Toiletten in lange afstandstreinen vaak onbruikbaar!

  • 26 April 2024
  • 2 reacties
  • 101 Bekeken

Reputatie 3

Een eenvoudig rekensommetje voor lange afstandstreinen en veel lange afstandsreizigers. Een normaal mens moet 1x per 4 uur naar het toilet en 1x per dag naar een groot toilet. Als er 500 personen in een trein zitten, waarvan 100 personen langer dan 2 uur als doorgaande reiziger, kun je uitrekenen dat tijdens de rit zo'n 100 personen een toilet gebruiken tijdens een treinreis van 4 uur. Dus 25 personen per uur. Dan heb je minstens 3 werkende toiletten nodig. Per keer plast een mens ca. 0,2 - 0,6 liter. Een groot toilet moet dan ook nog geschikt zijn voor ca. 150 gram vaste stof per persoon per keer. Dus reken maar uit hoe groot de biobakken moeten zijn en hoeveel rollen toiletpapier er nodig zijn tijdens zo'n treinreis. En hoeveel water er nodig is voor de doorspoeling (dit water komt ook in de biobakken!). En nu maar hopen dat er nooit meer een treinkaping komt, want dan heb je een gigantisch probleem!).

Ik heb zo het gevoel dat NS dat niet helemaal goed heeft uitgerekend !!!


2 reacties

Reputatie 2

Ik heb zo'n idee dat u zich niet helemaal goed hebt ingelezen in hoe de techniek van treintoiletten werkt waardoor uw “eenvoudig” rekensommetje niet helemaal uit komt.

Reputatie 3

Ik heb zo'n idee dat u zich niet helemaal goed hebt ingelezen in hoe de techniek van treintoiletten werkt waardoor uw “eenvoudig” rekensommetje niet helemaal uit komt.

Rekensommetje klopt op 2 punten vooral niet omdat de gemiddelde reiziger niet 2 uur lang in dezelfde trein zit zonder overstap en dat in de praktijk de gemiddelde reiziger zich niet gedraagt als een verhaaltje in een wiskundeboek. Voor vertrek eventjes je ding doen of niet een hele fles water achterover gooien als je weet dat je een lange rit te gaan hebt.

 

Ik heb lichtelijk smetvrees voor openbare toiletten en reis gemiddeld per dag 4 uur en merk vaak zat dat die toiletten in die 4 uur amper gebruikt worden.

Reageer