mag ik een stoel meenemen in de trein? 44,82,54 dimensies. Niet in de spits.

  • 19 March 2024
  • 9 reacties
  • 265 Bekeken

mag ik een stoel meenemen in de trein als handbagage? 44,82.54. Just in case.


9 reacties

Zie titel. Ik ga doordeweeks, niet in de spits. Wellicht staat vraag niet  op juiste plek, ik vraag uw consideratie.

Reputatie 6
Badge +1

Volgens artikel 5.5 van de algemene voorwaarden:

NS kan u de toegang tot de trein weigeren of u verplichten de trein te verlaten als NS van oordeel is dat uw Hand- bagage, of het gebruik daarvan, hinder veroorzaakt of zal veroorzaken. NS mag dit in ieder geval doen als de hoogte, breedte of diepte van uw Handbagage meer dan 85 centimeter bedraagt.

 

Met een hoogte van 82 centimeter val je dus net binnen de maximale afmetingen, maar een conducteur kan je altijd de toegang ontzeggen als de stoel toch hinderlijk of gevaarlijk staat. 

Reputatie 7
Badge +4

De conducteur zal kijken naar de veiligheid voor andere passagiers en is daar ook verantwoordelijk voor. U heeft zijn instructies op te volgen. Als u op rustige tijden reist en de veiligheid niet in gevaar brengt naar zijn oordeel, zal het wat meevallen denk ik.

Reputatie 7
Badge +3

Wel handig, heb je altijd een eigen zitplaats.

Had ik zelf ook bedacht, grapjas.

Reputatie 6

Hoi! 

 

De stoel valt net binnen de grenzen van handbagage dus het mag mee. Echter zoals al is aangegeven, hebben wij (ik ben conducteur) het recht om je te weigeren in de trein als de veiligheid in het geding komt. Loop naar mijn collega toe als je gaat reuzen, die kan je een plek adviseren waar de kansen op weigering het kleinst zijn.

Badge +3

Maar dan wel één stoel hè? Tenzij je met meerdere personen bent 🤣

Geen idee of @Sander-VH het (oogluikend) toe zou staan in een rustige trein. Ziet er veilig genoeg uit.

Reputatie 7
Badge +3

Maar dan wel één stoel hè? Tenzij je met meerdere personen bent 🤣

Geen idee of @Sander-VH het (oogluikend) toe zou staan in een rustige trein. Ziet er veilig genoeg uit.

Veilig genoeg of niet, deze ‘bagage’ voldoet niet alleen aan de afmetingen maar staat ook nog eens op een fietsplaats.

Badge +3

Veilig genoeg of niet, deze ‘bagage’ voldoet niet alleen aan de afmetingen maar staat ook nog eens op een fietsplaats.

Het werd gedoogd (was van tevoren aan de HC gevraagd). Foto’s zijn van begin 2020 en toen was er toch bijzonder weinig in de trein te doen wegens COVID.

Reageer