beantwoord

Combinatie Youth Holiday

  • 6 December 2023
  • 8 reacties
  • 126 Bekeken

Hallo allen,

 

Ik zou graag in de nabije toekomst in Belgïe rondreizen met het Youth Holidays ticket. Hiervoor moet ik natuurlijk eerst in België komen, wat ik wilde doen met de IC Brussel.

Op de website van dit specifieke ticket staat duidelijk: "De combinatie met een internationaal vervoerbewijs is niet mogelijk”, maar er staat niks wat dit precies inhoudt, of het bijvoorbeeld of dit dan ook voor de IC Brussel geldt, of alleen voor de ICEs, Thalys en Eurostar.

Aangezien de Youth Holidays geldig is tot Belgisch station (en dus niet de grens), volstaat het dan om het internationale ticket met de IC Brussel te kopen tot Noorderkempen, en dan de reis naar Antwerpen voort te zetten met de Youth Holidays ticket?

 

Alvast dank voor jullie antwoorden!

icon

Beste antwoord door rvdborgt 6 December 2023, 20:55

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Je kunt gewoon een ticket van/naar Noorderkempen kopen inderdaad.

De beperkoloog van de NMBS heeft verzonnen dat je dat niet zou mogen combineren met een aansluitend internationaal kaartje maar in de praktijk is dat amper handhaafbaar en niemand trekt er zich iets van aan.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Noorderkempen lijkt me prima, goede reis!

Wat bedoel je precies met ‘beperkoloog'?

Reputatie 7
Badge +1

Wat bedoel je precies met ‘beperkoloog'?

Dat is de persoon van dienst bij de NMBS die beperkingen verzint om het gebruik van aantrekkelijke aanbiedingen minder aantrekkelijk te maken...

Achso, dus als ik het volledig volgens het boekje zou willen doen dan moet mijn internationale ticket tot Antwerpen gaan?

Reputatie 7
Badge +1

Achso, dus als ik het volledig volgens het boekje zou willen doen dan moet mijn internationale ticket tot Antwerpen gaan?

Ja, maar dat is dus zonde van je geld.

Badge +3

Oeps, per ongeluk ‘Beste antwoord’ aangeklikt… Dat moest een 👍 Like zijn (al vind ik het een prima antwoord).

Ik zal mijn mening niet delen, maar ik heb het antwoord weer verwijderd. :)

Reageer