Klacht indienen

  • 24 April 2024
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

Wat een gedoe om een klacht in te dienen bij de NS (dus maar hier). Het gaat om het volgende:

Morgen gaan we op excursie met leerlingen. Daarvoor heb ik tickets (jongerendagkaarten) gekocht, 10 met de juiste datum en 8 met de verkeerde datum. Dit is laat in de middag gebeurd, de tickets kan ik dus opnieuw bestellen (NS is héél erg star en heeft geen begrip voor de situatie). Vervolgens krijg ik de nieuwe tickets toegestuurd en print ze uit. Zes van de zeven tickets (1 leerling gaat morgen niet meer mee), komen uit het apparaat, 1 ticket heeft geen data en geeft error. Wéér bellen met de NS (rustig het gehele keuze-menu doorlopen, duurt ook lang). Het probleem kan niet opgelost worden, want bij de volgende mail (bij de vorige mail heb ik ook diverse printers binnen school geprobeerd) is er wéér hetzelfde probleem. Ondertussen raak ik aan de kook en vraag naar een leidinggevende, dit mag de medewerker niet doen. Wat een verschrikkelijk bedrijf ..... om te huilen.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Linda25,

Frustrerend zeg, dat het zo moeilijk moet gaan. Is het zevende ticket wel in het PDF-document te zien? Ik weet niet met welk programma je het document opent, maar je zou eens kunnen proberen deze met Chrome te openen i.p.v. de “officiële” Adobe Reader. Mijn ervaring is dat Chrome vaak beter overweg kan met “corrupte” PDF-bestanden.

Overigens is dit geen officieel kanaal om een klacht in te dienen (al lucht het vaak natuurlijk wel op 🙂). Een klacht indienen kan via - jawel - de klanteNService. Mocht deze niet naar tevredenheid worden afgehandeld, kun je ervoor kiezen de klacht in te dienen bij het Klachtenloket Openbaar Vervoer.

Reputatie 7
Badge

Specifiek moet een klacht indienen volgens de klachtenprocedure via X, Facebook, de chatfunctie op ns.nl, telefonisch via 030 – 751 51 55 of per post naar NS Klantenservice, Postbus 2372, 3500 GJ, Utrecht.

Reputatie 7
Badge +3

Dat NS star is, heeft o.a. te maken met kans op fraude. Wanneer de tickets gedownload zijn dan heb je geldige tickets die niet meer ongeldig gemaakt kunnen worden. Er zou dan op 2 dagen voor de prijs van 1 kaartje gereisd kunnen worden. Het is vervelend dat het voor 8 tickets mis is gegaan, maar het had verkomen kunnen worden als voor betaling de gegevens gecontroleerd waren. Daarbij geven de (aangevinkte) voorwaarden aan dat na betaling tickets niet meer gewijzigd kunnen worden en er geen restitutie plaats vindt.

Reageer