netjes toestemming aan de maker bij een foto, tekst, YouTube filmpje of muziekje. (not)

Het ging trouwens om deze overweg (deze foto heb ik zelf gemaakt dus alle auteurrecht) in diepenveen Sallandsweg.

Wat een zielige en rare overgang overgang, hadden ze niet een apart paadje kunnen maken voor de fietsers en voetgangers?

 

Wat is het dfoel van dat paadje links, een paadje waar je over kant maar toch niet mag lopen of fietsen?? erg duidelijk….

PS. hoe plaats ik hier een foto? het lijkt mij toch wat onnozel om het eerst op de PC op te moeten slaan alvorens ik het kan invoegen?

 

 



 

 

 

Inderdaad, heb nog nooit gehoord dat je geen foto dat openbaar op internet staat niet mag gebruiken.

Serieus, je hebt werkelijk nog nooit van auteursrecht gehoord?

  

Wat een ongelooflijk zielige opmerking is dit. Echt beneden alle peil.

Wat een enorm ongepast en misplaatste opmerking. Wetgeving is niet van toepassing voor jou wil je zeggen? Als je niet eens bent met de regels ben je vrij om je internet af te sluiten maar ga geen andere mensen afzeiken die op de regels wijzen. Behandel je medemens met respect.

Reputatie 7
Badge

Wat is het dfoel van dat paadje links, een paadje waar je over kant maar toch niet mag lopen of fietsen?? erg duidelijk….

Hoezo zou je er niet mogen lopen of fietsen? Dat kruis is dus uitsluitend een herinnering dat je er niet stil mag staan.

Reputatie 4

Inderdaad, heb nog nooit gehoord dat je geen foto dat openbaar op internet staat niet mag gebruiken........ 

......bovendien vraagt Re.tep vast wel altijd netjes toestemming aan de maker bij een foto, tekst, YouTube filmpje of muziekje. (not)......

Op foto's berust gewoon copyright. Als je zulk soort foto's zonder toestemming gebruikt kan de forumbeheerder flink in de problemen gekomen.

Verder kan de plaatser door de fotoeigenaar gesommeerd worden de foto te verwijderen en/of een gepaste vergoeding betalen.

Een paar jaar geleden kwam een Brandweerforum in grote problemen, toen ze bij de rechter konden verschijnen...…

En @jacob69 waarom mij vals beschuldigen waarom ik het copyright schend, wat is je bron daarvoor....?

 

Inderdaad, heb nog nooit gehoord dat je geen foto dat openbaar op internet staat niet mag gebruiken.

Serieus, je hebt werkelijk nog nooit van auteursrecht gehoord?

  

Wat een ongelooflijk zielige opmerking is dit. Echt beneden alle peil.

Wat een enorm ongepast en misplaatste opmerking. Wetgeving is niet van toepassing voor jou wil je zeggen? Als je niet eens bent met de regels ben je vrij om je internet af te sluiten maar ga geen andere mensen afzeiken die op de regels wijzen. Behandel je medemens met respect.

 

Als men niet wil dat een foto gebruikt wordt moet men die maar niet openbaar op internet plaatsen, of volstouwen met DRM net als Netflix, eh netniks wat ook niet werkt want dat wordt gekraakt of mensen maken een schermopname. Mag zeker ook geen linkjes plaatsen naar video’s van de familie bellinga of andere vloggers. Nee de privacy zou maar eens geschonden worden van die arme kinderen.

Denk dat de opmerking van henkpeetersen trouwens helemaal niet over het auteursrecht anssich gaat maar om het onodig azijnpissen/trollen. Dat vind ik volkommen terecht want daar wordt een forum niet gezelliger op.
Straks wordt ik er ook nog op gewezen dat ik mensen niet met u had aangesproken.

Het forum wordt inderdaad niet gezelliger als mensen niet gewoon in staat zijn om sorry te zeggen als ze op een fout gewezen worden. Volgens mij ontstaan heel veel discussies op internetfora doordat iemand geen fout wil toegeven en in plaats daarvan degene die op de fout wees maar aan gaat vallen.

Reputatie 7
Badge +1

 

Inderdaad, heb nog nooit gehoord dat je geen foto dat openbaar op internet staat niet mag gebruiken.

Serieus, je hebt werkelijk nog nooit van auteursrecht gehoord?

  

Wat een ongelooflijk zielige opmerking is dit. Echt beneden alle peil.

Wat een enorm ongepast en misplaatste opmerking. Wetgeving is niet van toepassing voor jou wil je zeggen? Als je niet eens bent met de regels ben je vrij om je internet af te sluiten maar ga geen andere mensen afzeiken die op de regels wijzen. Behandel je medemens met respect.

