beantwoord

Internationale reis

  • 19 February 2024
  • 5 reacties
  • 154 Bekeken

Op 15 januari wilde wij een geboekte reis maken naar Luchthaven Frankfurt. 

Echter bij aankomst op het station Tilburg 7:00 bleek dat er een ongeluk gebeurt was en dat het spoor pas na 10:00 vrij zou zijn.

Gezien de geplande aansluitingen zouden wij als wij na 10:00 zouden vertrekken alle aansluitingen missen en ook de vlucht naar Nieuw Zeeland.

Hierop heeft een van onze kinderen ons naar met de auto naar Frankfurt gebracht hierdoor zijn wij niet alleen de kosten van de treinreis kwijt, maar ook de benzine kosten 127,53 euro.

Mijn vraag is waar kan ik deze kosten declareren.  

icon

Beste antwoord door Tochjo 19 February 2024, 22:33

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Een vergoeding voor de kosten van de treinkaartjes kunt u aanvragen bij de organisatie die u de kaartjes verkocht heeft. Als dat NS International is, dan kan dat op deze pagina.

NS is volgens artikel 8:108 van het Burgerlijk Wetboek niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van vertragingen. U zult de benzinekosten dus niet vergoed krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt zelf gekozen om.gebruik te maken van ander vervoer. NS is niet aansprakelijk voor kosten als gevolg van vertraging. De treinkaartjes kun je proberen te claimen bij de verkoper van de kaartjes.

Reputatie 7
Badge +3

Met nog de aanvulling dat je voor dit soort narigheid een reisverzekering kunt afsluiten. Extra gemaakte kosten kunnen dan op de verzekering geclaimd worden.

Reputatie 7
Badge +4

Mijn vraag is waar kan ik deze kosten declareren

 

Op grond waarvan denkt u dat iemand anders uw autoreis maar moet betalen? Het lijkt wel of u denkt dat dit nog vanzelfsprekend is ook.  Zo werken de dingen niet. NS heeft dit juridisch volledig afgedekt en dat is maar goed ook. Uiteindelijk moeten uw medereizigers, wij dus,  dan uw benzine betalen. U kiest hier toch echt zelf voor en dan bent u er ook zelf voor verantwoordelijk. 

 Wat @iMark aangeeft is de normale weg, al zijn ze bij de reisverzekeringen ook niet helemaal gek. 

Reputatie 7
Badge +1

Je kunt in dit geval alleen een restitutie van de treintickets krijgen, via de link die @Tochjo gepost heeft, aangezien de te verwachten vertraging minstens een uur was.

Reageer