beantwoord

Toilet in de trein defect na sluitingstijd station

  • 23 April 2024
  • 1 reactie
  • 81 Bekeken

Vandaag ben ik van Rotterdam Centraal naar Den Haag Hollands Spoor gereisd met de sprinter van 00:36 vanaf Rotterdam CS (treinstel 2781). Deze trein vertrok 36 minuten na sluitingstijd van de toiletten op het station en telde slechts 4 bakken waarvan de enige aanwezige WC defect was. 
 

Gelukkig had ik een hele vriendelijke conducteur die de deur nog even wilde openen voor mij, maar hoe kan dit in hemelsnaam mogelijk zijn? 
Ten eerste waarom sluiten de toiletten op Rotterdam CS voordat de laatste reguliere (niet nachtnet) trein is vertrokken en hoe kan het dat NS op een rit van toch 45 minuten in totaal (vanaf Dordrecht) een trein inzet zonder toiletten?

Dit zou toch eigenlijk niet mogelijk moeten zijn?

icon

Beste antwoord door Re.tep 23 April 2024, 01:11

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4

.....van 00:36 vanaf Rotterdam CS (treinstel 2781). Deze trein vertrok 36 minuten na sluitingstijd van de toiletten op het station.....

Rotterdam Centraal heeft net als vele andere een nacht toilet. Deze is altijd open, als de bemenste toiletten gesloten zijn. Buiten openingstijden is er dus altijd een nachttoilet toegankelijk door middel van muntgeld (50 cent).

Een trein zonder toilet is niet handig, maar als deze gedurende de dag defect gaat is er vaak een keuze, of de trein uit dienst en de treinritten opheffen, of de trein nog even laten doorrijden tot einde dienstregeling. Gelukkig heeft uw trein wel gereden....... 

Reageer