beantwoord

eerder uitstappen Eurostar


Hoi, wij hebben een ticket van London naar Amsterdam, maar zouden eerder uit willen stappen op Rotterdam. Kan dit zomaar en als dit kan, kunnen we dan dit ticket gebruiken om in Rotterdam uit te checken. Of kunnen we eventueel op het perron inchecken met OV-chip en dan bij de poortjes weer uitchecken met OV-chip?

 

Groet, Michael

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 5 May 2024, 10:49

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge

Is Rotterdam uw eindbestemming? Normaal gesproken moet het lukken om het poortje bij de uitgang te openen met uw plaatsbewijs. 

Reputatie 3

Of uw internationale vervoersbewijs kunt uitchecken weet ik niet, aangezien u op een andere treinstation eindigt.

 

Inchecken met OV chipkaart (op het perron) wordt maximaal €20 borg afgeschreven, dus verzorg dat dit bedrag op uw kaart staat.

Bij uitchecken bij poortjes op hetzelfde treinstation (officieel binnen 35 minuten) wordt dit bedrag terug gestort.

 

Eventueel kan dit ook met uw creditcard of pinpas (OVpay). U moet met precies hetzelfde kaart in en uitchecken.

 

 

Omdat uw treinkaart alleen voor die Eurostar geldig is vervalt uw vervoersbewijs. U moet het reis daarna zelf betalen.

Reputatie 7
Badge +1

TS kan gewoon in Rotterdam uitchecken met zijn plaatsbewijs. TS kan daarna niet meer met een andere Eurostar verder reizen naar Amsterdam. Zo lang je voor Amsterdam uitcheckt is er niets aan de hand.  

Is Rotterdam uw eindbestemming? Normaal gesproken moet het lukken om het poortje bij de uitgang te openen met uw plaatsbewijs. 

Oorspronkelijk is Amsterdam onze eindbestemming, maar wij willen dus nu op Rotterdam uitstappen en dan later met normale NS trein verder gaan (op eigen kosten natuurlijk).

Maar het gaat er dus of we überhaupt op Rotterdam eruit kunnen met die ticket van Eurostar

TS kan gewoon in Rotterdam uitchecken met zijn plaatsbewijs. TS kan daarna niet meer met een andere Eurostar verder reizen naar Amsterdam. Zo lang je voor Amsterdam uitcheckt is er niets aan de hand.  

Dit zou heel fijn zijn. En best logisch dat we daarna niet met een andere Eurostar verder kunnen :)

Badge +3

In Rotterdam naar buiten met je Eurostar ticket zal wel werken, en anders inderdaad inchecken met een bankpas of ov-chipkaart op het perron en dan naar buiten.

Reputatie 7
Badge +3

Voor de volledigheid nog het volgende. Met internationale treintickets check je niet in of uit. Je gebruikt de code op het ticket om een poortje te passeren. 

Het lijkt me geen probleem wanneer je eerder uitstapt. Mocht om de een of andere reden de code op het ticket niet werken om een poortje te openen dan kun je bij een Servicezuil op de blauwe knop drukken en de situatie uitleggen. Het poortje wordt dan op afstand voor je geopend. 

Badge +3

Voor de volledigheid nog het volgende. Met internationale treintickets check je niet in of uit. Je gebruikt de code op het ticket om een poortje te passeren.

Heb mijn vorige reactie aangepast, er is inderdaad geen sprake van uitchecken en een poortpassage wordt niet geregistreerd.

Als er geen sprake zou zijn van treinbinding zou je vanuit Rotterdam dus nog een volgende Eurostar kunnen nemen naar Amsterdam.

 

Reputatie 7
Badge

Is dat zo? Je moet sowieso reserveren dacht ik.

Badge +3

Is dat zo? Je moet sowieso reserveren dacht ik.

Ja daarom, er is treinbinding dus je reis opsplitsen kan niet.

Reputatie 7
Badge +3

Dat was al bekend bij @elinsanium die heeft aangegeven op een later tijdstip op eigen kosten met een NS-trein van Rotterdam naar Amsterdam te reizen.

Het gaat dan alleen om het kunnen verlaten van het station in Rotterdam met een Eurostarticket naar Amsterdam. Dat zou geen probleem moeten zijn.

Reageer