Weer een aanrijding en defecte liften!

  • 24 March 2024
  • 8 reacties
  • 212 Bekeken

Reputatie 3

Vanavond weer een aanrijding tussen Middelburg en Vlissingen. Van een NS trein met een Belgische auto op een overweg. Ik kwam aan om 18.57 uur met buslijn 133 aan de noordzijde van het station van Middelburg. De trein van 18.59 uur richting Roosendaal haal je dan niet. Zeker niet als je van twee liften gebruik moet maken die nu allebei defect zijn. De normale trein die je wel kan halen is die van 19.29 uur naar Roosendaal en verder richting Amsterdam, vetrekkende vanaf spoor 2 (zuidzijde). Maar die trein viel uit door de aanrijding bij Vlissingen. Gelukkig kwam er om 19.05 uur een trein vanaf Roosendaal die nu Middelburg als eindstation had. Die kon ik met veel moeite, trappen af, en trappen op, met veel bagage, wel halen.

Omdat de liften in Middelburg het heel vaak laten afweten gebruik ik weleens de trein van 19.01 uur naar Vlissingen, daar 1x uit- en inchecken en dan terug naar de richting Roosendaal. Daarmee vermijd ik in Middelburg het traplopen, Middelburg heeft geen roltrappen. Maar die mogelijkheid viel vanavond uit door de aanrijding bij Vlissingen. 

Dus als ik de trein van 19.05 uur niet gehaald had, kon ik een uur gaan wachten op de volgende mogelijkheid richting Roosendaal, nog steeds met 2x traplopen in Middelburg.

In Roosendaal miste ik uiteraard de overstap naar Breda en Tilburg. Ik had geen zin om met dit ijskoude weer 20 minuten te gaan blauwbekken op een tochtig perron in Roosendaal waar verder niets te beleven valt. Dus ben ik blijven zitten tot Rotterdam Centraal. Daar gewacht op de intercity naar Eindhoven die ging vertrekken vanaf spoor 6 om 21.14 uur. Maar: Ook de lift op spoor 6 was buiten dienst! Dus weer met de trap naar boven, dit was nu wel een roltrap.

Wat een gedoe om op een avond als vanavond van Middelburg naar Eindhoven te komen!


8 reacties

Reputatie 3

Vervelende reis.

 

U kunt de defecte liften melden bij klantenservice. Dit kan telefonisch of chat tussen 07:00 en 23:00. Ook kunt u facebook en X een bericht naar NS sturen.

 

Mocht u door trein-vertraging 30 minuten of meer op hebben gelopen dan kunt u een aanvraag doen in de regeling geldt terug bij vertraging.

Vrijwillig omreizen is geen vertraging, al begrijp ik de keuze.

Reputatie 7

Die liften op station Middelburg zijn al langere tijd (vrijwel) stuk. Ze vallen ten prooi aan vandalisme, duidelijk te zien, in dat ongure tunneltje. Laatst deed de ene het nog met enige hapering, de deur ging tergend langzaam open en bleef hangen, iemand trok de deuren verder open. Ik heb verder niet gezien of de lift naar boven ging want moest de trein halen...

Reputatie 7
Badge +3

Duur reisje als je vanwege kapotte liften en kou zover moet omreizen.

Reputatie 3

Met een vrij reisrecht op zondagavond valt dat nog mee. Maar comfortabel is anders …. !!!

Reputatie 3

Die liften op station Middelburg zijn al langere tijd (vrijwel) stuk. Ze vallen ten prooi aan vandalisme, duidelijk te zien, in dat ongure tunneltje. Laatst deed de ene het nog met enige hapering, de deur ging tergend langzaam open en bleef hangen, iemand trok de deuren verder open. Ik heb verder niet gezien of de lift naar boven ging want moest de trein halen...

Het is nog knap dat die liften het een dag overleven, het station staat nou ook niet bepaald in de meest veilige plek van Middelburg. De stadse kant is wel veilig, Dauwendaele niet zo...

Reputatie 6

Het hele verpauperde station is een prooi van vandalisme. Defecte liften dus. Vaak ingegooide ruiten. Vertrekstaten die uit een bord worden gesloopt. En ga zo maar door.

Reputatie 3

Het stations personeel is daar wegbezuinigd. En in de avond is de enige kiosk daar ook gesloten. Onwaardig voor een station dat de hoofdstad van Zeeland bedient.

Reputatie 3

Het stations personeel is daar wegbezuinigd. En in de avond is de enige kiosk daar ook gesloten. Onwaardig voor een station dat de hoofdstad van Zeeland bedient.

Niet alleen het stations personeel, dat hele station…

Maar gelukkig wordt de boel gerenoveerd in 2025 en misschien verbeterd de situatie dan wat, ik heb er een hard hoofd in...

Reageer