beantwoord

Treinen in Engeland

  • 21 September 2023
  • 22 reacties
  • 497 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Volgende week ga ik met m'n vriendin naar vrienden in Bridgwater, Engeland. We vliegen naar Bristol en moeten vanaf daar met het OV naar Bridgwater. Er rijden pendelbussen van het vliegveld naar treinstation Bristol Temple Meads. Van daar gaan er rechtstreekse treinen naar Bridgwater.

So far so good. Maar ik heb totaal geen ervaring met treinen in Engeland. En ook geen idee hoe snel we na de landing op het station in Bristol zullen zijn. Kunnen we gewoon ter plekke tickets kopen? Zijn we dan ook veel duurder uit dan als ik ze nu al zou kopen? Doen ze daar aan treinbinding? Ik zit flink rond te klikken op de site van National Rail, maar kom er nog niet helemaal uit. Hopelijk kan iemand tips geven?

icon

Beste antwoord door iMark 21 September 2023, 13:34

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Zie ook:

https://www.seat61.com/train-travel-in-britain.htm

Er zijn verschillende soorten tickets. De hoofdsoorten zijn Anytime, Off-peak en Advance. Die laatste is met treinbinding en is gecontingenteerd en niet voor alle reizen beschikbaar; op korte afstanden vaak niet. Anytime en Off-peak zijn volgens mij altijd beschikbaar.

Reputatie 7
Badge

Bristol Temple Meads heeft loketten en automaten als je kaartjes wil kopen. Het is een behoorlijk groot station. Verder is de stad Bristol de moeite waard.

Reputatie 7

Voor de bus (de Airport Flyer) van het vliegveld naar Bristol en het hoofdstation hoef je geen kaartje te boeken (maar kan wel). Gewoon bij de chauffeur betalen. Busrit ca. 30 minuten. Een offpeak treinticket van Temple Meads naar Bridgwater koop je simpel uit de automaat, kost 12,10 GBP pp. Advance is denk ik niet beschikbaar voor deze verbinding en en dan zit je inderdaad met een specifieke tijd vast. Niet handig in dit geval. 

Reputatie 7
Badge +3