 

Als men niet wil dat een foto gebruikt wordt moet men die maar niet openbaar op internet plaatsen, of volstouwen met DRM net als Netflix, eh netniks wat ook niet werkt want dat wordt gekraakt of mensen maken een schermopname. Mag zeker ook geen linkjes plaatsen naar video’s van de familie bellinga of andere vloggers. Nee de privacy zou maar eens geschonden worden van die arme kinderen.

Denk dat de opmerking van henkpeetersen trouwens helemaal niet over het auteursrecht anssich gaat maar om het onodig azijnpissen/trollen. Dat vind ik volkommen terecht want daar wordt een forum niet gezelliger op.
Straks wordt ik er ook nog op gewezen dat ik mensen niet met u had aangesproken.

Dat dus inderdaad Jacob69

Reputatie 2

Reactie op de eerste foto, kruis is waarschijnlijk aangebracht omdat het na de overgang wat smaller lijkt te worden, wat je dan niet wilt is dat mensen op de overgang op elkaar gaan staan wachten. Vooral met groot verkeer heb je hier kans op.

Badge +3

Van de eigenaar van de site met die foto (Nico Split):

Vrije toegang

Deze site is gratis en onbeperkt te bekijken. Er is geen enkele bescherming ingebouwd tegen het kopiëren van foto's en teksten. Maar dat betekent niet dat foto's en teksten zomaar gebruikt mogen worden op andere sites. Ik doe daar nooit moeilijk over, maar het moet natuurlijk wel even gevraagd worden.

Stuur Nico dus even een berichtje dat je zijn foto hier geplaatst hebt en het is in orde, ook al had je het eigenlijk eerst moeten vragen.

Overigens, als je een link naar een (vrij te bekijken) foto plaatst wordt de foto zelf vaak ook (soms verkleind) getoond, dus wat is het probleem?

Daarnaast mag je wel embedden. In dat geval blijft namelijk de content op de oorspronkelijke site staan en zorg je alleen door de embedcode dat het ook zichtbaar is op een andere website. Er is dan geen sprake van een verveelvoudiging (kopie) en volgens het Hof van Justitie ook niet van een nieuwe openbaarmaking.

De foto zelf is wel grappig, wacht tot het rode licht gedoofd is terwijl er geen rode lichten zijn… 🤣

Reputatie 2

https://www.charlotteslaw.nl/auteursrecht-smoesjes-internet/

 

De foto zelf is wel grappig, wacht tot het rode licht gedoofd is terwijl er geen rode lichten zijn… 🤣


en er kan nog een trein aankomen, volgens mij heb ik nog nooit meegemaakt dat er 2 treinen achter elkaar komen en al helemaal niet dat de bomen tussentijds weer open gingen.

Reputatie 2

Je zou bijna denken dat de foto nep is, zoveel fouten en de overgang naar de straat er achter is wel bijzonder te noemen.

en er kan nog een trein aankomen, volgens mij heb ik nog nooit meegemaakt dat er 2 treinen achter elkaar komen en al helemaal niet dat de bomen tussentijds weer open gingen.

Op enkelspoor is die kans inderdaad redelijk klein, tenzij er vlak na de kruising wissels liggen, dan zou het kunnen. Op dubbelspoor kan het wel voorkomen dat slagbomen half openen om vervolgens zonder waarschuwing direct weer sluiten voor een tweede trein.

Op dubbelspoor ook nog nooit meegemaakt volgens mij?

 

Is dit niet veranderd en is het een oud bord dat niet is aangepast aan de huidige tijd?

Badge +3

en er kan nog een trein aankomen, volgens mij heb ik nog nooit meegemaakt dat er 2 treinen achter elkaar komen en al helemaal niet dat de bomen tussentijds weer open gingen.

Bij dubbelspoor gebeurt het regelmatig dat bomen open gaan maar de lampen blijven knipperen als er nog een trein komt. De bomen gaan dan weer naar beneden zodra die volgende trein op een bepaalde afstand van de overweg is.

Ooit wel eens meegemaakt dat er drie treinen kwamen (de tweede was een lange en trage goederentrein), waarbij de bomen tussen die treinen gewoon open gingen, maar de lichten bleven knipperen. Dat verwacht je inderdaad niet, maar het kán dus wel.

Op de genoemde site van Nico Split staat het ook 

Maar goed, de foto is bij een overweg met enkelspoor, en daar hoef je niet nog een trein te verwachten. Die overweg (Barneveld) is volgens mij nooit dubbelsporig geweest.

Reageer