beantwoord

Fullsize vloeistoffen/shampoo naar Parijs

  • 13 February 2024
  • 7 reacties
  • 225 Bekeken

Mag je eigenlijk shampoo/toiletartikelen meenemen in fullsize maten naar Parijs met de Eurostar? En is dat hetzelfde voor binnenlandse reizen?

icon

Beste antwoord door Tomas 13 February 2024, 11:14

Bekijk origineel

7 reacties

Eurostar heeft wel wat regels rondom bagage en heeft ze hier uiteengezet. Let er dus op dat je je bagage labelt.

Om je vraag te beantwoorden: er zijn geen vloeistofrestricties bij Eurostar, zowel naar Londen als naar Parijs niet. Dat geldt ook voor de TGV en andere treinen binnen Frankrijk.

Reputatie 7

Interessante link, Tomas. Dat van dat verplicht labelen wist ik niet. En er staan wel meer gekke verboden in. Geen ‘doe-het-zelf gereedschap zoals schroevendraaiers’. Zouden ze dan net zo vervelend kunnen doen over een Leatherman als bij de luchthaven ?

Reputatie 7
Badge +1

Interessante link, Tomas. Dat van dat verplicht labelen wist ik niet.

Dat heb ik nog nooit gedaan. Als je je bagage niet alleen laat, is dat ook geen probleem.

Reputatie 7
Badge

Ik heb mijn bagage in de Thalys en Eurostar nooit gelabeld. Niemand die er iets van zegt.

Als ik een fles shampoo koop staat er shampoo op.

Als ik een fles wijn koop staat er wijn op.

Als ik een reep chocola koop staat er chocola op.

Maar soms moet je oppassen. Een tube spierzalf lijkt op een tube tandpasta. Uit ervaring kan ik zeggen dat het een groot verschil is. 😁

Of dat labelen zin heeft….😉

Reputatie 7
Badge +2

Het betreft labels met naam en telefoonnummer, geen label wat erin zit.

Reputatie 7

Zeer juist, @Tijdvoor . Ik heb een nogal platte aktetas. Een ‘sleeve’ noemen ze dat. Er staat een symbooltje op: een appel. 
Ik heb het ding gelabeld met “vuile onderbroeken”. Nah… zo is mijn Airpad ook veilig !

Reageer