beantwoord

Eurostar nu ook naar Parijs: zelfde incheckprocedure als de Eurostar naar Londen?

  • 16 November 2023
  • 10 reacties
  • 177 Bekeken

Reputatie 5

Als ik op de SNCF connect-site probeer te boeken voor een ticket Parijs-Rotterdam (of andersom) staat er de mededeling bij: “Accueil embarquement avec votre passeport jusqu'à 30 minutes avant le départ”.

Is het nu zo dat nu thalys Eurostar heet je ook ineens zolang van tevoren aanwezig moet zijn en je paspoort wordt gecontroleerd van/naar Frankrijk? Dat is toch helemaal niet logisch? Of is dat een fout en gaat het nog gewoon zoals met de thalys, dat je gewoon op het perron kunt instappen als de trein arriveert? Ik hoop het laatste, anders wordt treinreizen steeds onaantrekkelijker.

icon

Beste antwoord door iMark 16 November 2023, 19:42

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1

SNCF Connect is een baggerwebsite en dergelijke missers verbazen dus totaal niet. In Parijs is er alleen check-in voor de treinen naar Londen en niet voor andere treinen. Als je geluk hebt, wordt het spoor 20 min. van tevoren aangekondigd, zo niet nog een beetje korter van tevoren.

Van/naar Nederland boek je het beste bij NSI en daar boek je het beste voor je hele reis in 1 keer.

Reputatie 7
Badge +3

Nee. Eurostar raadt aan om richting Brussel zo’n 20 minuten voor vertrek aanwezig te zijn.

Zie: https://www.eurostar.com/nl-nl/reisinformatie/je-reis/in-het-station/parijs-gare-du-nord

Het toont overigens wel aan dat het gebruik van de merknaam Eurostar voor zowel de treinen via de Kanaaltunnel en de overige treinen vanuit het oogpunt van de informatievoorziening niet bepaald een slimme zet is geweest. 

Reputatie 7
Badge

Je moet op het perron toch door een soort veiligheidscontrole? Tenminste dat was wel bij mijn laatste keer in februari 2020 op Paris Nord.

Reputatie 5

SNCF Connect is een baggerwebsite en dergelijke missers verbazen dus totaal niet. In Parijs is er alleen check-in voor de treinen naar Londen en niet voor andere treinen. Als je geluk hebt, wordt het spoor 20 min. van tevoren aangekondigd, zo niet nog een beetje korter van tevoren.

Van/naar Nederland boek je het beste bij NSI en daar boek je het beste voor je hele reis in 1 keer.

 

Ik dacht meermalen gehoord/gelezen te hebben (ook hier op het ns-forum) dat NS internationaal juist een slechte site is om te boeken. Vooral bij het omboeken/restitutie van reizen bij vertragingen en uitval zou NS het slechter doen dan bv de SNCF.

Reputatie 5

Je moet op het perron toch door een soort veiligheidscontrole? Tenminste dat was wel bij mijn laatste keer in februari 2020 op Paris Nord.

Ik dacht dat wordt gecontroleerd of je een geldig kaartje hebt als je in P-Nord het perron op gaat, maar volgens mij geen veiligheidscontrole.

Reputatie 7
Badge +1

SNCF Connect is een baggerwebsite en dergelijke missers verbazen dus totaal niet. In Parijs is er alleen check-in voor de treinen naar Londen en niet voor andere treinen. Als je geluk hebt, wordt het spoor 20 min. van tevoren aangekondigd, zo niet nog een beetje korter van tevoren.

Van/naar Nederland boek je het beste bij NSI en daar boek je het beste voor je hele reis in 1 keer.

Ik dacht meermalen gehoord/gelezen te hebben (ook hier op het ns-forum) dat NS internationaal juist een slechte site is om te boeken. Vooral bij het omboeken/restitutie van reizen bij vertragingen en uitval zou NS het slechter doen dan bv de SNCF.

SNCF Connect is nog slechter dan NSI…

Maar als je in Nederland geen aansluitende trajecten hebt, dan kun je ook bij de SNCF boeken.

Reputatie 7
Badge +1

Je moet op het perron toch door een soort veiligheidscontrole? Tenminste dat was wel bij mijn laatste keer in februari 2020 op Paris Nord.

De secutainment daar is nu weg.

Voor de TGV Straatsburg - Parijs staat er precies dezelfde tekst, met de mededeling dat je tot twee minuten voor vertrek kunt instappen. Dat kon ik al niet met elkaar rijmen. Het is dus niet specifiek voor de Thalys, maar iets standaard Frans.

Strenge controle naar London heeft met de kanaal tunnel te maken. 

Reputatie 7
Badge +3

Strenge controle naar London heeft met de kanaal tunnel te maken. 

Dat is genoegzaam bekend. Het punt was dat een Franse website allerlei zaken door elkaar haalt. Het helpt ook niet dat de Thalystreinen nu ook onder de merknaam/treincategorie Eurostar rijden. Dat is vragen om moeilijkheden en verwarring.

Reageer