beantwoord

Compensatie van ns

  • 7 September 2023
  • 7 reacties
  • 347 Bekeken

Ik heb een vraagje mijn trein naar IC naar Berlijn vanuit Amsterdam van 7.10 is uitgevallen op 7-08-2023 hiervoor heb ik compensatie aan gevraagd. hier stond niet bij dat de trein geannuleerd was. Ik vraag me af of dat verschil maakt in vergoeding/compensatie als je vertraging of annuleren invult. Zo ja wil ik graag weten hoe ik dat dan moet aan vragen.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 7 September 2023, 13:56

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey Naomi15092001 en welkom op de NS Community! 

Als je via het e-mailformulier een vergoeding hebt aangevraagd, staat vertraging en uitval onder één categorie. Via deze weg wordt je doorgeleid naar het formulier voor ‘Aanvraag compensatie bij vertraging’. Dit is voor zowel vertraging en uitval. Mocht jouw verzoek uiteindelijk niet behandeld zijn zoals je zou willen, kun je ook in bezwaar gaan in een reactie. Ik moet er alleen wel zeggen dat het dan (op dit moment) een aantal maanden kan duren voordat het opnieuw in behandeling wordt genomen in verband met de drukte.

Reputatie 7
Badge

Ik dacht dat het formulier alleen bedoeld is voor vertragingen en dat je bij uitval van je trein telefonisch of met chat contact moet opnemen met NS Intermational. Als ik u was dan zou ik in ieder geval contact opnemen omtrent de huidige status van uw claim. 

Reputatie 7
Badge +1

Voor compensatie is de vertraging op de eindbestemming van belang. Of dat door vertraagde of uitgevallen treinen komt, dat doet er niet toe. de compensatie is 25% of 50%, afhankelijk van de vertraging. De nieuwe flow daarvoor is kennelijk hier:

https://www.nsinternational.com/nl/na-de-reis/geld-terug-vragen

Als je er daarentegen voor gekozen hebt om wegens een verwachte vertraging van minstens 1 uur niet te reizen, dan heb je recht op volledige terugbetaling. Dan kun je de oude flow hier volgen:

https://support.nsinternational.com/app/webflow/vraag

Kies dan "Ik heb mijn ticket niet gebruikt” en "De verwachte vertraging van de reis was ten minste 60 minuten”.

(Die oude flow doet ook compensatie bij vertraging. Is een beetje dubbel zo.)

Reputatie 2

Hou er rekening mee dat behandeling en toewijzing van een claim bij NS International op dit moment ongeveer 1 jaar duurt. Ikzelf heb laatst een claim toegewezen gekregen van 11 maanden geleden.

Reputatie 7
Badge +1

Hou er rekening mee dat behandeling en toewijzing van een claim bij NS International op dit moment ongeveer 1 jaar duurt. Ikzelf heb laatst een claim toegewezen gekregen van 11 maanden geleden.

NSI stelt momenteel dat dat niet meer zo lang duurt. Wanneer was "laatst”?

Reputatie 2

Hou er rekening mee dat behandeling en toewijzing van een claim bij NS International op dit moment ongeveer 1 jaar duurt. Ikzelf heb laatst een claim toegewezen gekregen van 11 maanden geleden.

NSI stelt momenteel dat dat niet meer zo lang duurt. Wanneer was "laatst”?

Laatst = een maand geleden, kan me bijna niet voorstellen dat ze zo snel alles hebben bijgewerkt.

Heel erg bedankt voor de reacties heb er zeker iets aan gehad.

Reageer