Online kaartje kocht en als nog een boete

  • 15 April 2024
  • 8 reacties
  • 271 Bekeken

Ik ben onlangs in de trein gestapt van Groningen naar purmerend weidevenne, zelf was ik bijna te laat dus ben ik gehaast de trein ingestapt en daarbij vergeten in te checken. zelf bezit ik over studente week Ov. snel online een kaartje gekocht voor 30,00 leek mij wel zo netjes ook al kan ik normaal gratis reizen. 

ik word gecontroleerd door een conducteur, en vervolgens vertelt de beste meneer mij dat ik 5 minuten te laat het kaartje gekocht heb en vervolgens het kaartje niet meer geldig is. ik krijg een boete voor niet geldig vervoersbewijs. erg kneuterig lijkt mij. 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Andy Koerse,

Tja, je moet nu eenmaal een geldig vervoerbewijs hebben vóór je de trein instapt. Je zou zeker niet de eerste zijn die nog even snel een kaartje koopt als de conducteur eraan komt.
Als ik jou was zou ik contact opnemen met de klanteNService om te kijken of ze uit coulance iets voor je kunnen betekenen. Het feit dat je met je studenten-ov gratis had kunnen reizen zou daarbij kunnen helpen.

Wat je sowieso kunt doen, is de kosten van het ticket terugvragen middels de regeling Geld terug bij vergeten OV-chipkaart.

Ik ben onlangs in de trein gestapt van Groningen naar purmerend weidevenne, zelf was ik bijna te laat dus ben ik gehaast de trein ingestapt en daarbij vergeten in te checken. zelf bezit ik over studente week Ov. snel online een kaartje gekocht voor 30,00 leek mij wel zo netjes ook al kan ik normaal gratis reizen. 

ik word gecontroleerd door een conducteur, en vervolgens vertelt de beste meneer mij dat ik 5 minuten te laat het kaartje gekocht heb en vervolgens het kaartje niet meer geldig is. ik krijg een boete voor niet geldig vervoersbewijs. erg kneuterig lijkt mij. 

Een eticket pas in de trein kopen is niet toegestaan.

Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt waarom.

Badge +3

Als je SRP die dag recht gaf op vrij reizen had je die gewoon kunnen tonen zonder incheck.

Er mag dan namelijk helemaal geen boete uitgeschreven worden.

Reputatie 7
Badge +3

Als je SRP die dag recht gaf op vrij reizen had je die gewoon kunnen tonen zonder incheck.

Er mag dan namelijk helemaal geen boete uitgeschreven worden.

Ja, daarom hoop ik ook wel dat NS in dit geval coulant is. Het is een beetje raar dat als Andy Koerse geen kaartje zou hebben gekocht hij geen boete had mogen krijgen, maar nu hij dat wel gedaan heeft (zij het te laat) daarvoor gestraft wordt.

.

Ja, daarom hoop ik ook wel dat NS in dit geval coulant is. 

Coulance is de doodsteek voor controle.

Reputatie 7
Badge +3

Fijn dat je ook zo inhoudelijk ingaat op de argumenten.

Reputatie 7

Als ‘onlangs’ maandag, dinsdag, woensdag of donderdag was, dan had je sowieso geen kaartje moeten kopen. Dus ja… tijd om het geld voor dat kaartje terug te halen en de boete niet te betalen.

Boete word niet ingehouden,

reden, conducteur heeft nooit aantekeningen gemaakt op de boeren. Dus moet hij sowieso betaald worden…

Reageer