beantwoord

Samenreiskorting bij al gekochte ticket internationale reis

  • 19 February 2024
  • 3 reacties
  • 115 Bekeken

Via NS Internationaal heb ik voor in mei a.s. een retour Santpoort-Z - Lyon gekocht, waarbij ik heb aangegeven dat met samen reis (met dalurenkaart). Ik neem aan dat ik dan niet nog samenreiskorting hoef aan te vragen - ook niet voor het traject van Santpoort naar de Amsterdam (waar we op de Eurostar stappen). En ik naam aan dat bij de gekochte en betaalde tickets het samenreizen met korting op het NL-traject als is inbegrepen. Zo niet, dan hoor ik dat graag incl. of wat ik dan zou moeten doen om de korting aan te vragen hoe dat dan met in- en uitckecken gaat.   

icon

Beste antwoord door rvdborgt 19 February 2024, 13:08

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je reist met iemand samen die een abonnement heeft? Met de nieuwe regels zou je een code moeten genereren om aan te tonen met wie je samenreisd. Maar je hebt de internationale kaartjes al gekocht en om voor het Nederlandse deel apart samenreiskaartjes te moeten kopen is dubbelop. Lijkt mij dat de internationale tickets voldoende zijn.

Reputatie 7
Badge +1

NS vermeldt niks over codes bij internationale reizen. Bovendien heb je je tickets al gekocht, dus daar kunnen geen nieuwe regels op van toepassing zijn. Je hoeft dus nergens in te checken; eventuele poortjes doe je open met de QR-code op je ticket.

Reputatie 7
Badge +3

Voor reizen naar het buitenland met samenreiskorting verandert er niets.

Dus internationaal ticket kopen met 40% korting in NL blijft voldoende voor de samenreizer. De abonnementhouder dient de persoonlijke OV-chipkaart mee te nemen om het recht op korting aan te tonen.

Reageer