beantwoord

Door vertraging IC direct gemist

  • 22 September 2023
  • 6 reacties
  • 294 Bekeken

Ha,

Doordat mijn vorige trein vertraging opliep heb ik de mijn overstap naar de IC direct gemist. 

Omdat het nu sneller is om de eerstvolgende normale intercity te pakken, neem ik niet meer de IC direct. 

Maar ik had voordat ik vertraging op liep natuurlijk wel al netjes de toeslag voor de IC direct betaald. 

Is het mogelijk om het geld daarvan terug te vragen? En hoe?

 

Grt,

Niels 

icon

Beste antwoord door Tomas NS 22 September 2023, 20:12

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi NielsG. en welkom bij onze Community.

Ik adviseer je om hiervoor contact op te nemen met de klantenservice via chat, social media of telefoon.

Reputatie 3

Is het niet zo dat de toeslag geannuleerd wordt na het opnieuw presenteren van de ov-chipkaart aan de toeslagpaal?

Reputatie 7
Badge

Jawel maar voor de meeste mensen is dat te laat als ze een reactie hier lezen helaas.

Reputatie 5

Als je door een vertraging de overstap op de IC Direct hebt gemist, zul je in (vrijwel) alle gevallen voldoende vertraging hebben opgelopen om gebruik te maken van de GTbV-regeling

Je hebt vanaf 15 minuten vertraging recht op een vergoeding. Het maakt niet uit of je de vertraging op de HSL zelf hebt opgelopen, als de HSL onderdeel uitmaakt van de reis is dat voldoende.

Je krijgt dan de volledige toeslag terug. Verder krijg je afhankelijk van de duur van de vertraging en je ticket 25-100% van je ticketprijs of een deel van je abonnementskosten terug. 

Badge +3

Die regeling Geld terug bij vertraging bij de Intercity direct en Intercity Den Haag – Eindhoven (HSL) geldt volgens de voorwaarden tot juni 2023. Als de regeling verlengd is, dan moet dit worden aangepast. En het lijkt me dan ook raadzaam dat een medewerker even een herinnering in zijn agenda plaatst bij de nieuwe datum, om de voorwaarden dan opnieuw te kunnen updaten of de website aan te passen, want dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt.

Reputatie 5

Als de regeling verlengd is

'Als' kun je weglaten, want de regeling is gewoon weer verlengd. De website zelf geeft wat dat betreft nog steeds de juiste informatie. Het zou correct zijn om een nieuwe datum ook in de voorwaarden te zetten, maar in de praktijk zal dat geen verschil maken. Niemand zal klagen over bevoordeeld worden t.o.v. voorwaarden (die überhaupt al door geen hond gelezen worden).

Claims van juli, augustus en september voor reizen met de HSL zijn of worden gewoon op dezelfde manier beoordeeld als ervoor. Dus 15 minuten vertraging op een reis waar de HSL inzit staat nog steeds gelijk aan 30 minuten vertraging van een reis zonder HSL (en 30 = 60).

Reageer